Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

@ClintBeastwood: Pengarna skickas tillbaks till ditt konto precis som vanligt. Magi!

Men det kontot jag får med e-kort är ju inte mitt riktiga. Men banken kanske känner av det på något sätt och det kommer till mitt vanliga? Alltid bra att veta om det nu skulle inträffa någon gång.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av gaminggirl:

De gjorde det visst i väldigt stor utsträckning på Black Friday enligt Metro
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/h%c3%a4r-avsl%c3%b6j...

Nyheter från MSN... Sicken flashback man fick

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ClintBeastwood:

Men det kontot jag får med e-kort är ju inte mitt riktiga. Men banken kanske känner av det på något sätt och det kommer till mitt vanliga? Alltid bra att veta om det nu skulle inträffa någon gång.

Det är ett kort du skapar, inte ett konto. Kortet är knutet till ditt konto.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LNDL:

Ett ljudkort skulle ju inte sitta fel... har det någonsin varit rea på interna ljudkort?

Har ju aldrig varit dyrt heller, så.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Illustrerar här hur sämst dessa reor är i Sverige jämfört med USA

http://i.imgur.com/jelxYIa.jpg

Utan att ha relevanta jämförelser som ordinariepriser, vinstmarginaler etc säger bilden inte ett skvatt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

affärerna drar ofta med "lögner" om leveranser och dylikt för de kan inte leverera till alla trots det finnes kvar.. för de skulle förlora så mycket pengar på ha det priset.

Black Friday drar in mycket omsättning ja men många fall går du +-0.

oftast är priserna under inköpspris.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk

Produkt: Sennheiser Momentum wireless
Länk: http://www.siba.se/ljud/horlurar/aktiv-brus-reducering-horlur...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2964478
Pris: 3218 kr (med rabattkoden "hörlurar25")

Har haft ögonen på dessa ett bra tag nu men hade inga stora förhoppningar om att det skulle komma på rea.
Dock så blev det en stror överraskning att siba av alla skulle ha en finfin rabatt på dem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Netforce:

affärerna drar ofta med "lögner" om leveranser och dylikt för de kan inte leverera till alla trots det finnes kvar.. för de skulle förlora så mycket pengar på ha det priset.

Black Friday drar in mycket omsättning ja men många fall går du +-0.

oftast är priserna under inköpspris.

Källa på det?

Låter tveksamt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Dåligt utbud av externa hårddiskar överhuvedtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Källa på det?

Låter tveksamt.

Finns nog några källor att hitta djupt inne i konspirationsdelen på Flashback

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är i behov av brandvägg/anti-virus såg att det tipsats om både F-secure och Bitdefender (från Aliexpress).
Aldrig beställt från Aliexpress, någon som gjort med gott resultat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

Är i behov av brandvägg/anti-virus såg att det tipsats om både F-secure och Bitdefender (från Aliexpress).
Aldrig beställt från Aliexpress, någon som gjort med gott resultat?

Har beställt windows utan problem. Kolla vad säljarna har fått för kundbetyg bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Produkt: Acer Predator XB270Hu 27" WQHD IPS 144 Hz G-Sync
Länk: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/213173-a...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3021346
Pris: 6790kr

Tror det är samma skärm som fanns nedsatt på BF (fast lägre då), finns även hos Inet för samma pris..

Visa signatur

[Fractal Design Define S] [Asus Z170-A] [i5-6600K] [ASUS 970 Strix] [4x4GB Corsair Vengeance LPX 2400mhz] [Samsung EVO 250GB x2] [Cooler Master Hyper 212 Evo] [2TB Western Digital WD20EARS] [2TB Western Digital WD20EARX] [750GB Samsung Spinpoint F1 HD753LJ] [Logitech G5] [Qpad MK-85 Pro] [Logitech x230] [ASUS MG279Q 27"]

[Bärbar: MSI GE60: i5-3210, GT 650m]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Källa på det?

Låter tveksamt.

Evo 850 256gig för 899 med 15% marginal. Samma disk för 499 blir wait for it.... förlust.

Dom bästa dealsen som vi sett under black friday är backaffärer i pengar. Genererar merköp och bra PR.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Måste säga att Dustin Home äger på black friday/cyber monday. Grymma priser och grym service. Beställde en Samsung 7505 55 tum för 10400 inkl frakt igår, kom idag Ordinarie pris 13490!

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Det är ändå rätt hemskt att vi sitter och tycker att CM har haft dåliga erbjudanden. Det är förmodligen rätt många som sparat både en och två hundra under dagen och i vanliga fall hade priserna på en del grejer varit dyrare än de är idag. Vi kunder får det billigare men ändå vill vi ha mer och mer och mer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Illustrerar här hur sämst dessa reor är i Sverige jämfört med USA

http://i.imgur.com/jelxYIa.jpg

Men snälla, kan folk bara sluta gnälla över att vi inte har lika mycket REA som USA, vi har något som heter minimilöner och en välfärdsmodell som behöver finansieras, det finns helt enkelt inte lika mycket utrymme för vinstmarginaler. Det här är inte som USA där det är survival of the fittest som gäller, ni kan ju flytta till USA och shoppa med 20% mer rabatt en gång om året, få 50kr i timmen på alla enklare instegsjobb med sämre villkor, betala för eran egen utbildning och sen veta att när ni blir sjuka så får ni inte samma vård som de med bättre health care plans - om ni nu så jävla gärna ska ha den bästa REAn.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tackar för tipset. Sett den tidigare. Synd att kapslarna är så dyra till den dock :/

Ramlat över denna tidigare, har t.om funnits till halva rea priset tidigare i år, denna får man nu för 550kr inkl frakt samt 80 kapslar.
http://www.crossbrands.se/sjprio-picco-80k/

Edit* här verkar kapslarna billigast
https://www.dolce-gusto.se/kaffekapslar

Tips på billiga ställen som säljer kapslar?

