Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Juridiskt så är det hans ansvar att ha koll på att du sköter dig (även på internet). Finns tyvärr inget att göra utom att du själv väljer att gå in på vissa sidor och andra inte.

Att köpa utan tillåtelse klassas i mitt tycke som stöld, även om inte det är möjligt att stjäla rent juridiskt från en annan i samma hushåll.

Tror snarare att det är någon annan bakgrund som du inte delar med dig av. Kan bara säga, jag var svår och jobbig tonåring med, då var det omöjligt att snacka med farsan och ingen förstod mig.

Jag växte ifrån det. Om det inte är några faktiska problem så får du väl fråga varför han tycker han behöver bevaka dig så som han gör?

Håller med dig i sak, men det finns betydligt bättre sätt att "övervaka" sina barn. T.ex. att diskutera med dem om vad de gör på Internet. Själv finnas på Facebook, på Sweclockers, delta i spelen, placera datorn i vardagsrummet eller något annat. Övervaka internettrafiken i det fördolda skapar bara en större konflikt (som vi märker här i tråden) och resulterar inte i något konstruktivt eftersom det finns olika sätt att dölja sin trafik på. Precis som en tonåring kan dölja att den röker, dricker eller använder narkotika. Det bästa sättet är att kommunicera med sitt barn. Funkar det inte - då är det bättre att bara klippa sladden helt - för en längre eller kortare tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srkjell:

ja så var familjerådgivaren framme här igen, det är svårt att hålla sig borta va? Man kan välja att aldrig tro på något någon säger, men tror du inte mig ber jag dig hålla tyst nu. Tack och hejdå!!

Skickades från m.sweclockers.com

Så det är så här du reagerar så fort nån har en annan åsikt? Det kan förklara att det inte fungerar hemma.
Och det är inte upp till dig att bestämma vad som skrivs i en tråd. Alla åsikter är tillåtna i en tråd så länge man följer reglerna.

Permalänk
Skrivet av Srkjell:

ja så var familjerådgivaren framme här igen, det är svårt att hålla sig borta va? Man kan välja att aldrig tro på något någon säger, men tror du inte mig ber jag dig hålla tyst nu. Tack och hejdå!!

Skickades från m.sweclockers.com

Så du ber om råd men vill bara lyssna på svar som passar? Det förklarar ju en del om den situation du befinner dig i.
Lycka till iaf!

Edit: Pucktvåa, the story of my life

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Har du tagit upp det me hnm? Alltså framfört dina åsikter utan att bli arg? Han kanske inser att det är galet...

Skrivet av Interpx:

Jag gillar att det är många här som hetsar utan att ta sig en funderare om varför denna grabb HELT PLÖTSLIGT ska börja bli övervakad av sin fader för vad han gör på internet.

Skrivet av Interpx:

Det beror väl helt på hur du beter dig. Minns själv hur det var när man var yngre och tyckte att man var bäst och kunde allt. Min mor och fader höll på med samma grejer och jag tyckte si och så om dem för det. Helt fel forum och OM din fader nu är psykopat som du säger så borde du ringa socialtjänsten omgående alternativt prata med någon på din skola som kan hjälp dig.

(Nej, alla blir inte *snip* av socialtjänsten, vissa blir faktiskt hjälpta)

Alla familjer är inte frid och fröjd på alla fronter. I min egen familj finns en person som hela tiden gör massa saker som helt saknar logik. Om man säger något så åker man på världens utskällning, oavsett hur rätt man har. Vissa personer är konstiga, det är bara för er att acceptera.

Topic var ju att TS vill ha hjälp att vara anonym, anledningen borde inte diskuteras.

OnT: VPN är som många sagt bästa alternativet. Kolla up någon betald tjänst så slipper du att det går segt.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem

OpenVPN är utan tvekan det smidigaste, för 400kr får du en bra VPN tjänst hos anonine för ett år som generellt är stabil, vissa forum låser av det ibland då det är vissa nätter som använder det men oftast går det att maila admins så tar de bort blocken för dig utan problem.
Så undviker du hela problemet. (eller ja det praktiska problemet av att bli övervakad)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@saturday_sun: Jag håller absolut med om det. Även om jag själv inte är mycket mer än en förvuxen pojkvasker fortfarande

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Att köpa utan tillåtelse klassas i mitt tycke som stöld, även om inte det är möjligt att stjäla rent juridiskt från en annan i samma hushåll.

