Permalänk
Medlem

950 PRO 512GB

Installerat och klart på mitt Z97 Maximus VII Hero.
Kan väl inte påstå att installationen var smärtfri.
Allt vad AHCI är ju borta och moderkortet har ännu ingenting automatiskt för att få det att snurra =).
Att bara installera den var ju ints så svårt, men att boota på den en helt annan historia

Men prestandan är som testerna säger.
Det enda jag märker dock är att den blir -väldigt- varm.
Sätter man igång en stor kopiering från partition till partition så throttlar den redan efter ett par sekunder.
Och man kan klart och tydligt se att hastigheten går upp och ner som en sågtand.
Iofs. synd och säga att det går långsamt när disk-disk kopiering går i över 700MB/s.
Men det är iaf. minnena som blir varma, inte kontrollchippet.
Pillrade på några gamla minnes flänsar jag hade, men skillnaden var ytterst marginell.
Det behövs redigare flänsar om man vill plåga den länge och ha full fart.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger
Vad för problem har du att boota från den? Har inga problem själv med en.
Vad för temp har den? Sätt en fläkt som blåser mot den och se ifall samma sak händer.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@Svensktiger
Vad för problem har du att boota från den? Har inga problem själv med en.
Vad för temp har den? Sätt en fläkt som blåser mot den och se ifall samma sak händer.

Har inga problem att boota från den nu.
Men det var ju en liten procedur innan det gick.

Verkar inte ha något program just nu som kan läsa tempen på den.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om rapid kommer till denna ssd??

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |