Permalänk
Medlem

gigabyte, kan inte nå raid setup!

Köpte mig två st ssd och vill raida dessa i raid-0

Men inget fungerar

Väljer raid på sata type
Sen säger ggogle ctrl + i under boot. Men inget händer får bara upp ett gult cmd

Jag har gigabyte dualbios... Testat ctrl f r 3 10 .. Men inget hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte mig två st ssd och vill raida dessa i raid-0

Men inget fungerar

Väljer raid på sata type
Sen säger ggogle ctrl + i under boot. Men inget händer får bara upp ett gult cmd

Jag har gigabyte dualbios... Testat ctrl f r 3 10 .. Men inget hjälper

Tja,

hittade någon på TomsHardware som ville göra samma men han använde Intel rapid storage technology istället, har du testat med den?

Samt sades det åt honom att inte använda ctrl+I i BIOS utan att använda Intel RST programmet att sätta upp dem i Raid Array.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tja,

hittade någon på TomsHardware som ville göra samma men han använde Intel rapid storage technology istället, har du testat med den?

Samt sades det åt honom att inte använda ctrl+I i BIOS utan att använda Intel RST programmet att sätta upp dem i Raid Array.

Jag har ingen aning om hur jag gjorde, bios crashade tillslut och då kom det upp en ruta om att den är under reperation och sen fick jag upp en ruta att trycka på Ctrl+R för raid-setup.. Så jag vet inte vad jag gjorde.

Men nu fungerar det.

Skillnad på benchmark iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jag har ingen aning om hur jag gjorde, bios crashade tillslut och då kom det upp en ruta om att den är under reperation och sen fick jag upp en ruta att trycka på Ctrl+R för raid-setup.. Så jag vet inte vad jag gjorde.

Men nu fungerar det.

Skillnad på benchmark iallafall
http://i66.tinypic.com/9idylj.jpg

Ja ja okej. Nå fint att du fick det fixat

Men borde det inte vara så "<" istället för ">" som det nu är?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ja ja okej. Nå fint att du fick det fixat

Men borde det inte vara så "<" istället för ">" som det nu är?

jo ;p skulle vara en pil Men jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

jo ;p skulle vara en pil Men jag är nöjd!

fin fint. dubbeltumme upp.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.