Jodå, att stjäla pengar kan man göra från nån i samma hushåll. Kreditkortsbedrägeri likaså.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@saturday_sun: Jag håller absolut med om det. Även om jag själv inte är mycket mer än en förvuxen pojkvasker fortfarande

Jag är pappa till två barn, de är dock ej tonåringar än. Funderar en del över hur i helskotta jag ska kunna se till så att de inte råkar illa ut på nätet (eller gör livet surt för någon annan) men att de ändå ska kunna använda datorn/nätet fritt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Interpx:

Det beror väl helt på hur du beter dig. Minns själv hur det var när man var yngre och tyckte att man var bäst och kunde allt. Min mor och fader höll på med samma grejer och jag tyckte si och så om dem för det. Helt fel forum och OM din fader nu är psykopat som du säger så borde du ringa socialtjänsten omgående alternativt prata med någon på din skola som kan hjälp dig.

(Nej, alla blir inte *snip* av socialtjänsten, vissa blir faktiskt hjälpta)

ja vilken bra insikt du fick i mitt liv helt plötsligt! Kan jag inte ringa dig istället! Jag är tvärsäker på att du aldrig upplevt att bli övervakad utan annan anledning än att han vill ha FULL KONTROLL ÖVER ALLT. Det är därför du skriver som du gör.Jag har redan passerat stadiet där jag trodde mig vara bättre än alla andra, jag är hyffsat mogen nu. Och fler än mig tycker pappas beteende är sjukt.

Förövrigt lägger jag halva sommarloven åt att hjälpa pappa i skogen, bär kakel, klinker, bastu, tegel, byter däck, renovera snöslunga och all möjlig skit för honom året om. Det gör jag med glädje för jag får möjlighet att lära mig av någon med kunskap. Jag tycker också att föräldrarna är de som bestämmer, jag bor i stockholm och tycker mentaliteten bland tonåringar här är förjävlig. Rika fjollor som går runt och tävlar om att vara mest naiv och dum och vara så jävla curlade. Jag är ingen vanlig tonåring, men min farsa har ett EXTREMT Jävla kontrollbehov, och jag kan tyvärr inte lita på honom när det kommer till sånt här så kommer aldrig känna mig trygg med skiten mer, även fast han säger att han "ska inte kolla"... Han skulle aldrig kunna motivera det han gör. Jag vill också ha koll på vad mina framtida barn håller på med. Men inte när de snart är vuxna. Alla har rätt till sin egna integritet. Det är det viktigaste för att utvecklas från pojke till man. Jag tror bara folk som alfrig blivit berövade deras integritet inte håller med mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srkjell:

ja vilken bra insikt du fick i mitt liv helt plötsligt! Kan jag inte ringa dig istället! Jag är tvärsäker på att du aldrig upplevt att bli övervakad utan annan anledning än att han vill ha FULL KONTROLL ÖVER ALLT. Det är därför du skriver som du gör.Jag har redan passerat stadiet där jag trodde mig vara bättre än alla andra, jag är hyffsat mogen nu. Och fler än mig tycker pappas beteende är sjukt.

Förövrigt lägger jag halva sommarloven åt att hjälpa pappa i skogen, bär kakel, klinker, bastu, tegel, byter däck, renovera snöslunga och all möjlig skit för honom året om. Det gör jag med glädje för jag får möjlighet att lära mig av någon med kunskap. Jag tycker också att föräldrarna är de som bestämmer, jag bor i stockholm och tycker mentaliteten bland tonåringar här är förjävlig. Rika fjollor som går runt och tävlar om att vara mest naiv och dum och vara så jävla curlade. Jag är ingen vanlig tonåring, men min farsa har ett EXTREMT Jävla kontrollbehov, och jag kan tyvärr inte lita på honom när det kommer till sånt här så kommer aldrig känna mig trygg med skiten mer, även fast han säger att han "ska inte kolla"... Han skulle aldrig kunna motivera det han gör. Jag vill också ha koll på vad mina framtida barn håller på med. Men inte när de snart är vuxna. Alla har rätt till sin egna integritet. Det är det viktigaste för att utvecklas från pojke till man. Jag tror bara folk som alfrig blivit berövade deras integritet inte håller med mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför reagerar du så hårt mot honom? Han har inte sagt att han vet något alls om din situation, han säger bara att det krävs 2 för att dansa tango, och att det oftast är tango som dansas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srkjell:

