Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av corzion:

Skaffade Black Ops 3 nyligen! Har lirat en del cs:go det sista på burken. Haha! Hade glömt hur svårt det är att aima med kontroll!

Sjukt svårt är det, helst när man lirar PC om vartannat... gäller och bli "vän" med aimassisten, men den ter sig olika på olika spel ju...

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Fallout 4 blir tillgängligt? är det 00:01 som gäller?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Någon som vet när Fallout 4 blir tillgängligt? är det 00:01 som gäller?

Jupp, det är vad som sägs

Förresten så går det att starta förladdningen nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ny uppdatering Firmware 3.11 .

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jupp, det är vad som sägs

Förresten så går det att starta förladdningen nu

Okej, då jag lika gärna kan åka och handla det imorgon för en billigare peng så måste jag vara helt säker på att spelet går att starta 00:01(ish).

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Konsolgrävare

CUH-1216A (500GB) och CUH-1216B(1TB) är ju det som gäller just nu, man kan få tag på CUH-1216B(1TB) genom att köpa: Assassin's Creed Syndicate Bundle, Call of Duty: Black Ops III Bundle, Call of Duty: Black Ops III Limited Edition Bundle, Star Wars: Battlefront Bundle och Star Wars: Battlefront Limited Edition Bundle.

http://www.psdevwiki.com/ps4/CUH-12xxB_series

Det har säkert kommit vanliga CUH-1216B(1TB) men hemsidorna har inte uppdaterat deras bilder osv. men om man vill vara 100% säker på att få CUH-1216B(1TB) så måste man köpa någon 1tb bundle.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Min PS4:a landade igår. Jag satt uppe sent igår och uppdaterade den med mjukvara både för konsolen och NHL 16 som jag köpte till den.
Detta är den första konsolen jag äger sen Nintendo 8bitar/Amiga CD32 tiden.
Men är lite smått förälskad i NHL serien, spelat alla sen 97. Vilket va en tung anledning till att jag köpte konsol överhuvudtaget då de inte släpps till PC sen 2009.

Men jäklar vad svårt de är!
Jag är ju mest van vid att spela på xbox kontroll. De blev en PS4 då jag har vänner som spelar på PS4:a också. Så hoppas att jag kommer in i de med tiden.

Jag har en CUH-1216A.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tangentbord och mus

Hittar tyvärr inget svar bland trådarna, men kan man koppla till BT tangentbord och mus och lira med dem? Precisionen på COD och BF är inte vad den borde. Haft min PS4 (Destiny ed) någon vecka nu. Bara kört PC innan, de senaste 15åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backwall:

Hittar tyvärr inget svar bland trådarna, men kan man koppla till BT tangentbord och mus och lira med dem? Precisionen på COD och BF är inte vad den borde. Haft min PS4 (Destiny ed) någon vecka nu. Bara kört PC innan, de senaste 15åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Rakt av nej. Tror du kan koppla till konsolen och använda det vid surfing eller chatta med vänner men i spel fungerar det inte om inte spelet stödjer det och är inte många om ens något vad jag vet.

Dock finns det lite olika adaptrar som du kan stoppa mus och tangentbord i som emulerar dom så tror PS4:an att det är en kontroll. Hur bra/om dom fungerar vågar jag inte säga och dom kostar också en del.

Det lättaste är att du vänjer dig vid kontroll eller köper FPS spelen till PC fortsättnings vis

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Rakt av nej. Tror du kan koppla till konsolen och använda det vid surfing eller chatta med vänner men i spel fungerar det inte om inte spelet stödjer det och är inte många om ens något vad jag vet.

Dock finns det lite olika adaptrar som du kan stoppa mus och tangentbord i som emulerar dom så tror PS4:an att det är en kontroll. Hur bra/om dom fungerar vågar jag inte säga och dom kostar också en del.

Det lättaste är att du vänjer dig vid kontroll eller köper FPS spelen till PC fortsättnings vis

Det är på väg (eller redan finns ute?) som ex:
http://www.ign.com/articles/2015/07/28/playstation-4-gets-a-k...

Men ja, annars är vanligt tangentbord endast för chatten och navigation i viss mån.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar. Det verkar vara på G.

Skrivet av PowerNet:

Det är på väg (eller redan finns ute?) som ex:
http://www.ign.com/articles/2015/07/28/playstation-4-gets-a-k...

Men ja, annars är vanligt tangentbord endast för chatten och navigation i viss mån.

