Andra skärmen svart efter installation av MSI Radeon R9 380 4GB

Permalänk
Medlem

Andra skärmen svart efter installation av MSI Radeon R9 380 4GB

Hejsan!

Vet inte riktigt om det här är rätt ställe för denna typ av post (länge sen jag postade), säg gärna till isf.

Fick mitt nya grafikkort på posten idag och hoppades verkligen att jag skulle kunna undvika felsökning såhär tidigt. Problemet verkar endast uppstå när Windows (8.1) är igång och gör att min andra skärm tappar signalen och blir svart (så fort Windows startas), en skum sak var att allting fungerade i kanske 20 minuter efter första starten innan skärmen blev svart för första gången. Provade direkt att ominstallera grafikdrivers och under processen när inga sådana fanns verkade allt fungera, dock i väldigt låg upplösning, men så fort jag installerade nya drivers kom problemet tillbaka och skärmen blev svart igen.

Felet uppstår bara när windows är igång och det verkar inte vara något fel på hårdvaran då splash-screenen från moderkortet och BIOS fortfarande visas på båda skärmarna. Båda skärmarna är anslutna från DVI-portarna på kortet och till två DVI-portar på respektive skärm, vet inte vilken typ av DVI dock. Kan heller inte "detecta" skärmen i kontrollpanelen eller i Catalyst.

Finns det någon som löst detta problem tidigare och skulle kunna ge något bra råd? Har en känsla av att problemet är något riktigt uppenbart som jag (slarvig som jag är) lyckats missa.