Black Friday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Nån som har någon aning om det blir något intressant ikväll "CyberMonday" ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

@ROBRUG: jasså man fick ju bara köpa en per kund

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av [FOs]Draedon:

Tror inte det, stod ju inget på hemsidan? Hoppas mitt också är på väg!

Nu är mitt skickat också. Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Årets black friday visade sig vara värt mödan!
Klickade hem en 850 EVO 250 GB för 499:-, ett GTX 970 strix för 2990:- samt en BenQ XL2411Z för 1999:-
Skuttade hem från Inet!

Visa signatur

Intel i5 750 @ 4,2Ghz | EVGA P55 FTW | WesternDigital Black 640GB | 4GB OCZ Cl7 @ 1866 | 6950Crossfire w/ 6970bios @ 840Mhz | Cougar CM 700W | Lancool K-62

Permalänk
Medlem

Årets black friday var helt okej tyckte jag allt.
För mycket hat från folk som inte inser att elektronikkedjorna ej jobbar med välgörenhet.

Själv lyckades man roffa åt sig en BenQ XL2411Z för 1990:- på Webhallen

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Samma här Tittar man på Nvidias hemsida så är CDON en av deras partners här i Sverige och man skickas vidare till den här sidan.
http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_bullets_or_blades/

Så jag antar att det följer med en kod

Den där texten såg jag inte tidigare, men då tolkar man det ju solklart som att man får en kod! Trevligt! Mitt står också som skickat nu, blir tidig julafton för mig. Det var på tiden att mitt GTX 580 fick gå i pension efter fyra års trogen tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffar:

Årets black friday var helt okej tyckte jag allt.
För mycket hat från folk som inte inser att elektronikkedjorna ej jobbar med välgörenhet.

Själv lyckades man roffa åt sig en BenQ XL2411Z för 1990:- på Webhallen

Verkligen, det är ingens rättighet att klicka hem prylar under inköpspris som en del verkar förvänta sig
Jag tycker det fanns väldigt många prylar med fin rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det var då en fin black friday :).
MEN vi som handlade datorprylar innan dollarn drog iväg kunde redan för ett år sedan köpa GTX 970 för 2500kr och GTX 980 för 4500kr, vilket jag självklart gjorde också. Ett år senare så är priserna fortfarande högre, även under BF. Man har svårt att motivera ett köp då.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu när BF är över undrar jag; kommer Cyber Monday vara lika stort?

Permalänk
Medlem

Jag undrar som @Mr_Ious
Är vi taggade nu?!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Cyber Monday verkar inte vara lika hypat i Sverige som Black Friday.. Förhoppningsvis blir det några bra deals, men ser personligen mest fram emot mellandagsrean

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

Höjdpunkten i fredags var iaf vattenkokaren på ö o b för 10 kr.
en del köpte 4 - 5 st. ? ganska smart ide.. då kan man ju koka vatten i alla rum man har.

Kanske tänkte kränga på blocket för profit? ha ha
Vilket får mig att tänka på att jag måste kolla blocket kring onsdag för att se vad folk slänger upp, kan tänka mig att det hamnar en å annan hårddisk och graffekort där... vad folk gör för några hundralappar

Skrivet av Gender Bender:

Det komiska är att den nu kostar 50kr. Folk blev blåslagna för 40kr.

Det här var även det väldigt patetiskt gjort. Vem fan stjäl från ett barn och sedan spelar offer?

https://www.youtube.com/watch?v=7klNQyyLpiA

Oerhört tragiskt om detta inte är trollat. Sjukt hur konsumtionssamhället drivit folk galna. Och som du säger, det är tamejfan inte ens dyra varor. Hade det varit ett torn av iphones till 50% hade jag haft lite mer förståelse.

Permalänk
Medlem

Tror ni Jaybird Bluebuds X kommer ha en bra deal imrg på Cyber Monday eller ska jag klicka hem dem från Dustin för 799?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av ms22cn:

Netonnet 2290 xbox med fifa16

Skickades från m.sweclockers.com

Slog till på det! Hoppas inte Cyber monday blir billigare.

