Köpt begagnad dator och den luktar rök (cigarett) hjälp behövs omgående!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lockbearder:

Duschat moderkortet, grafik kort,
Nätaggregat, ljud kortet, ram minnena hård disk osv.

Hoppas inte detta betyder det jag tror att det betyder?

Förresten vad var det för dator du hade köpt, det framgår inte någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lockbearder:

@burkabu: hur länge tror du ? Alltid värt ett försök !

Vi flyttade in i en lägenhet där garderoberna luktade rök. Så vi ställde in skålar med ättika och efter ca en vecka var det betydligt snällare röklukt, efter en månad så kände vi inte att det luktade rök längre (inte bara vi som blev vana, vänner fick göra regelbundna snifftester ).

Permalänk
Skrivet av Lockbearder:

@burkabu: hur länge tror du ? Alltid värt ett försök !

gör en grov rengöring först det lär ju vara ett millimeter tjockt lager av damm & nikotin.
ättikan kan väl stå i nån vecka inne i chassit men inte helt hundra på att ja skulle använt datorn då.
häll nån Deciliter i en kaffemugg ställ den i botten av chassit på plåten.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@anon183825: Hehe är lite bättre än vad det låter som. Tog en sprayflaska med isopropanyl och spreyade på allt efter jag tog ut alla delar. Funkade fantastiskt lukten går bort men det to bara bort det värsta fast det gick väl.

det är en stationär dator

Permalänk
Medlem

Verkar som jag sitter i samma sits som du, köpte 3 thor skärmar för en okej peng(om de inte skulle luktat cigg). När jag kom hem insåg jag mitt misstag....
Luktade rejält med cigg, lät de stå i källaren över natten och har nu kört med dom i några timmar. Luktade lite mindre idag, men hoppas lukten försvinner helt snart. Säljaren påstår att han aldrig rökt vid skärmarna, men lukten säger annat. Du får gärna rapportera vad som funkat bäst för dig, tänkte testa skruva upp och kolla inuti om man kan se någon källa till all lukt. Ska även testa kaffe och ättika!