Det verkar vara på G

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den finns och verkar fungera utmärkt, både tangentbord och mus. Så nu är den bokad. Slut på Amazon.
Kikat på youtube bland folk som kört den i Japan och de verkar nöjda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backwall:

Den finns och verkar fungera utmärkt, både tangentbord och mus. Så nu är den bokad. Slut på Amazon.
Kikat på youtube bland folk som kört den i Japan och de verkar nöjda.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriv sen när du testat den och säg vad du tycker

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Skriv sen när du testat den och säg vad du tycker

Självklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Min PS4:a landade igår. Jag satt uppe sent igår och uppdaterade den med mjukvara både för konsolen och NHL 16 som jag köpte till den.
Detta är den första konsolen jag äger sen Nintendo 8bitar/Amiga CD32 tiden.
Men är lite smått förälskad i NHL serien, spelat alla sen 97. Vilket va en tung anledning till att jag köpte konsol överhuvudtaget då de inte släpps till PC sen 2009.

Men jäklar vad svårt de är!
Jag är ju mest van vid att spela på xbox kontroll. De blev en PS4 då jag har vänner som spelar på PS4:a också. Så hoppas att jag kommer in i de med tiden.

Jag har en CUH-1216A.

Hur tusan har du klarat dig utan konsoll sedan dess?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hur tusan har du klarat dig utan konsoll sedan dess?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jag har hållt mig mycket på PC faktiskt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Hur tusan har du klarat dig utan konsoll sedan dess?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så svårt, jag har inte lirat på konsol sen 2007, tror min sista potatis var en X360...Roligt tills gratis året på Xlive gick ut...sen samlade möget damm

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenkul:

Inte så svårt, jag har inte lirat på konsol sen 2007, tror min sista potatis var en X360...Roligt tills gratis året på Xlive gick ut...sen samlade möget damm

Nu så var ju inte frågan till dig, utan den var till "TaunyTiger".

Och din sista potatis var nog inte en Xbox 360, utan det var nog pommes från Donken för dig.

Och konsoler är inget "mög", utan de är den bästa spelplattformen utan tvekan, sen så är valet mellan Playstation / Xbox eller Wii mer beroende på vart en bekanta är, och vilka spel man vill spela, men det är inte allt för sällan det slutar med att en spelare har alla de konsolerna för att spela alla exklusiva spel :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Nu så var ju inte frågan till dig, utan den var till "TaunyTiger".

Och din sista potatis var nog inte en Xbox 360, utan det var nog pommes från Donken för dig.

Och konsoler är inget "mög", utan de är den bästa spelplattformen utan tvekan, sen så är valet mellan Playstation / Xbox eller Wii mer beroende på vart en bekanta är, och vilka spel man vill spela, men det är inte allt för sällan det slutar med att en spelare har alla de konsolerna för att spela alla exklusiva spel :).

Äter inte på Mcdonkan Äter inte pommes överhuvudtaget vill behålla mina magrutor

Exklusiva spel...Inte värt priset, och finns inga titlar som lockar mig...Klarar mig på de som finns på PC

Finns dock mer exklusiva spel till PC än till alla konsolerna sammanlagt.

WII går ju att emulera på PC, så...

Snart även X360, finns redan men behövs finjusteras.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenkul:

Äter inte på Mcdonkan Äter inte pommes överhuvudtaget vill behålla mina magrutor

Exklusiva spel...Inte värt priset, och finns inga titlar som lockar mig...Klarar mig på de som finns på PC

Finns dock mer exklusiva spel till PC än till alla konsolerna sammanlagt.

WII går ju att emulera på PC, så...

Snart även X360, finns redan men behövs finjusteras.

Ingen av dem går att emulera på PC med fullt fungerande resultat, och det kommer troligen inte heller att gå.

Då får du köra på PC om du så vill, men du behöver inte gå in i en konsol tråd och säga "potatis" och "mög" om konsolerna för det.

Och det finns mycket exklusiva spel till både Playstation, Xbox och Wii systemen, men ja alla spelen tilltalar inte alla människor.
Men för att nämna några så Super Mario, Zelda, Uncharted, Resident Evil, Halo, Forza så är man direkt med alla konsolerna från varje tillverkare för att spela spelen (det var bara ett litet urval, finns mycket fler exklusiva spel).