Permalänk
Medlem

Tycker det var en bra BF i år. 850 evo för 499kr, strix 970 för 2500kr, 4670k för 1490kr? (osäker), diverse chassien och nätagg. Enda jag själv köpte var ett EVGA nätagg men förstår inte hur folk kan förvänta sig 50% på datordelar då alla butiker jobbar med 5-15% marginaler. Själv i branschen med ena foten och det mesta som säljs under såna kampanjer är ju backaffärer, sen hoppas butikerna ta igen det på annat eller så är det reklam dom betalar för.

Att jämföra rea på datorprylar med t.ex kläder där marginalerna är 200% eller nåt är tämligen obegåvat.

Bra jobbat nätbutiker i år på BF och kör lika bra på Cyber Monday. Hatten av.

/M

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Köpte ett ASUS GeForce GTX 970 4GB TURBO för 2500:- men är osäker på om jag ens gjorde ett bra köp, har inte läst mycket bra om kortet.. blev spontan köpet

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara upplysa alla de olyckliga som köpte Ducky Premier MX blue på MaxFps att de sålt för många då deras spärrar inte funkade och det man blir erbjuden är 1000:- i presentkort eller pengarna tillbaka.

Måttligt besviken (underdrift) då det var det ända man köpte på Black Friday. Hoppas att det inte blev allt för många som får samma mail...

Mitt svar till dem var att jag helst såg en lösning med ersättningsprodukt istället för det som vi blev erbjudna. Ju fler som fråga efter detta destå störra blir chansen att de faktiskt ersätter oss med något jämnvärt.

Permalänk
Medlem

Lite besviken på Electroworld. Betalade extra för expressfrakt där paketet ska "skickas samma dag vid beställning före kl. 15:30 på vardagar och söndag" men trots det skickades paketet varken fredag eller söndag utan först idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Tänkte bara upplysa alla de olyckliga som köpte Ducky Premier MX blue på MaxFps att de sålt för många då deras spärrar inte funkade och det man blir erbjuden är 1000:- i presentkort eller pengarna tillbaka.

Måttligt besviken (underdrift) då det var det ända man köpte på Black Friday. Hoppas att det inte blev allt för många som får samma mail...

Mitt svar till dem var att jag helst såg en lösning med ersättningsprodukt istället för det som vi blev erbjudna. Ju fler som fråga efter detta destå störra blir chansen att de faktiskt ersätter oss med något jämnvärt.

Ajdå :/

Jag beställde själv ett sånt, men mitt paket ska ha skickats i fredags redan. Iofs så köpte jag det tidigt på natten till fredagen, antagligen gick de åt ganska snabbt - vet att de va slut senare på fredagen.

Hoppas det inte drabbar allt för många!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ducedo:

Lite besviken på Electroworld. Betalade extra för expressfrakt där paketet ska "skickas samma dag vid beställning före kl. 15:30 på vardagar och söndag" men trots det skickades paketet varken fredag eller söndag utan först idag.

Nu så skickar de ju inte på söndagar, då de enligt info har:
"Brev
Skickas direkt till din brevlåda och avser produkter av mindre vikt och volym. Levereras inom 3-5 arbetsdagar. Välj express för leverans inom 1-2 arbetsdagar.

Postpaket
Skickas till närmaste uthämtningsställe och avser lite större produkter. Levereras inom 3-5 arbetsdagar och aviseras via SMS. Välj express och beställ innan kl 15.00 på vardagar för leverans dagen därpå. Det tar ytterligare en dag om du bor i postnummerområde 62000-62999 eller 83000 och över."

Således så har de levererat i tid.
Och är det stora kampanjer så får man ha förutseende att det kan ta 1-2 dagar extra innan produkten kommer.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så skuckar de ju inte på söndagar, då de enligt info har:

Uppenbart att man måste se över sina texter då.

"[..] skickas samma dag vid beställning före kl. 15:30 på vardagar och söndag"
"[..] beställer innan kl 16.00 på vardagar eller söndag skickas din order samma dag och levereras dagen därpå."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ducedo:

Uppenbart att man måste se över sina texter då.

