Microsoft Outlook markerar ej

Permalänk
Medlem

Microsoft Outlook markerar ej

Kör med Microsoft Outlook i datorn, inga problem, allt fungerar precis som det ska. Dock så använder jag även Outlook i mobilen (iPhone 6S+), när jag svarar på ett mail i mobilen vill jag även att det ska vara en omvänd pil på mailet i inkorgen i datorn vilket det inte blir så där ser det ut som det EJ är besvarat, syns ingenstans i mobilen att det är besvarat heller förutom om man går till Skickatmappen i mobilen.

Hur löser jag detta?

Problemet detta skapar är när fler personer använder samma mail och ingen vet om den andra personen har svarat på mailet eller inte.

Permalänk
Medlem

Det är sällan bra att dela mailkorg utan rutiner.

En rutin skulle kunna vara att ni antingen alltid BCC:ar den gemensamma mailkorgen.
Men det blir snabbt grötigt.

En annan tanke är att hålla inkorgen städad och arbeta med undermappar.
När någon tar ett ärende så flyttar denne mailet till en undermapp, så att bara mail utan action ligger kvar i själva inboxen.

Det går ju även att arbeta med "Kategorier" och färgmarkera meddelanden, men jag vet inte hur smidigt det är med telefonappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det är sällan bra att dela mailkorg utan rutiner.

En rutin skulle kunna vara att ni antingen alltid BCC:ar den gemensamma mailkorgen.
Men det blir snabbt grötigt.

En annan tanke är att hålla inkorgen städad och arbeta med undermappar.
När någon tar ett ärende så flyttar denne mailet till en undermapp, så att bara mail utan action ligger kvar i själva inboxen.

Det går ju även att arbeta med "Kategorier" och färgmarkera meddelanden, men jag vet inte hur smidigt det är med telefonappen.

Men vi kan ju låtsas att det bara är jag, jag svarar på 7 mail i telefonen, sen kollar jag mailen på datorn och då står de 7 fortfarande som obesvarade, då måste jag komma ihåg i huvudet vilka 7 mail jag har svarat på...så här ska de väl ändå inte behöva vara.¨

Detta har ju fungerat med andra mailklienter och Outlook, men när Outlook finns på två enheter så verkar det inte fungera, oväntat.

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för server/protokoll? Hur ser det ut i webbmejlen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad kör ni för server/protokoll? Hur ser det ut i webbmejlen?

IMAP , använder ingen webmail, kör Outlook.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazern:

IMAP , använder ingen webmail, kör Outlook.

Skickades från m.sweclockers.com

IMAP erbjuder inte den möljligheten. MAPI däremot men då behöver Ni en e-posttjänst baserad på Exchange eller Office365.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net