Kanske skulle ta o slå till på en iaf och ett paket kapslar för 300kr, räcker ett tag iaf

*edit, vet du om de är "onyttiga" dessa kaffekoppar? Är det som att stå o häva i sig ett paket socker/oboy var dag? Som professionell datornörd så måste man ju tänka på hälsan o framförallt vikten :/

*edit2, slog till på en maskin

Vilken blev det??

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

71kr billigare fynd?

Man kan kombinera det med CDONs rabattkoder, som är relativt enkla att få tag i

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Tänkte precis lägga upp detta! Såg att detta fitness band fanns under BF också men slog aldrig till - är det något att ha eller ska man satsa på något annat (för gym, jogging i skogen m.m.)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vilken blev det??

Picollo saken från Dolce Gusto.

200kr.

Samt ett par olika paket från dolce gusto egna hemsida, 355kr för 70 koppar kaffe, då är 40 av kopparna lyxvarianterna som cappuccino, espresso latte varianter osv.

Så 555kr totalt, bara jag som ska dricka, så lite lyx får man allt unna sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Men snälla, kan folk bara sluta gnälla över att vi inte har lika mycket REA som USA, vi har något som heter minimilöner och en välfärdsmodell som behöver finansieras, det finns helt enkelt inte lika mycket utrymme för vinstmarginaler. Det här är inte som USA där det är survival of the fittest som gäller, ni kan ju flytta till USA och shoppa med 20% mer rabatt en gång om året, få 50:- i timmen på alla enklare instegsjobb och sämre villkor, betala för eran egen utbildning och sen veta att när ni blir sjuka så får ni inte samma vård som de med bättre health care plans - om ni nu så jävla gärna ska ha den bästa REAn.

Nja, det är faktiskt tvärt om. I USA har man minimilön, men inte i Sverige - enligt lag iaf.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood:
Tack, jag testar.
Antar man får en kod via mail?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Picollo saken från Dolce Gusto.

200kr.

Samt ett par olika paket från dolce gusto egna hemsida, 355kr för 70 koppar kaffe, då är 40 av kopparna lyxvarianterna som cappuccino, espresso latte varianter osv.

Så 555kr totalt, bara jag som ska dricka, så lite lyx får man allt unna sig

Nice! Köpte en sådan också under BF som ska bli en julklapp åt päronen men glömde bort kapslarna >.< Ska dock betälla direkt från Dolce Gusto, tack för tipset!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Nja, det är faktiskt tvärt om. I USA har man minimilön, men inte i Sverige - enligt lag iaf.

Jag tror du förstår mycket väl att jag syftar på hur det fungerar i praktiken, där man i Sverige får dubbelt så mycket betalt för likvärdiga jobb. Jag kanske borde förtydligat att vi har genom kollektivavtal tagit fram anständiga villkor och löner, istället för att kalla det minimilön, så du inte behövde bli förbryllad.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tackar för tipset. Sett den tidigare. Synd att kapslarna är så dyra till den dock :/

Ramlat över denna tidigare, har t.om funnits till halva rea priset tidigare i år, denna får man nu för 550kr inkl frakt samt 80 kapslar.
http://www.crossbrands.se/sjprio-picco-80k/

Edit* här verkar kapslarna billigast
https://www.dolce-gusto.se/kaffekapslar

Tips på billiga ställen som säljer kapslar?

Kanske skulle ta o slå till på en iaf och ett paket kapslar för 300kr, räcker ett tag iaf

*edit, vet du om de är "onyttiga" dessa kaffekoppar? Är det som att stå o häva i sig ett paket socker/oboy var dag? Som professionell datornörd så måste man ju tänka på hälsan o framförallt vikten :/

*edit2, slog till på en maskin

Köpte 10 paket på ICA idag a' 39kr/st.

Permalänk

Hoppet om att finna en laptop med gtx 970 för under 10k känns helt borta >_<

Kalla mig naiv... kalla mig dum... Men jag hade iaf en dröm! Ett hopp! En vision!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rain007:

@ClintBeastwood:
Tack, jag testar.
Antar man får en kod via mail?

Det fick jag men tror du ser det under köpinfon ifrån köparen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Tänkte precis lägga upp detta! Såg att detta fitness band fanns under BF också men slog aldrig till - är det något att ha eller ska man satsa på något annat (för gym, jogging i skogen m.m.)?

Ingen aning hur bra det är, sitter fortfarande och velar om jag ska slå till eller inte. Det är ju snart jul också... Men såg i alla fall att det är rankat ganska högt på prisjakt och har fått hyfsade användarbetyg ändå. Det som rankas som nummer 1 tycker jag känns sämre när jag läser recensionerna i alla fall. Min plan är i så fall att ha det för att hålla lite koll på sömn och träning...

Tvekade lite på de saker jag la upp, de är ju inte precis så hårdvaruaktiga. Men ändå vad jag tycker verkar vara bra erbjudanden.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)