ja vilken bra insikt du fick i mitt liv helt plötsligt! Kan jag inte ringa dig istället! Jag är tvärsäker på att du aldrig upplevt att bli övervakad utan annan anledning än att han vill ha FULL KONTROLL ÖVER ALLT. Det är därför du skriver som du gör.Jag har redan passerat stadiet där jag trodde mig vara bättre än alla andra, jag är hyffsat mogen nu. Och fler än mig tycker pappas beteende är sjukt.

Förövrigt lägger jag halva sommarloven åt att hjälpa pappa i skogen, bär kakel, klinker, bastu, tegel, byter däck, renovera snöslunga och all möjlig skit för honom året om. Det gör jag med glädje för jag får möjlighet att lära mig av någon med kunskap. Jag tycker också att föräldrarna är de som bestämmer, jag bor i stockholm och tycker mentaliteten bland tonåringar här är förjävlig. Rika fjollor som går runt och tävlar om att vara mest naiv och dum och vara så jävla curlade. Jag är ingen vanlig tonåring, men min farsa har ett EXTREMT Jävla kontrollbehov, och jag kan tyvärr inte lita på honom när det kommer till sånt här så kommer aldrig känna mig trygg med skiten mer, även fast han säger att han "ska inte kolla"... Han skulle aldrig kunna motivera det han gör. Jag vill också ha koll på vad mina framtida barn håller på med. Men inte när de snart är vuxna. Alla har rätt till sin egna integritet. Det är det viktigaste för att utvecklas från pojke till man. Jag tror bara folk som alfrig blivit berövade deras integritet inte håller med mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk på att operatörerna redan lagrar all din internettrafik, och att Google vet mer om dig än vad du själv gör. Du har alltså redan förlorat din integritet.

Angående din far så rekommenderar jag dig att prata med någon typ av psykolog för att få hjälp. Det lär ju inte gör saken sämre i alla fall!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

gratis-vpn tjänst om du nu inte vill visa vad du surfar runt på för sidor. lr gör sådant dära som porrsurf och annat liknande (vet inte riktigt vad) från din mobils 3/4g uppkoppling.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Så det som har hänt är att din pappa har köpt en router som han kan övervaka trafiken med. Har han kollat övervakningen än? Har du frågat om han stänga av den funktionen?

Permalänk
Medlem

Förstår att du är frustrerad över din fars beteende. Du måste stå ut med din farsa, för du kan inte ändra på honom. Han är uppväxt med andra erfarenheter än dig och man formas väldigt mycket av sin uppväxt. FÖRSÖK FÖRSTÅ ATT ALLA ÄR OLIKA OCH ACCEPTERA DET.
Verkar som att du (precis som din far) letar efter problem, när du egentligen inte har det.
Varför? Låter som att du har ett bra liv från det du skrev nedan. Du hjälper din familj och samtidigt så lär du dig massor, har frihet att använda internet (under vissa kriterier som din farsa bestämt). Finns dom som är uppväxta i splittrade familjer och aldrig får uppleva ett skit i sin uppväxt.

Du är inte mogen. Att vara rädd över att sin egna farsa "kanske" snokar på vilka hemsidor du surfar på och samtidigt vill du hämnas genom att ta hans kort och köpa saker för flera tusen? Våga stå för vad du gör, för vi är alla människor och ingen är perfekt. Behöver du porrsurfa? Gör det då. Ta konsekvenserna och förklara att du vill göra vissa saker och varför du vill göra det.

Man utvecklas som människa när man tänjer lite på gränserna.

Ps. Ignorera dom rika curlade fjortisungarna, det tar mkt energi att jämföra med andra. Men dit kommer du själv en dag, när du inser att man måste skapa sitt egna liv och göra en hel del jobbiga saker, som egentligen inte är så jobbiga när man väl gjort dom.

