Nytt headset brusar och tar upp ljud från datorn?!

Permalänk
Medlem

Nytt headset brusar och tar upp ljud från datorn?!

Tjena.

Jag har läst runt lite i olika trådar som tar upp detta problemet men jag har inte hittat någon lösning som har fungerat för mig.

Jag har nyligen köpt ett nytt headset, Qpad-QH90, och folk tycker att min mic brusar, ibland låter som en motor, typ. De jag pratar med på Skype kan också höra det ljud som kommer ifrån min dator, t.ex. om jag kollar på Youtube eller liknande. Kopplar jag ur micen så hör mina kompisar ljudet ännu mer från min dator.

Stereo Mix är av och jag har kollat diverse inställningar men jag kan inte komma fram till en lösning.

Jag har samma ljud i mina högtalare som i mitt headset. Har provat att stänga av det men då får jag inget ljud alls i mitt headset.

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Hej

Kan du beskriva hur headset och högtalare är kopplat och vad du har för dator?
jag hade ett liknande problem med ett headset för något år sedan, då var det en förlängning till headsetet +micen på den laptoppen som det var kopplat till som spökade.

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem med mina QH-90 som jag köpte förra veckan.. problemet var enkelt löst.
Jag hade en webcam med mic inkopplad i datorn och tänkte inte tanken på att den micen användes istället för headsetets.

Provat byta ingång? Om du har fram t.ex. har du provat om det är samma fram och bak?

Avaktiverade micen i webcamen och micen till headsetet funkar kanon! inget brus, inget oljud. QH-90 var verkligen prisvärt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 1600 @ 3,5Ghz
RAM: Corsair 16gb CL14 2666Mhz LPX
GPU: Asus GeForce GTX 1070 8GB
HDD: 240gb SSD & 1000GB Toshiba HDD
Skärmar: Samsung 32"

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se,

Jag hade kopplat högtalarna där bak och headsetet där framme. Ljudet spelades upp samtidigt i de båda enheterna.

Nu har jag ett extern ljudkort, Xonar U5 och det är fortfarande likadant!