Permalänk

AMD CCC?

Okej ska förklara mitt problem så gott jag kan. Började med att jag inte kunde öppna mitt Catalyst control center, så laddade ner de senaste drivrutinerna osv från AMD Support sidan, fick då istället Radeon inställningar. Visst inga problem med det MEN jag spelar en massa CSGO och vill absolut inte ha black bars när jag kör 4:3 inställningen på skärmen. Men de gick inte att få bort. En kompis sa att det va de nya drivrutinerna som orsakade det. Så jag avinstallerade allt och installerade en äldre version för windows 8.1. Nu har jag inget Catalyst control center över huvudtaget och går inte att få tag på det heller. Nu kan jag spela CS utan black bars men vill kunna ändra inställningar för grafiken samt skruva upp skärmen till mina 144hz i frekvens. Kan någon snäll själ hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Jag har iaf skalningsläge under bildskärm i nya Crimsondrivrutinen, förmodligen bara att sätta den dill fullskärm...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har iaf skalningsläge under bildskärm i nya Crimsondrivrutinen, förmodligen bara att sätta den dill fullskärm...

Redan testat, allt sånt. Vad jag fick veta nu så är det Windows 10 som krånglar tillsammans med de nyaste drivrutinerna så har fortfarande kvar black Bars. Men löste det nu genom att ta bort alla drivrutiner och installera catalyst control center 15.6. Hoppas AMD åtgärdar alla dessa buggs för Windows 10, det är inte den första jag råkar ut för tyvärr :/ nästa bygge blir nvidia istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas2100:

Redan testat, allt sånt. Vad jag fick veta nu så är det Windows 10 som krånglar tillsammans med de nyaste drivrutinerna så har fortfarande kvar black Bars. Men löste det nu genom att ta bort alla drivrutiner och installera catalyst control center 15.6. Hoppas AMD åtgärdar alla dessa buggs för Windows 10, det är inte den första jag råkar ut för tyvärr :/ nästa bygge blir nvidia istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Det krävs lite tålamod i många fall när det gäller drivruiner och detta är inget som något av lagen "saknar" så även om du byter kommer sådant att hända. Gräset känns grönare när man sitter på andra sidan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)