Permalänk

FLASKHALS?

Hej!

Jag vill gärna ha ett kraftigare grafikkort och sitter just nu på ett 750Ti STRIX det funkar bra men jag vill ha mera. Få ut mer fps. Känner att jag fps droppar i lite diverse spel.
Något jag är orolig för är att få en så kallad flaskhals.
Jag sitter på en AMD CPU, AMD FX8320. Den funkar suveränt men har läst att den inte riktigt klarar av att bära en t.ex 980Ti?
Jag vill inte hålla på och trassla med o byta moderkort till intel. Inte nu när den här burken funkar så bra.

Vad tror ni jag klarar mig på för grafikkort utan att få flaskhals men ändå får en rejäl GPU höjning?
970?
Vanligt 980?

Sitter på en stark burk ändå.
Corsair RM1000W
AMD FX8320
32 GB RAM DDR3
250 GB SSD
1000 GB SSD

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alecsahlin:

Hej!

Jag vill gärna ha ett kraftigare grafikkort och sitter just nu på ett 750Ti STRIX det funkar bra men jag vill ha mera. Få ut mer fps. Känner att jag fps droppar i lite diverse spel.
Något jag är orolig för är att få en så kallad flaskhals.
Jag sitter på en AMD CPU, AMD FX8320. Den funkar suveränt men har läst att den inte riktigt klarar av att bära en t.ex 980Ti?
Jag vill inte hålla på och trassla med o byta moderkort till intel. Inte nu när den här burken funkar så bra.

Vad tror ni jag klarar mig på för grafikkort utan att få flaskhals men ändå får en rejäl GPU höjning?
970?
Vanligt 980?

Sitter på en stark burk ändå.
Corsair RM1000W
AMD FX8320
32 GB RAM DDR3
250 GB SSD
1000 GB SSD

Tacksam för svar!

Om du vill spela CPU-svåra spel Arma(x) och en hel del RTS titlar så lär det vara lite flaskhals ja. Men du lär få en god höjning av prestanda iaf om du köper ett GTX970/980. Välj det som passar din budget.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

GTX 960

Skrivet av alecsahlin:

Hej!

Jag vill gärna ha ett kraftigare grafikkort och sitter just nu på ett 750Ti STRIX det funkar bra men jag vill ha mera. Få ut mer fps. Känner att jag fps droppar i lite diverse spel.
Något jag är orolig för är att få en så kallad flaskhals.
Jag sitter på en AMD CPU, AMD FX8320. Den funkar suveränt men har läst att den inte riktigt klarar av att bära en t.ex 980Ti?
Jag vill inte hålla på och trassla med o byta moderkort till intel. Inte nu när den här burken funkar så bra.

Vad tror ni jag klarar mig på för grafikkort utan att få flaskhals men ändå får en rejäl GPU höjning?
970?
Vanligt 980?

Sitter på en stark burk ändå.
Corsair RM1000W
AMD FX8320
32 GB RAM DDR3
250 GB SSD
1000 GB SSD

Tacksam för svar!

GTX 960 kanske kan vara mer anpassad och få det du vill ha utav burken