"[..] skickas samma dag vid beställning före kl. 15:30 på vardagar och söndag"
"[..] beställer innan kl 16.00 på vardagar eller söndag skickas din order samma dag och levereras dagen därpå."

Hej!

Haha, detta är ju sjukt!

På: https://www.electroworld.se/cms/20140109_134705/leveransalter...
Står det:
"Postpaket

Skickas till närmaste uthämtningsställe och avser lite större produkter. Levereras inom 3-5 arbetsdagar och aviseras via SMS. Välj express och beställ innan kl 15.00 på vardagar för leverans dagen därpå. Det tar ytterligare en dag om du bor i postnummerområde 62000-62999 eller 83000 och över."

I Kundvagnen vid valen står det:
EXPRESS - Postpaket *Rekommenderas* 59:- 1-2 arbetsdagar
Postpaket med Expresshantering prioriteras av oss och skickas samma dag vid beställning före kl. 15:30 på vardagar och söndag för lagervaror. Levereras till ditt närmaste postombud."

Klickar man sedan på info knappen i kundvagnen för "Express Postpaket" så får man denna infon:
"
Expressleverans Postpaket

Om du använder expressleverans Postpaket och beställer innan kl 16.00 på vardagar eller söndag skickas din order samma dag och levereras dagen därpå. Bor du i postnummerområde 62000-62999 eller över 83000 tar det ytterligare en dag.

Har du angivit ett mobilnummer kommer du att få en SMS-avisering när paketet finns tillgängligt hos närmste uthämtningsställe (glöm inte att ta med dig ID-kort).

Varor med extra tjänster/abonnemang och produkter märkta med "beställningsvaror" levereras alltid inom 3-7 arbetsdagar.

Leveranstid för express avser endast lagervaror, finns produkten inte i lager kommer expressleveransens att utföras då produkten inkommer till oss."

Ser ut som att de har lite svårt att välja om det är 15:30 eller 16:00 de vill ha som tid. (15:00 gäller standard Postpaket).

Ser ut som att de behöver kolla över sina texter och rätta till dem

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Förlorade nätagget på inet pga bokning och CDON annullerade mitt nätagg utan att säga till mig.

***bort/moderator***

§9 /screamin-daemon, moderator
Permalänk

Fick en Nvidia "bullets or blades" kod idag från CDON, så om det var några tvivel om koden ingick så är de då borta nu. Hoppas man kan hämta ut kortet efter jobbet idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

@Sxephil:

Förlåt för sen svar. tyvärr vet jag inget angående den datorns skärm.

Mvh

Hej igen

Nu fick jag svar från HP support

Hej Andreas,

Tack för att du tog kontakt med HP Support.

Först och främst vill jag be om ursäkt för ett litet sent svar men vi har haft en del att göra och rätt mycket sjukdom. Men jag kollade igenom ditt ärende och såg att du har varit kontakt med chat supporten tidigare och du undrade om den här datorn- HP Pavilion Notebook - 15-ab203no. Jag har kollat upp det här och den här skärmen använder sig av upplösningen 1368x768.

Men har du några övriga frågor förutom det eller går det bra om jag stänger ner ditt ärende.

Ha en trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Adam
HP Support
ref:_00DG0h8qk._50027hBD9M:ref

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=P1Q90EA...
De säger alltstå att skärmen är 1368x768, men på länken ovan står det fortfarande

39,6 cm (15,6 tum) FHD IPS-skärm (1920×1080)

Vad i helvete håller HP på med? De verkar inte veta upplösningen på en laptop de marknadsför under black friday.

Permalänk
Skrivet av Sxephil:

Hej igen

Nu fick jag svar från HP support

Hej Andreas,

Tack för att du tog kontakt med HP Support.

Först och främst vill jag be om ursäkt för ett litet sent svar men vi har haft en del att göra och rätt mycket sjukdom. Men jag kollade igenom ditt ärende och såg att du har varit kontakt med chat supporten tidigare och du undrade om den här datorn- HP Pavilion Notebook - 15-ab203no. Jag har kollat upp det här och den här skärmen använder sig av upplösningen 1368x768.