Känns bara mer som att du jagar inlägg på forumet, än att vilja bidra med något till en diskussion då du är med i alla möjliga trådar, och har postat 160+ inlägg på knappa 3 veckor, vilket nästan får anses som ett rekord vid nyregistrering.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Stenkul:

Äter inte på Mcdonkan Äter inte pommes överhuvudtaget vill behålla mina magrutor

Exklusiva spel...Inte värt priset, och finns inga titlar som lockar mig...Klarar mig på de som finns på PC

Finns dock mer exklusiva spel till PC än till alla konsolerna sammanlagt.

WII går ju att emulera på PC, så...

Snart även X360, finns redan men behövs finjusteras.

PS4+extrakontroll+NHL 16+PS+ i 12månader = ca 4600kr. Värt varenda krona.
Drog med mig mina handkontroller till en polare igår. Vi kollade på SHL-hockey, NHL-hockey och fotbollen. Sen spelade vi 4 grabbar 2vs2. De va en fin kväll.

Men FPS spel kommer jag aldrig gå ifrån PCn. musen är ju en fördel. Precis som flytet i 120hz.
Men konsolen blir bra till sport och bilspel.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Äre nån som vill lira COD så äre ba o lägga till mig, SebSundin

Permalänk

Finns de någon adapter så man kan koppla in sitt headset man har till datorn till sitt ps4?
Så både mick och lurar funkar i porten på kontrollen?

Edit: Nwm, hittade de.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Finns de någon adapter så man kan koppla in sitt headset man har till datorn till sitt ps4?
SAå både mick och lurar funkar i porten på kontrollen?

Du behöver en adapter för 2x 3.5 till 1x 3.5mm (fyrpolig). Relativt vanlig adapter, du kan nog hitta den på Clas Ohlsons eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Du behöver en adapter för 2x 3.5 till 1x 3.5mm (fyrpolig). Relativt vanlig adapter, du kan nog hitta den på Clas Ohlsons eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, hittade den snabbt faktiskt.
Beställt en Hama headsetadapter från max gaming.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Beställde en PS4 nyss. Tog MGS V versionen från CDON för 3490:-, sedan la ja på det en 100 kr studentrabatt så det blev 3390:-. Kändes ganska värt tyckte jag. Gillar att konsollen är röd (svart blir så dammigt), och vill spela MGS V så, får hoppas det blir kul.

Får hoppas sen på några black friday deals på spel. Last of Us har jag lust att köra igenom igen bland annat.

EDIT: Ni som har PS4, hur långt räcker 500 GB (typ hur många spel)? Min Xbox One blev full väldigt snabbt tyckte jag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Beställde en PS4 nyss. Tog MGS V versionen från CDON för 3490:-, sedan la ja på det en 100 kr studentrabatt så det blev 3390:-. Kändes ganska värt tyckte jag. Gillar att konsollen är röd (svart blir så dammigt), och vill spela MGS V så, får hoppas det blir kul.

Får hoppas sen på några black friday deals på spel. Last of Us har jag lust att köra igenom igen bland annat.

EDIT: Ni som har PS4, hur långt räcker 500 GB (typ hur många spel)? Min Xbox One blev full väldigt snabbt tyckte jag.

Tycker det är ungefär samma storlek på spel till bägge så lika snabbt som din Xbox One skulle jag tro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick plats med 13 spel på 500 GB hårddisken.
Köpte en 2 TB hårddisk för ett tag sen har 26 spel nu och mkt utrymme kvar.
Vill man klara sig den här generationen lagringsmässigt så är en 2 TB hårddisk väldigt bra.
Ps. kör bara fysiskt köpta spel. ingen aning hur mkt GB det går åt om man ska ladda hem spelen från psn dock.

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejy8607:

Jag fick plats med 13 spel på 500 GB hårddisken.
Köpte en 2 TB hårddisk för ett tag sen har 26 spel nu och mkt utrymme kvar.
Vill man klara sig den här generationen lagringsmässigt så är en 2 TB hårddisk väldigt bra.
Ps. kör bara fysiskt köpta spel. ingen aning hur mkt GB det går åt om man ska ladda hem spelen från psn dock.

Skiva eller download. Tar exakt lika mycket utrymme.
Antingen laddas det ned eller så installeras det från skivan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Skiva eller download. Tar exakt lika mycket utrymme.
Antingen laddas det ned eller så installeras det från skivan.

Skillnaden är att det tar 10 minuter att installera ett spel från en skiva + Eventuella patcher som kan ta bra lång tid, och upp till 2 dygn för spel från PSN.

PSN hastighet är något ofantligt kass och har varit så i 1,5 år nu, inget har gjorts för att förbättra det än.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.