GTX 970 + GXT 560 i samma burk? Vill inte gå

Permalänk
Medlem

GTX 970 + GXT 560 i samma burk? Vill inte gå

Tjo, köpte nyss ett beg.at Palit GeForce GTX 970 Jetstream och skulle vilja ha mitt
GTX 260 eller GTX 560 bredvid. Behöver nämligen 3 separata skärmar och skulle vilja ha
två strömmar från " skitkortet" och huvudströmmen från GTX 970.
När jag sätter i båda vill den inte hitta ena kortet dock. spelar ingen roll om det är 260/560,

Är för mitt virtual pinball projekt, så därav den konstiga frågan.
Är en skärm för spelbord, en för poäng och en för bakglaset

https://www.dropbox.com/home/Spelrum?preview=pin_low_02.jpg

Tack på föhand

/Gustav

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

Tjo, köpte nyss ett beg.at Palit GeForce GTX 970 Jetstream och skulle vilja ha mitt
GTX 260 eller GTX 560 bredvid. Behöver nämligen 3 separata skärmar och skulle vilja ha
två strömmar från " skitkortet" och huvudströmmen från GTX 970.
När jag sätter i båda vill den inte hitta ena kortet dock. spelar ingen roll om det är 260/560,

Är för mitt virtual pinball projekt, så därav den konstiga frågan.
Är en skärm för spelbord, en för poäng och en för bakglaset

https://www.dropbox.com/home/Spelrum?preview=pin_low_02.jpg

http://valid.x86.fr/cache/banner/u02qrt-2.png

Tack på föhand

/Gustav

Du kan inte blanda hur som helst, du kan endast blanda med samma kort men med olika tillverkare, t.ex Gigabyte 970, MSI 970, Gigabyte 260, ASUS 260, inte MSI 260 och MSI 970, Asus 560 och Gigabyte 260

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Du kan inte blanda hur som helst, du kan endast blanda med samma kort men med olika tillverkare, t.ex Gigabyte 970, MSI 970, Gigabyte 260, ASUS 260, inte MSI 260 och MSI 970, Asus 560 och Gigabyte 260

Det går utmärkt att blanda friskt om det gäller att endast visa bild. Det går däremot inte att köra SLI

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

hehe! Tack för snabbt svar.
Dock hade jag GTX 260 och GTX 560 innan jag köpte GTX 970-kortet,
och de två fungerade ihop. Ska alltså inte köra SLI utan bara ha fler utgångar

gamla setupen:

Graphic Card (GPU)
GPU #1 Type NVIDIA GeForce GTX 560 @ 810 MHz
VRAM #1 Type 896 MB @ 2004 MHz
GPU #2 Type NVIDIA GeForce GTX 260 @ 576 MHz
VRAM #2 Type 896 MB @ 999 MHz
DirectX 11.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

Tjo, köpte nyss ett beg.at Palit GeForce GTX 970 Jetstream och skulle vilja ha mitt
GTX 260 eller GTX 560 bredvid. Behöver nämligen 3 separata skärmar och skulle vilja ha
två strömmar från " skitkortet" och huvudströmmen från GTX 970.
När jag sätter i båda vill den inte hitta ena kortet dock. spelar ingen roll om det är 260/560,

Är för mitt virtual pinball projekt, så därav den konstiga frågan.
Är en skärm för spelbord, en för poäng och en för bakglaset

https://www.dropbox.com/home/Spelrum?preview=pin_low_02.jpg

http://valid.x86.fr/cache/banner/u02qrt-2.png

Tack på föhand

/Gustav

Det borde gå. koppla in och prova!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

hehe! Tack för snabbt svar.
Dock hade jag GTX 260 och GTX 560 innan jag köpte GTX 970-kortet,
och de två fungerade ihop. Ska alltså inte köra SLI utan bara ha fler utgångar

Tänk på att du kan behöva uppdatera dit BIOS för att få 970 att funka i datorn om du har en gammal setup.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Men det är ju det jag har. blir bara ett kort i NVIDIA panelen
Måste man göra någon annan inställning? Funkde ju förut och har nyaste drivis

Har fått 970-kortet att funka "ensamt" så BIOSEN borde vara lungt väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

Men det är ju det jag har. blir bara ett kort i NVIDIA panelen
Måste man göra någon annan inställning? Funkde ju förut och har nyaste drivis

Har fått 970-kortet att funka "ensamt" så BIOSEN borde vara lungt väl?

Så det är 970 kortet som inte visas?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

Men det är ju det jag har. blir bara ett kort i NVIDIA panelen
Måste man göra någon annan inställning? Funkde ju förut och har nyaste drivis

Har fått 970-kortet att funka "ensamt" så BIOSEN borde vara lungt väl?

Kör 970 och ett 260 på samma version drivrutiner?

Permalänk
Medlem

ja, när båda är inkopplade.
Kan inte ha 970-i 1a PCIE då det döljer 2:an (för stort)
så jag har haft 560 i PCIE 1 och 970 i PCI 2, kanske är därför,.
Fan, sämst på detta

Vet inte om 260 lirar med dem, därför jag gick upp till 560 och körde ihop med 970,
de lär ju göra det iaf

Permalänk
Medlem

Kanske inte riktigt svaret på din fråga men är det inte möjligt att köra alla tre skärmarna från 970 kortet? Prestandan borde bli fullgod ändå då det kortet är så mycket snabbare än det gamla kortet.