Men har du några övriga frågor förutom det eller går det bra om jag stänger ner ditt ärende.

Ha en trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Adam
HP Support
ref:_00DG0h8qk._50027hBD9M:ref

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=P1Q90EA...
De säger alltstå att skärmen är 1368x768, men på länken ovan står det fortfarande

39,6 cm (15,6 tum) FHD IPS-skärm (1920×1080)

Vad i helvete håller HP på med? De verkar inte veta upplösningen på en laptop de marknadsför under black friday.

verkar vara motstridiga svar från Pricerunner/prisjakt
dom flesta butiker skriver 1366x768
http://www.pricerunner.se/pi/27-3109689/Baerbara-datorer/HP-P...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3347403

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Jag märkte det också, inte ens HP verkar vara säkra. Men supporten verkar vara någon kid som söker i deras databas.

Jag hittade http://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c04842700.pdf

Där står 9,6 cm (15,6") WLED-bakgrundsbelyst FHD IPS (1 920 x 1 080)

Man får väl anta att PDFn stämmer. Så då borde det vara en full hd skärm. Jag menar, hur kan HP sälja en ny modell för 9k som inte har full hd?

Det kan ju vara en sänkningsscam inför Black Friday men jag tror det är en 1080p IPS skärm på datorn.

Det är också märkligt att det står 39,6 cm (15,6 tum) WLED-bakgrundsbelyst FHD IPS-skärm (1 366 x 768)

Alltså vad jag förstår står väl FHD för Full HD? Eller har jag fel?

Permalänk
Skrivet av Sxephil:

@Grönahunden:

Jag märkte det också, inte ens HP verkar vara säkra. Men supporten verkar vara någon kid som söker i deras databas.

Jag hittade http://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c04842700.pdf

Där står 9,6 cm (15,6") WLED-bakgrundsbelyst FHD IPS (1 920 x 1 080)

Man får väl anta att PDFn stämmer. Så då borde det vara en full hd skärm. Jag menar, hur kan HP sälja en ny modell för 9k som inte har full hd?

Det kan ju vara en sänkningsscam inför Black Friday men jag tror det är en 1080p IPS skärm på datorn.

ring till någon butik be dom packa upp en och gå in i datorn och kolla ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

https://www.facebook.com/HPSverige/photos/a.222718567767396.5...

HP Hej Peter! Den har en full HD skärm. (1920x1080) Bästa hälsningar, HP

Nu fick jag det på HPs facebooksida från HP xD

Aja jag tär 95 procent säker att den har full hd nu.

Tack för visat intresse! Jag hade tänkt ringa en butik om jag inte fått tydliga svar. Problemet med att ringa butiker är att varje hp modell har så jävla många konfigurationer. HPs support verkar vara helt disconnected från sälj-delen, som du såg fick jag inget bra svar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sxephil:

@Grönahunden:

https://www.facebook.com/HPSverige/photos/a.222718567767396.5...

HP Hej Peter! Den har en full HD skärm. (1920x1080) Bästa hälsningar, HP

Nu fick jag det på HPs facebooksida från HP xD

Aja jag tär 95 procent säker att den har full hd nu.

Tack för visat intresse! Jag hade tänkt ringa en butik om jag inte fått tydliga svar. Problemet med att ringa butiker är att varje hp modell har så jävla många konfigurationer. HPs support verkar vara helt disconnected från sälj-delen, som du såg fick jag inget bra svar där.

HP verkar minst sagt ha svårigheter att bestämma sig vilken upplösning de har i sina datorer de säljer

Ett tips till dig är att köpa datorn online så får du i alla fall returnera den om du vill det, då du köpt dne på distans.
Mot köper du i butik så får du reklamera köpet och krångla, vilket kan vara mer omständigt än att bara ta kontakt med butiken och säga att man vill returnera den (och det behövs inte en anledning då man har 14 dagars öppet köp/returrätt).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||