Nytt headset eller hörlurar/mick

Permalänk
Medlem

Nytt headset eller hörlurar/mick

Hej!

Har nu tröttnat, efter att konsumerat mitt tredje headset på 5 år, det senaste ett Logitech G430 som gick sönder i plastfästet i till ena luren, ett headset som jag i övrigt var mycket nöjd med både komfort-, ljud- och mikrofonmässigt.

Nu söker jag efter ett ordentligt headset, alternativt hörlurar + mick (Vet inte riktigt vad som är bäst?) som inte går sönder efter normalt slitage. Har inga problem med att betala lite mer denna gången, bara det blir bra..

Krav:

* Slutna lurar, som ligger runt öronen, inte på.
* Inte plastfästen.. Jag tar på och av mig headsetet mycket..
* Bekvämt att ha under längre tid
* Trådlöst? Är det bra eller får man oerhört mycket sämre kvalité på ljudet? Går gärna runt med headsetet så trådlöst vore nog inte dumt..
* Någon form av bra micklösning. Jag vill inte vara den personen som brusar och låter som om samtalet sker genom en rostig konservburk.
* Kosta vad det kosta vill.. Det får gärna vara prisvärt, men pengar är inga problem, vill hellre att det blir bra för en gångs skull.

Har högtalare till musik/spelljud m.m. så det är inte prio ett, utan det är framförallt kommunikation jag vill ha headsetet/hörlurarna till. Men självklart vore det bra om man kan lyssna på musik i dem också där tillfällen för det krävs.

Om någon vill förbarma sig och komma med lite tips på hur och vart jag ska börja leta iallafall så vore det underbart!
Tackar på förhand och ha det gott!

//Luxaxix

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 om du vill ha ett budgetalternativ, okej mic, "bra" ljud för att vara ett gamingheadset. Har haft mina I minst tre år nu. Ca 700 kr

Kan även rekommendera Shure 1540, väldigt sköna lurar och bra. Ca 4500

Audio technica ATHM50 tror jag dom heter, vanlig instegsmodell till hörlurar. Kanske är M50X som gäller nu. Hade mina I ca 2 år innan jag sålde vidare dem. Ca 1000-1500 tror jag.

Får mina akg k550 om någon dag, finns på rea för 990, kan återkomma med omdöme.

Angående mic om du köper ett par vanliga hörlurar så är modmic helt okej om du vill ha en som du sätter på lurarna annars kan jag rekommendera Blue Yeti (500 vs 13-1500)