Permalänk

Ljudisolerat headset

Hej!

Har googlat runt lite på detta ämne, alltså ljudisolerade headset, men inte hittat något nyare än 2-3 år gamla tips. Jag kan dock eventuellt vara dålig googlare och att det finns jättemycket bra information om ämnet..

MEN, i alla fall. Jag har datorn i samma rum som tv'n och när tjejen tittar på tv/pratar i telefon/whatever så hörs det väldigt tydligt in i mina nuvarande lurar, Logitech G35. Därför är jag intresserad av några bra ljudisolerade, alternativt kanske till och med noise cancelling hörlurar med mikrofon. Det är viktigt att ljudkvaliteten är bra och jag förstår att smakar det så kostar det. Kan tänka mig att betala upp mot 1500, kanske 2000kr om man får betydligt bättre än för cirka tusenlappen.

Jag vet att det finns betydligt mer lurar om man inte behöver ha mikrofonen inbyggd, men jag ser absolut helst att hörlurarna har inbyggd mikrofon då jag helst inte vill ha en extern på skrivbordet.

SÅ, ge mig lite tips på BRA ljudisolerade headset nu gott folk! Det är säkert många som är/har varit i samma sits som jag är i, så fler kan säkert få användning av dessa tips.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Qh-90 / Hyper x cloud.

Permalänk

@TimMy2003:
Ska kika på dessa. Talar du av egen erfarenhet när du nämner dessa eller har du hört att de ska vara bra isolerade mot bakgrundsljud?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av dalledalle:

@TimMy2003:
Ska kika på dessa. Talar du av egen erfarenhet när du nämner dessa eller har du hört att de ska vara bra isolerade mot bakgrundsljud?

Jag har dessa eftersom sambon kollar på tv samtidigt. De är magiska. (samma lurar, olika märken) En nackdel är att stängda lurar får dig att prata högre.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns hörselskydd med headsetfunktion om du vill ha verklig hög dämpning, annars kanske det funkar med ett slutet headset, kolla annars på Peltors headset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Älskar mina Astro Gaming A50 wireless.
Kanske inte tillräckligt ljuddämpande för dig? men skärmade o trådlösa, om jag har väldigt lågt på så kan jag höra folk prata. Lite tryck i ljudet så kan de stå och prata hur mycket de vill. Dessutom så läcker de inte så jag kan sitta i soffan och lyssna på musik/stream utan att störa när sambon vill se på TV samtidigt, iaf inte så mycket så hon blir störd av hörluraren mer om jag råkar låta med i musiken

http://www.astrogaming.com/a50-gen2/A50-GEN2.html

Permalänk
Avstängd

Kör också Astro A50 är sjukt nöjd med mina, grymt ljud. 5/5 lätt

Visa signatur

| AMD Ryzen Threadripper 3990X | ASUS RoG Zenith II Extreme Alpha TRX40 | MSI GeForce RTX 3090 Ventus 3X OC | Corsair AX1200i | G.Skill 32GB 3200MHz CL14 Flare X | ASUS RoG Strix Helios GX601 | Samsung 980 PRO Raid 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

@TimMy2003:
Ska kika på dessa. Talar du av egen erfarenhet när du nämner dessa eller har du hört att de ska vara bra isolerade mot bakgrundsljud?

Jag har QH-90, de är slutna så de stänger ute en del ljud.
Använt dem på lan och det funkar klockrent.

Ligger hyperx nära/lika i pris (båda hamnar rätt ofta med på reor och kampanjer) skulle jag säga att de är bättre dock pga extra medföljande kuddar.
I övrigt är de identiska förutom färg/tryck.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Tack för tipsen gott folk. Jag beställde ett par vita QH-90 från Electroworld. Betalade 687:- vilket kändes väldigt prisvärt. Hoppas de är bra nu!

Kan återkomma när jag fått dem och hunnit pröva lite

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Bra val!

Ja inne på mitt 3dje exemplar hyper x. Köpte ett par vitrosa till dottern och det har fungerat utmärkt för ändamålet på morgonen kan hon döna datorn med netflix med lurarna så kan jag snooza lite extra utan att bli störd

Permalänk

Har nu testat några dagar.

Är väldigt nöjd med ljudet. Det är bättre än mina G35. Klarare med bättre bas.
Till spel har jag bara prövat Fallout 4, och där i tycker jag att jag hör lättare vart fienderna är.

Det stänger ute lite mer ljud än mina G35, dock inte så mycket jag hade förväntat mig. Det är inte några hörselskydd man har på byggen direkt. Men det kan man väl inte förvänta sig heller.. Finns det ens hörlurar som stänger ute mer?

Mikrofonen har jag inte hunnit testa särskilt mycket. Hade lite strul att få upp ljudnivån på mikrofonen. Hördes nästan ingenting i början när jag testade skypes provtelefon. Efter att ha höjt förstärkningen på micen i windows ljudinställningar så lät det bra. Har dock inte prövat att prata med någon ännu så vet inte riktigt hur de är "in action"

Väldigt nöjd med lurarna i alla fall!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p