Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn budget 4-5k

Hej!

Så jag var inne tidigare idag på Sweclockers och stötte på Robbaz videoklipp och hans lilla bygge på sin dator inför Fallout 4
http://www.sweclockers.com/nyhet/21206-robbaz-bygger-fallout-....

Vad jag fundera över är om Intel Core i5-6600K som Robbaz har i sin dator, räcker för Fallout 4 när spelet själv kräver Intel Core i7 4790 3.6 GHz.
Jag tycker själv att Intel Core i7 4790 3.6 GHz är lite för mycket för ett spel men jag kanske har fel.

Sen så vill jag kunna spela spelet som det är rekommenderat att spela på, och inte bara Fallout 4 men utan Witcher 3 och andra spel i framtiden.

Sen vad för grafikkort jag ska skaffa vet jag inte än, kanske nån skulle kunna rekommendera något bra?

Mitt spec

Moderkort: M5A99X EVO R2.0

Processor: AMD FX-6100 Six-Core Processor

Grafikkort: Geforce GTX 660 Ti

Ram: 8GB

Nätaggregat: Tror det är Corsair CX 500W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mannoa:

Hej!

Så jag var inne tidigare idag på Sweclockers och stötte på Robbaz videoklipp och hans lilla bygge på sin dator inför Fallout 4
http://www.sweclockers.com/nyhet/21206-robbaz-bygger-fallout-....

Vad jag fundera över är om Intel Core i5-6600K som Robbaz har i sin dator, räcker för Fallout 4 när spelet själv kräver Intel Core i7 4790 3.6 GHz.
Jag tycker själv att Intel Core i7 4790 3.6 GHz är lite för mycket för ett spel men jag kanske har fel.

Sen vad för grafikkort jag ska skaffa vet jag inte än, kanske nån skulle kunna rekommendera något bra?

Mitt spec

Moderkort: M5A99X EVO R2.0

Processor: AMD FX-6100 Six-Core Processor

Grafikkort: Geforce GTX 660 Ti

Ram: 8GB

Nätaggregat: Tror det är Corsair CX 500W

Det är ju inte så att Fallout 4 kräver 4790, utan det är den rekommenderade konfigurationen. Lägsta rekommenderade verkar vara i5-2300. Lägsta rekommenderade grafik är 550Ti, så jag tror nog att du kommer kunna spela det alldeles utmärkt.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

@OliT: Det är härligt att veta

Jag tänkte också mer i framtiden vad jag kan göra för att spela andra mer krävande spel så som Witcher 3 som rekommenderat.

Just nu tar jag Witcher 3 mellan 55-60 fps när jag har medel/låg grafikinställningar, men hade vart skönt o kunna spela spel mer på hög/ultra med 60 fps.

Skulle skrivit det först kanske ^^