Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Intel 535 Series 120GB
540 MB/s läshastighet
480 MB/s skrivhastighet
5 års garanti
Pris: 499:-
Länk: https://www.netonnet.se/art/komponenter/harddisk/ssdsata2a5tu...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3053908

Du bör nog notera att de hastigheterna är komprimerade max. Normalt puttar den ut ca 450MB/s läs och 130MB/s skriv i icke komprimerbar hastighet med 18k IOPs i läs och 15k IOPs i skriv, vilket är löjligt långt efter många andra SSDer idag.

Är fortfarande en okej disk till priset, utan tvekan och är betydligt bättre än en HDD både prestanda och garantimässigt.

Permalänk
Medlem

Inet har updaterat sin utrensning, slog själv till på en phobya 200mm v2 extreme för 399 isf för 499, närmaste butik tar 6-700 har jag för mig. Kanske har det kommit upp något annat kul under dagens inventering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Black Friday är sista vardagen innan grabben fyller år. Han ska få ett PS4 med Fifa 16. Vill gärna vänta på BF men det gör att vi troligtvis får vänta någon dag med presenten. Men har hittat ett PS4 1TB ink fifa16 för 3600 kr. Kan man tänkas tro att de sjunker på såpass mycket mer på BF?

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Black Friday är sista vardagen innan grabben fyller år. Han ska få ett PS4 med Fifa 16. Vill gärna vänta på BF men det gör att vi troligtvis får vänta någon dag med presenten. Men har hittat ett PS4 1TB ink fifa16 för 3600 kr. Kan man tänkas tro att de sjunker på såpass mycket mer på BF?

Du lär nog spara in en och annan hundring om du väntar!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Är Intel 535 något att ha till en laptop med SATA II? Eller ska man köpa någon annan?

Den största skillnaden blir från accesstiderna och de är ju oberoende av om det är sata 2 eller 3, så tuta och kör.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Så damn trött på CDON/Qliro. Skickade tillbaka deras felannonserade moderkort idag, som många andra här antar jag.

Antar att man inte kan lite på deras priser i fortsättningen, orka skicka tillbaka när de tabbar sig.

Edit: Håller mig till NetOnNet.

Permalänk
Medlem

@anon195163:
Jag blev lovad av deras kundtjänst igår kväll att de minsann skulle skicka rätt kort till mig istället innan jag skulle returnera det felaktiga jag fick igår.
Vad händer då, jo de försökte skicka samma jävla kort igen.
Men som tur var har de ju tagit bort artikelnumret på den nu så beställningen gick aldrig igenom.
Nu ska deras "teknikavdelning" tydligen undersöka detta

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frulvolaya:

Hmm nu fick man ju lite funderingar.. Är ju ute efter en 13" laptop.. Och nu när Lenovon blev billig hos Netonnet kanske man ska slå till?

Men är ju också väldigt sugen på en Skylake Asus ( se jämförelse)
Dock skiljer det ju ca 3k.. Är Asusen värd det?

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2878510&view=c

Eller ska man vänta tills Black friday?

Jag har en dyrare 13" Asus och jag är riktigt nöjd med datorn så Asus är ett bra val. Dock har jag hört väldigt gott om Lenovo också men jag har inga egna erfarenheter av dom men för den prislappen så tycker jag det ser riktigt bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som köpte Windowsplattan Lamina T1010B?

Jag har en del problem. När jag har den i dockan och justerar vinkeln lite så väljer den hela tiden att automatiskt byta till stående läge. Jag kan ej heller avaktivera denna inställning via menyn nere till höger och får alltså hela tiden hålla på att byta tillbaka till liggande läge.

Sedan stänger jag plattan enbart genom att släcka skärmen och stänga den mot dockan. Tio timmar senare är batteriet dött, trots att den var fulladdad. Måste man aktivt stänga av den varje gång man använt den eller skall den gå att ha i standbyläge som en Androidplatta?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Roshag:

Jag har en dyrare 13" Asus och jag är riktigt nöjd med datorn så Asus är ett bra val. Dock har jag hört väldigt gott om Lenovo också men jag har inga egna erfarenheter av dom men för den prislappen så tycker jag det ser riktigt bra ut!

Okej gött att du är nöjd!
Ja jag har också hört mycket gott om Asus.. Därför lockar det ju en del med Asusen..
Det ja tvekar lite på är att Lenovo väger 1.56 kg.. Asus är ju ca 300g lättare.
Batteritiden på Lenovon är ju sämre också..
Plus att Lenovon har en i5;a vilket räcker fin fint..