Permalänk
Medlem

vet, är kanske det jag borde göra.
Är bara så gammalt system som drar flippret (vbscripts och dx9 med COM skick som haltar)
får testa det då. Men hur böveln får jag in alla. är

1 mini HDMI
3 minidp
1 DVI

får fixa miniDP adaptrar kanske *noopbie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Kör 970 och ett 260 på samma version drivrutiner?

Nej är olika drivrutiner, så den kombinationen slår nog bakut, däremot är 560 och 970 samma drivrutin.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Det går utmärkt att blanda friskt om det gäller att endast visa bild. Det går däremot inte att köra SLI

Skrivet av gStAv:

hehe! Tack för snabbt svar.
Dock hade jag GTX 260 och GTX 560 innan jag köpte GTX 970-kortet,
och de två fungerade ihop. Ska alltså inte köra SLI utan bara ha fler utgångar

gamla setupen:

Graphic Card (GPU)
GPU #1 Type NVIDIA GeForce GTX 560 @ 810 MHz
VRAM #1 Type 896 MB @ 2004 MHz
GPU #2 Type NVIDIA GeForce GTX 260 @ 576 MHz
VRAM #2 Type 896 MB @ 999 MHz
DirectX 11.0

Ber om ursäkt, skumläste bara och uppfattade det fel!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nej är olika drivrutiner, så den kombinationen slår nog bakut, däremot är 560 och 970 samma drivrutin.

Märkligt att det inte går då! ska väl inte behöva installera om win7? Är det något i BIOSen jag kan kolla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte mängden pcie-lanes som inte räcker till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Ber om ursäkt, skumläste bara och uppfattade det fel!

Varför svarar man i en tråd om man inte läst riktigt vad den handlar om, och ger sedan ett svar huxflux utifrån vad man tror det gäller?

Det är femtioelte gången jag ser det. Ibland har det ställt till det ordentligt, då TS inte varit helt hemma på saken som föreslogs i det felaktiga svaret. Och så går det 30 inlägg och 2-3 dagar tills det smyger fram att tipsaren inte läst ordentligt och gett ett felaktigt råd som varit nära att sluta i felköp eller kokta komponenter.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Varför svarar man i en tråd om man inte läst riktigt vad den handlar om, och ger sedan ett svar huxflux utifrån vad man tror det gäller?

Det är femtioelte gången jag ser det. Ibland har det ställt till det ordentligt, då TS inte varit helt hemma på saken som föreslogs i det felaktiga svaret. Och så går det 30 inlägg och 2-3 dagar tills det smyger fram att tipsaren inte läst ordentligt och gett ett felaktigt råd som varit nära att sluta i felköp eller kokta komponenter.

Jag läste ju, dock uppfattade jag det fel och fick för mig att han ville ha det i SLI.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Jag läste ju, dock uppfattade jag det fel och fick för mig att han ville ha det i SLI.

Okej då, missuppfattning är sin sak. Sånt händer.

Visdomsord från min gamla arbetsgivare: "Alla kan göra fel, men man ska inte välja bort möjligheten att göra rätt."

Nu ska jag gå och göra en tråd om detta (utan att nämna dig dock)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Det är inte mängden pcie-lanes som inte räcker till?

Skickades från m.sweclockers.com

Är det själva slotsen? Har ju 2 x16 och 1 x4 så skulle ju kunna ha 3 gpus fysiskt. Kanske ska gå till äldre drivrutin, typ första som supportrar GTX 970?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Haha stressig snubbe 😅😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gStAv:

Är det själva slotsen? Har ju 2 x16 och 1 x4 så skulle ju kunna ha 3 gpus fysiskt. Kanske ska gå till äldre drivrutin, typ första som supportrar GTX 970?

Vad har du för moderkort och CPU?

Permalänk
Hjälpsam

970 skall kunna hantera upp till 4 olika skärmar själv, varför behöver du två grafikkort?
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av gStAv:

Tjo, köpte nyss ett beg.at Palit GeForce GTX 970 Jetstream och skulle vilja ha mitt
GTX 260 eller GTX 560 bredvid. Behöver nämligen 3 separata skärmar och skulle vilja ha
två strömmar från " skitkortet" och huvudströmmen från GTX 970.
När jag sätter i båda vill den inte hitta ena kortet dock. spelar ingen roll om det är 260/560,

Är för mitt virtual pinball projekt, så därav den konstiga frågan.
Är en skärm för spelbord, en för poäng och en för bakglaset

https://www.dropbox.com/home/Spelrum?preview=pin_low_02.jpg

http://valid.x86.fr/cache/banner/u02qrt-2.png

Tack på föhand

/Gustav

Slavkort är oftast onödigt i dagens läge o drar max 1-2% på prestandan o inte värt allt besvär. Köp adapters till grafikkortet istället tips är ebay ist för i affär.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Har:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz och Mobo
Asus P6T SE

Ja, har också hört att det ska klara alla tre skärmarna, borde ju räcka då egentligen (och kan till och med flaska med ett sämre kort in the mix verkar det) var bara nyfiken varöfr det inte ville spela hockey!

Är ju alltså ett virituellt flipper-kabinett, så det är ett skrivbord på alla 3 skärmarna,
med olika positioner bara för de olika fönstren.

Drog en bild på första inlägget ihop med min datorspec. här är bilder igen iaf