Permalänk
Medlem

TV:n har fått bluescreen!

Haha, min TV har fått bluescreen!

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk så kul man kan ha med tv-out..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Nej jag körde faktiskt inte med TV-Out.

Permalänk

mm stor risk att du inte körde me tv-ut

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk

Antagligen gjorde du det eftersom att det varken finns några tangenter på din TV-kontroll som heter "Ctrl" "Alt" eller "Del"

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Nej jag säger ju att jag inte körde med det.

Sanningen är att lokal-TV här i stan brukar köra sin tablå i en Powerpoint-presentation, men deras dator måste ha muppat ur.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Nej jag säger ju att jag inte körde med det.

Sanningen är att lokal-TV här i stan brukar köra sin tablå i en Powerpoint-presentation, men deras dator måste ha muppat ur.

Ahhh..
såg en video nån gång där nån rese-guide-kanal körde w2k med nåt autostartande presentationsprogram som hade ballat ur och fick datorn att reboota om, och om, och om igen...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Vi har ett bostadsbolag här i stan som har en egen kanal som heter nollettan. För det mesta brukar det vara en rullande nyhetstext presentation. (När det inte är intressanta program om hur bra alla har det som bor i bostadsbolagets lägenheter )
För nått år sen hängde den sig hela tiden. Varannan gång man bläddrade förbi kanalen var det bluescreen eller så hade filmuppspelningsprogrammet gjort en förbjuden åtgärd. Man kunde även få se datorn reboota & bara idla vid login prompten jävligt underhållande kanal.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
ibland går tågen lite sisådär
http://pixas.mine.nu/~david/mojs/blue%31.jpg
http://pixas.mine.nu/~david/mojs/blue%32.jpg

Jag har sett nåt likbnande på centralen i Sthlm. Fast då stod det:
"Nu kan du stänga av datorn" i värsta Win 9x stil..

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk

Det var en förbjuden åtgärd som utförts en gång när jag var på ICA

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Tkz] Boris
mm stor risk att du inte körde me tv-ut

och varför skulle han inte kunna ha gjort det?
han kunde spelat in på vhs eller vad som helst.

Permalänk

En gång hade minuten bankomaten gjort en förbjuden åtgärd, men den fungerade iallafall.
En annan gång hade minuten bankomaten fått slut på minne.

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk

hmmm är går bankomaterna på windows???? låter konstigt tycker jag.... men åandra sidan vad vet jag om bankomater....

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

Jag har sett "Guru meditation" på ett konferenscenters interntv

Permalänk
Medlem

Ja, de kör någon version av windows95.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze
hmmm är går bankomaterna på windows???? låter konstigt tycker jag.... men åandra sidan vad vet jag om bankomater....

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Ja, de kör någon version av windows95.

fy , och där har man tagit ut pengar i alla år

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Ja, de kör någon version av windows95.

De kör NT, Win95 har inte rutan där det står "slut på virtuellt minne.. " som man sett så många gånger.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Heh har också sett bluescreen på en bankomat

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Jag såg en bankomat för några år sedan som höll på att boota om OS/2.

Permalänk
Medlem

Jag har sett några skärmar på resecentrum som haft blåskärm, rätt kul
En annan gång såg man ett windows-skrivbord på en av dem

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

En xbox fick en bluescreen på dhwinter 2001. Har en bild på det nånstans tror jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco
En xbox fick en bluescreen på dhwinter 2001. Har en bild på det nånstans tror jag...

Vaa? Muahahaha, sneglar på min gulliga kub som icke microsoft har antastat sig på.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

http://waco.aegd.net/bluescreen.jpg

ja, där är en bild. kanske inte syns att det är en xbox men det är det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear

De kör NT, Win95 har inte rutan där det står "slut på virtuellt minne.. " som man sett så många gånger.

Tänkte precis säga det.
Jag har sett en SEB-bankomat som låg och idlade på skrivbordet, och en med bluescreen :).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Bankomater brukar köra OS/2 och NT. Jag vet inte vad Nordbankens/Nordea kör på sina äldre. Kan vara nått OS/2. Helt textläge är det i alla fall...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelector
Jag har sett "Guru meditation" på ett konferenscenters interntv

Det var dock ingen här som ens visste vad en "Guru meditation" var för något.. fasen vad sweclocker har blivit lamt..

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

Upplys oss då??

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuor
Jag såg en bankomat för några år sedan som höll på att boota om OS/2.

Jag såg en i höstas göra det, skrev en tråd om det också.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Det var dock ingen här som ens visste vad en "Guru meditation" var för något.. fasen vad sweclocker har blivit lamt..

Klart man vet vad "Guru Meditation" är för något, men det är nog inte många som bryr sig om en gammal Amiga i ett konferenscenter interntv.

Visa signatur

Nämen hej!