Man är ju lite nojjig då man sällan köper nya Laptops utan vill ha mest Bang for the buck när man väl köper

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjossanmannen:

WD Ae
6TB 3.5" SATA-600

2 099 kr

https://www.dustinhome.se/product/5010842992/ae

Helt klart ett rejält fynd

Såg denna också, men när jag lästa på lite blev jag fundersam. Tänkte använda den in en NAS, men info om disken säger

"WD Ae är bäst lämpad för kall förvaring, backup och arkivering, där data lagras på hårddisken men sällan om nästan aldrig läses. "

Riktigt så använder inte jag min NAS iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Såg denna också, men när jag lästa på lite blev jag fundersam. Tänkte använda den in en NAS, men info om disken säger

"WD Ae är bäst lämpad för kall förvaring, backup och arkivering, där data lagras på hårddisken men sällan om nästan aldrig läses. "

Riktigt så använder inte jag min NAS iaf...

Nä jag hade också bangat för att köpa denna HDD, skulle aldrig använda något annat än WD Red i min NAS. Speciellt med tanke på hur hög failure rate det är på HDD's.

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet något om denna kapselmaskin?

http://www.crossbrands.se/sjprio-picco-80k/

Bra pris...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjossanmannen:

WD Ae
6TB 3.5" SATA-600

2 099 kr

https://www.dustinhome.se/product/5010842992/ae

Helt klart ett rejält fynd

Ja som sagt innan i tråden här, köp inte denna för att använda som hårddisk i NAS eller annan allmän lagring.
Det är disken inte till för.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Avokado:

Någon som vet något om denna kapselmaskin?

http://www.crossbrands.se/sjprio-picco-80k/

Bra pris...

Verkar vara någon variant av Löfberg själva. Antagligen något billigt och ej märkvärdigt.

Men jag ska slå till!

80 Kapslar går på cirka ~200kr, är man inte ett helt hushåll som dricker 5 koppar om dagen är det helt klart prisvärt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eucalyptus:

Verkar vara någon variant av Löfberg själva. Antagligen något billigt och ej märkvärdigt.

Men jag ska slå till!

80 Kapslar går på cirka ~200kr, är man inte ett helt hushåll som dricker 5 koppar om dagen är det helt klart prisvärt.

Jag köpte en också en med Orange Peak-kaffet. 80 kapslar och maskin för lite över 500kr med frakt är svårt att argumentera emot. Verkar inte krävas något medlemsskap från SJ Prio, men gick med för säkerhets skull ändå, ingen avgift.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Peter Avokado:

Någon som vet något om denna kapselmaskin?

http://www.crossbrands.se/sjprio-picco-80k/

Bra pris...

Skrivet av eucalyptus:

Verkar vara någon variant av Löfberg själva. Antagligen något billigt och ej märkvärdigt.

Men jag ska slå till!

80 Kapslar går på cirka ~200kr, är man inte ett helt hushåll som dricker 5 koppar om dagen är det helt klart prisvärt.

Kolla på Citygross. Där har dom Kampanj på Tassimo. Man får deras Tassimo-kapselmaskin (tror det var någon Bosch variant) när man köper 10st paket kapslar för 47kr/st. Tror Tassimo paketen innehåller mer än 8 kapslar per förp.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Kolla på Citygross. Där har dom Kampanj på Tassimo. Man får deras Tassimo-kapselmaskin (tror det var någon Bosch variant) när man köper 10st paket kapslar för 47kr/st. Tror Tassimo paketen innehåller mer än 8 kapslar per förp.

Men det går ej att beställa på nätet va? Har en bit till City Gross

Slår till på Löfbergs grejen. Någon som vet om man kan blanda olika märken på kapslarna till olika maskiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Kolla på Citygross. Där har dom Kampanj på Tassimo. Man får deras Tassimo-kapselmaskin (tror det var någon Bosch variant) när man köper 10st paket kapslar för 47kr/st. Tror Tassimo paketen innehåller mer än 8 kapslar per förp.

Finns även på vissa hemköp, Vivy heter maskinen och kostade närmare 700kr sist jag kollade på prisjakt, om det nu är samma erbjudande som citygross, men det låter så. I vanlig stil kostar paketen kapslar lite mer i de mindre butikerna (54kr), och det verkade finnas både 8 och 16 kapslar per paket, beroende på sort.