Skrivet av Srkjell:

ja vilken bra insikt du fick i mitt liv helt plötsligt! Kan jag inte ringa dig istället! Jag är tvärsäker på att du aldrig upplevt att bli övervakad utan annan anledning än att han vill ha FULL KONTROLL ÖVER ALLT. Det är därför du skriver som du gör.Jag har redan passerat stadiet där jag trodde mig vara bättre än alla andra, jag är hyffsat mogen nu. Och fler än mig tycker pappas beteende är sjukt.

Förövrigt lägger jag halva sommarloven åt att hjälpa pappa i skogen, bär kakel, klinker, bastu, tegel, byter däck, renovera snöslunga och all möjlig skit för honom året om. Det gör jag med glädje för jag får möjlighet att lära mig av någon med kunskap. Jag tycker också att föräldrarna är de som bestämmer, jag bor i stockholm och tycker mentaliteten bland tonåringar här är förjävlig. Rika fjollor som går runt och tävlar om att vara mest naiv och dum och vara så jävla curlade. Jag är ingen vanlig tonåring, men min farsa har ett EXTREMT Jävla kontrollbehov, och jag kan tyvärr inte lita på honom när det kommer till sånt här så kommer aldrig känna mig trygg med skiten mer, även fast han säger att han "ska inte kolla"... Han skulle aldrig kunna motivera det han gör. Jag vill också ha koll på vad mina framtida barn håller på med. Men inte när de snart är vuxna. Alla har rätt till sin egna integritet. Det är det viktigaste för att utvecklas från pojke till man. Jag tror bara folk som alfrig blivit berövade deras integritet inte håller med mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte TS är ensam, jag tror dock de flesta föräldrar är diskreta med det.
Om det bara är typ av sidor och inte exakt adresser så kan du surfa runt rätt så bra, för mer privata saker kör vpn som sagt.

Annars är ett råd att ha öppet sidor som du inte alls hänger på, d.vs. kommunistsidor om du ej är en sådan, för då ska du hänga på raka motsatsen. Om din far frågar varför du hänger på sidorna ska du vara helt ärlig för att jävlas tillbaka när han kränker din integritet.

Permalänk
Medlem

Exakt hur vet du att han övervakar alla sidor som du surfar över? Har du sett honom bläddra över de sidor som du har surfat över eller är det bara något du tror händer? Använder han något särskilt program som du sett honom installera? Sitter här med min AC68U själv och letar efter en inställning som gör att man kan övervaka precis de hemsidor jag surfat på men hittar noll.

EDIT: Har han administratörsrättigheter på den dator som är uppkopplad till routern? Eller är det du som är admin?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Tack för alla svar! Ni på sweclockers är bäst. Jag tog ut min ilska här på forumet idag. Nu när jag läser igenom vad jag själv skrivit skäms jag. Det är inte okej, jag brukar själv se ner på personer som agerar som jag gjorde i denna tråden. När man blir frustrerad verkar även förståndet ryka. Jag är nog ganska omogen ändå.. och att ha kallat min far för psykopat är riktigt illa bara det, när frustrationen är borta får jag rysningar över vad jag kallade mannen som hjälpt mig i hela min barndom och som givit mig större möjligheter än de flesta, far som jag egentligen älskar så mycket.Tonårsrelationer blir nog aldrig perfekta, men även fast ni troligen inte vet vem jag som person är så vill jag bara klargöra att jag i frustrationens vrede inte alls gav någon varken neutral eller sanningsenlig bild. Det visade sig att routern loggade nätverkshistoriken, men jag märkte verkligen på pappa att han inte var ute efter att sätta dit mig eller ens använda datan. Fortfarande tycker jag det är lite obehagligt, men går väl inte att frånkomma. Jag skriver från en telefon nu, så är svårt att kolla vad personerna jag röt till åt heter, men jag ber er om ursäkt! Det var fan inte okej, och frågar man om hjälp så borde man lyssna på svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker, precis som antagligen många andra, att attityden från TS är rätt omogen (menar inget illa med det, utan det är bara ren fakta). Speciellt när du kommer hit och ber om hjälp. Passiv aggressivitet som snabbt går över till ren aggressivitet. Ta det bara lugnt och se inte alla som fiender.

Vet själv av erfarenhet hur det är att bli bevakad UTAN ANLEDNING. Absolut krävs det två till att dansa tango och i många fall är det så. För min del var det inte så dock. Mina föräldrar fick bara för sig att de skulle hålla koll på alla trafik; vilka jag pratade med och även vad jag gjorde med min telefon. Och jag tycker absolut att man som förälder ska ha koll på vad ens barn gör då det finns mycket skit de kan komma i kontakt med, men vissa föräldrar gör det bara inte på rätt sätt.

För mig så visste jag att de kollade igenom min datorn och kikade på all min historik, vilket kändes obehagligt på något sätt, då jag aldrig fick säga min mening med det hela. Även mobilen höll de koll på. Ibland kunde de ta den när jag skulle lägga mig och sen läste de igenom alla mina sms och kollade vart jag hade ringt. Med andra ord totalt obehagligt och jag kände mig som ung tonåring enormt krängt. Fanns ingen mer obehaglig känsla när man vaknade nästa morgon av att ens mobil låg på köksbordet och de första orden som flyger genom luften, när man kliver in i köket, är ett attackerande "Vem är _____ ?".

I min mening ska som sagt föräldrar hålla koll på sina egna barn, men det får aldrig bli kränkande. Båda parter måste vara med på det hela, mer eller mindre. Att köra "jag är gud och du är inget alls" är inte kul att växa upp med. Barn ska ha respekt för sina föräldrar, men föräldrar måste också ha respekt för sina barn.

I ditt fall känns det dock som att det hela handlar om att det kanske är lite spänt hemma (går ner i Vault 111 och inväntar atombomber). Försök få din pappa att förstå, på ett moget och sansat sätt. Kan vara svårt att få sin sak hörd, det vet jag, men det är absolut det bästa sättet. Annars har du fått massor av bra tips om att t ex sätta upp en VPN. Vad du än gör dock: ha respekt på forumet och ta inte ett oönskat inlägg som något hotfullt. Du ber om hjälp och du får den. Ta den då.

Hoppas att det löser sig för alla parter!

EDIT: Läste nyss ditt senaste inlägg. Shit happens och som sagt: prata. En öppen dialog är det absolut bästa du kan ha med din pappa. Kan som sagt vara svårt och kan också kännas konstigt då det ligger en del känslor där och kokar.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Jag tycker, precis som antagligen många andra, att attityden från TS är rätt omogen (menar inget illa med det, utan det är bara ren fakta). Speciellt när du kommer hit och ber om hjälp. Passiv aggressivitet som snabbt går över till ren aggressivitet. Ta det bara lugnt och se inte alla som fiender.

Vet själv av erfarenhet hur det är att bli bevakad UTAN ANLEDNING. Absolut krävs det två till att dansa tango och i många fall är det så. För min del var det inte så dock. Mina föräldrar fick bara för sig att de skulle hålla koll på alla trafik; vilka jag pratade med och även vad jag gjorde med min telefon. Och jag tycker absolut att man som förälder ska ha koll på vad ens barn gör då det finns mycket skit de kan komma i kontakt med, men vissa föräldrar gör det bara inte på rätt sätt.

För mig så visste jag att de kollade igenom min datorn och kikade på all min historik, vilket kändes obehagligt på något sätt, då jag aldrig fick säga min mening med det hela. Även mobilen höll de koll på. Ibland kunde de ta den när jag skulle lägga mig och sen läste de igenom alla mina sms och kollade vart jag hade ringt. Med andra ord totalt obehagligt och jag kände mig som ung tonåring enormt krängt. Fanns ingen mer obehaglig känsla när man vaknade nästa morgon av att ens mobil låg på köksbordet och de första orden som flyger genom luften, när man kliver in i köket, är ett attackerande "Vem är _____ ?".

I min mening ska som sagt föräldrar hålla koll på sina egna barn, men det får aldrig bli kränkande. Båda parter måste vara med på det hela, mer eller mindre. Att köra "jag är gud och du är inget alls" är inte kul att växa upp med. Barn ska ha respekt för sina föräldrar, men föräldrar måste också ha respekt för sina barn.

I ditt fall känns det dock som att det hela handlar om att det kanske är lite spänt hemma (går ner i Vault 111 och inväntar atombomber). Försök få din pappa att förstå, på ett moget och sansat sätt. Kan vara svårt att få sin sak hörd, det vet jag, men det är absolut det bästa sättet. Annars har du fått massor av bra tips om att t ex sätta upp en VPN. Vad du än gör dock: ha respekt på forumet och ta inte ett oönskat inlägg som något hotfullt. Du ber om hjälp och du får den. Ta den då.

Hoppas att det löser sig för alla parter!

EDIT: Läste nyss ditt senaste inlägg. Shit happens och som sagt: prata. En öppen dialog är det absolut bästa du kan ha med din pappa. Kan som sagt vara svårt och kan också kännas konstigt då det ligger en del känslor där och kokar.

Du jag ber fan om ursäkt för att jag fick dig att lägga ner tiden på ett kilometerlångt välskrivet inlägg. Men, tack ändå! Du har gått igenom det jag känner att jag går igenom nu ibland, och att höra från dig är väldigt skönt, i som sagt i frustrationens vrede förvärrar jag allt, men känner mycket som du gjort. Jag kommer aldrig mer skriva skit om min far på internet igen, det är säkert i alla fall. Bättre att gräva ner sig och vänta tills man är nedkyld igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srkjell:

Du jag ber fan om ursäkt för att jag fick dig att lägga ner tiden på ett kilometerlångt välskrivet inlägg. Men, tack ändå! Du har gått igenom det jag känner att jag går igenom nu ibland, och att höra från dig är väldigt skönt, i som sagt i frustrationens vrede förvärrar jag allt, men känner mycket som du gjort. Jag kommer aldrig mer skriva skit om min far på internet igen, det är säkert i alla fall. Bättre att gräva ner sig och vänta tills man är nedkyld igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att höra att du kunde ta det för vad det var! Det är en dryg situation för båda parter, men allt går att lösa bara båda vill. Testa dock isbad innan du kopplar upp dig på nätet nästa gång... (skämt-å-sido)

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Srkjell:

Du jag ber fan om ursäkt för att jag fick dig att lägga ner tiden på ett kilometerlångt välskrivet inlägg. Men, tack ändå! Du har gått igenom det jag känner att jag går igenom nu ibland, och att höra från dig är väldigt skönt, i som sagt i frustrationens vrede förvärrar jag allt, men känner mycket som du gjort. Jag kommer aldrig mer skriva skit om min far på internet igen, det är säkert i alla fall. Bättre att gräva ner sig och vänta tills man är nedkyld igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Alla blir vi frustrerade och skitarga ibland, och att efteråt kunna se sina misstag och be om ursäkt för sitt beteende påvisar en mogenhet som många tyvärr inte har, om än det skulle vara mycket bättre att se till att inte begå misstagen från första början. Men som min spanskalärare alltid sa "att märka sina egna misstag är första steget till att undvika att begå dem i framtiden".

Samt att det är betydligt bättre att slänga lite (mycket) skit omkring sig på internet än att faktiskt gå ut och göra något man kommer ångra mer temporärt.

Permalänk
Medlem

Jag anar ugglor i mossen om man uttrycker sig så. Sanningen är nog inte riktigt vad du försöker få det till.

Men en VPN löser nog nät problemet för dig. Din och Farsans relation är det nog familjerådgivare som kan hjälpa dig med, men det verkar som att du som är "den perfekt sonen" redan ha erfarenhet av 😊

Edit: såg att ts bad om ursäkt för sina hårda ord. Bra det men det låter som du behöver ordna relationen till farsan. Då menar jag inte att du omedelbart skall gå med på hans grejer utan få professionell hjälp, stöd av någon eller i värsta fall flytta ifrån honom.

Skrivet av Srkjell:

ja så var familjerådgivaren framme här igen, det är svårt att hålla sig borta va? Man kan välja att aldrig tro på något någon säger, men tror du inte mig ber jag dig hålla tyst nu. Tack och hejdå!!

Skickades från m.sweclockers.com