Windows 7 VS Windows 10

Permalänk
Medlem

Windows 7 VS Windows 10

Tja!

Sitter fortfarande med W7 eftersom jag helt enkelt är nöjd och det som ska fungera fungerar men kan inte komma ifrån att jag är nyfiken på W10. Ställer därför frågan till dom som verkligen testat båda och kan ge seriösa svar, vilket som är att föredra ?

P.S Jag har läst delar av den tråd som finns om W10 men det ger inte dom svar jag vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggy:

Tja!

Sitter fortfarande med W7 eftersom jag helt enkelt är nöjd och det som ska fungera fungerar men kan inte komma ifrån att jag är nyfiken på W10. Ställer därför frågan till dom som verkligen testat båda och kan ge seriösa svar, vilket som är att föredra ?

P.S Jag har läst delar av den tråd som finns om W10 men det ger inte dom svar jag vill ha!

Och vad för svar är du ute efter eller snarare vad är de som inte besvarats i den tråden som du undrar över?

Tycker du ska göra ett update och prova 10an, är ju bara att backa tillbaka till 7an om du inte är nöjd.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

I med en annan hårddisk/SSD och testa w10 på den i upp till 30 dagar utan att aktivera.
På så vis så håller W10 garanterat fingrarna borta från din nuvarande installation.
Och tro inte på att en uppgradering till w10 via windows update fungerar som vanligt, en ren installation är otroligt mycket bättre.
W10 har en del saker som helt enkelt är sämre än W7, men det har även vissa fördelar som för en del väger upp nackdelarna.

Permalänk
Medlem

Som ovanstående. Pröva bara, tycker själv W10 är bättre på många sätt. Enda nackdelen för mig är att vissa riktigt gamla spel (från runt 2000 eller äldre) buggar och är helt ospelbara, men går ju att lösa via en virtuell XP maskin eller så.

Permalänk
Medlem

Vägrade länge att uppgradera men efter en strulig ominstallation av w7 beslöt jag mig för att uppgradera. Gjorde en cleaninstall efter w10 Var aktiverat och ångrar det inte en sekund. Har faktiskt inte haft ett enda problem sedan uppdateringen och allt är verkligen kanonstabilt. Jag tycker att allt flyter snabbare...men det kan ha varit w7 som behövde ominstalleras. Jag rekomenderar w10 fast en clean install.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det finns 100 liknande trådar. Sök lite innan du skapar ny tråd. Angående frågan tycker jag Windows 10 funkar klockrent. Har inte stött på problem alls.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Hade strul för några månader sedan så gick tillbaka till Win7 men har för typ 3veckor sedan fixat Win10 igen och det funkar hur bra som helst på alla sätt för mig!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, det var exakt det jag ville ha, några som sa rent ut att dom anser det eller det vara bättre eller som Svensktiger tipsar om. Så blir det att göra, thx!

Och precis som du (Cooling23) säger så finns det ett antal trådar om ämnet men jag vill ha raka svar som jag nu fått så därför skapar jag en tråd till. Men tack för din åsikt iaf!