Skrivet av eucalyptus:

Men det går ej att beställa på nätet va? Har en bit till City Gross

Slår till på Löfbergs grejen. Någon som vet om man kan blanda olika märken på kapslarna till olika maskiner?

Blanda gissar jag inte går, grejen med dessa är lite att "låsa" in kunden i sitt eco-system. Maskinen kan de sälja med förlust om de vill, tjänar mer än nog på kapslarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Finns även på vissa hemköp, Vivy heter maskinen och kostade närmare 700kr sist jag kollade på prisjakt, om det nu är samma erbjudande som citygross, men det låter så. I vanlig stil kostar paketen kapslar lite mer i de mindre butikerna (54kr), och det verkade finnas både 8 och 16 kapslar per paket, beroende på sort.

Blanda gissar jag inte går, grejen med dessa är lite att "låsa" in kunden i sitt eco-system. Maskinen kan de sälja med förlust om de vill, tjänar mer än nog på kapslarna.

8/16 kapslar för 50 kr var inte billigt....

Men Löfbers säljer cirka 80 st för 200kr, det är billigt, faktiskt riktigt billigt!

Blir dock kanske lite tråkigt att sitta med 100 kapslar Espresso

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

8/16 kapslar för 50 kr var inte billigt....

Men Löfbers säljer cirka 80 st för 200kr, det är billigt, faktiskt riktigt billigt!

Blir dock kanske lite tråkigt att sitta med 100 kapslar Espresso

Det var långt bättre än jag trodde. Nästan så man blir sugen.

Kaffe blir aldrig tråkigt. Men jag antar att du ville åt andra drycker också som inte fanns i deras sortiment.

Permalänk
Avstängd

Kaffesugna, vad tycker ni?
Skämt eller?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kaffesugna, vad tycker ni?
Skämt eller?
https://youtu.be/yebxluVM-ko

Där snackar vi kaffemaskin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

8/16 kapslar för 50 kr var inte billigt....

Men Löfbers säljer cirka 80 st för 200kr, det är billigt, faktiskt riktigt billigt!

Blir dock kanske lite tråkigt att sitta med 100 kapslar Espresso

Var hittar du det? Har en äldre Löfbergsmaskin jag fått av morsan och tänkte köpa kapslar. Hittar 54st för 225:- på deras hemsida.

Permalänk

@stormense: tycker det ser ut som brunt vatten, sen att pressa så mycket vatten genom pulvret så snabbt ja är tveksam till att det smakar gott.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Var hittar du det? Har en äldre Löfbergsmaskin jag fått av morsan och tänkte köpa kapslar. Hittar 54st för 225:- på deras hemsida.

Osäker på var han hittar sina, men t ex ett 80-pack för 235kr, och ett för 199kr: http://www.newhome.se/kaffehornan/L%C3%B6fbergs%20lila%20kaff...

54-pack för 140kr, tre 80-pack för 183.50kr - 206.90kr: http://www.kapselshop.se/lofbergs-blue-storm#c=50,51,52,53,54...

Klickade bara runt lite på prisjakt, har ingen erfarenhet av ovan återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om Löfbergs nya maskiner presterar bättre, men jag köpte en maskin från dem för några år sen. Slutade med att jag kastade maskinen och typ 60% av alla kapslar jag köpt, var riktigt kasst då.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kaffesugna, vad tycker ni?
Skämt eller?
https://youtu.be/yebxluVM-ko

Haha vad i.... Verkar inte ens vara ett skämt, hittade ett spec sheet från en obsolet sida tillhörande Scanomat Ukraine

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Var hittar du det? Har en äldre Löfbergsmaskin jag fått av morsan och tänkte köpa kapslar. Hittar 54st för 225:- på deras hemsida.

Bra fråga, googlade endast snabbt igår.

Men, hittade det igen
http://www.kapselshop.se/?gclid=CLTE99eqnskCFSgMcwod5GgB9w#c=...

Permalänk
Medlem

Hittade en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651537 som demovara/ersättnings ex på Komplett.se för 2400kr. Slog till och den är på väg hem till mig nu. Taggad faktiskt men vi får se om det är något att ha nästa vecka.

Pratade även med kundtjänst där, bara för att säkerställa att jag hade fri retur ifall jag hittar något bättre på Black Friday.