Köpa ett till GTX 980 och köra SLI. Flaskar processorn?

Permalänk

Köpa ett till GTX 980 och köra SLI. Flaskar processorn?

Hej kör just nu med ett GTX 980 tillsammans med en 4770K (oklockad just nu). Funderar på att köpa till ett likadant grafikkort för att köra SLI men funderar på om processorn kommer flaska? Någon med erfarenhet? Har kört klockat innan men klockade ner den för datorn fryste hela tiden, men till slut visade det sig vara en dålig drivrutin som spökade. Så vad tror ni som kan det här bättre än mig?

EDIT: just det ja, jag använder ett Asus Z87 moderkort också..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasXpress:

Hej kör just nu med ett GTX 980 tillsammans med en 4770K (oklockad just nu). Funderar på att köpa till ett likadant grafikkort för att köra SLI men funderar på om processorn kommer flaska? Någon med erfarenhet? Har kört klockat innan men klockade ner den för datorn fryste hela tiden, men till slut visade det sig vara en dålig drivrutin som spökade. Så vad tror ni som kan det här bättre än mig?

EDIT: just det ja, jag använder ett Asus Z87 moderkort också..

Om du klockar din cpu till kanske 4.4-4.5 ghz så är det nog inga problem med ett till 980

Så länge du har bra cpu kylare.

Permalänk
Skrivet av Hardy:

Om du klockar din cpu till kanske 4.4-4.5 ghz så är det nog inga problem med ett till 980

Så länge du har bra cpu kylare.

Har klockat den till 4 ghz innan, så får väl göra ett försök att gå lite högre..

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Tror knappast den kommer flaska

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Beror lite på vad du spelar med. Men det borde inte vara något problem vid 4ghz

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Det kommer inte vara några problem om det är vad du undrar. OC lär hjälpa men har svårt att se att det skulle vara problem även utan. Självklart så finns det fortfarande att vinna på OC.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.