Julpynta SweClockers logotyp

Permalänk
Melding Plague

Julpynta SweClockers logotyp

Utan en pyntad logga blir det ingen riktig jul. För tionde året i rad arrangerar SweClockers en tävling där konstnärliga medlemmar får chansen att sprida julstämning!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen började undra när den skulle komma

Ska bli kul, må bästa logotypmakare vinna.

Permalänk
Medlem

Väntar på personen som lägger upp en halvtaskig bild gjord i paint. Hade vart kul om en sådan faktiskt vann någon gång

edit: Och där kom den!

Permalänk
Medlem

Är själv nöjd med den musen, bästa gamingmusen någonsin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

@foxzox7: Eller hur. Vinnarbidragen ser ut som små variationer av varandra. Sen är det ju vissa som tenderar att vinna flera gånger också. Börjar bli ganska enformigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

@foxzox7: Eller hur. Vinnarbidragen ser ut som små variationer av varandra. Sen är det ju vissa som tenderar att vinna flera gånger också. Börjar bli ganska enformigt.

Ja, det är snördrivor på alla tidigare vinnare. Skulle vara kul om årets vinnare kunde fånga "julvärmen" istället för "vinterkylan"

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon214934:

@foxzox7: Eller hur. Vinnarbidragen ser ut som små variationer av varandra. Sen är det ju vissa som tenderar att vinna flera gånger också. Börjar bli ganska enformigt.

Se förra årets finalister i http://www.sweclockers.com/forum/trad/1337590-rosta-om-sweclo.... Jag tycker att flera av dem var rätt annorlunda. Så länge man håller sig till instruktionerna är det bara trevligt med lite variation. Ni är mycket välkomna att lämna in uppseendeväckande bidrag.

Permalänk
Medlem

Har setat och väntat på denna tävling så jag tar väl och laddar upp mina tidigare bidrag, tror jag kom på 5:e plats förra året eller så.

Bidrag 1:

Bidrag 2:

Vi får se om jag orkar göra fler detta år

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yojimbo:

Har setat och väntat på denna tävling så jag tar väl och laddar upp mina tidigare bidrag, tror jag kom på 5:e plats förra året eller så.

Bidrag 1:
http://i.imgur.com/uL8K3UY.png

Bidrag 2:
http://i.imgur.com/RUamXYa.png

Vi får se om jag orkar göra fler detta år

Observera att upplösningen ska vara högre i år. Se instruktionerna. Dessutom ska det ju som vanligt finnas bilder från arbetsprocessen också.

Permalänk
Medlem

Lycka till alla som har mad skillz i Photoshop.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Observera att upplösningen ska vara högre i år. Se instruktionerna. Dessutom ska det ju som vanligt finnas bilder från arbetsprocessen också.

Oj det hade jag missat helt.. men skit också då blir det svårare

Processen finns på imgur men ville bara få ut mitt bidrag

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Shiet äre 10e året nu. Minns första gången som om det var igår. Blire pepparkakshus i år också?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Avstängd

Inte allt för duktig i paint men jag gjorde mitt bästa.

Det är i högsta upplösningen 1976x220

God jul alla.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

mitt första bidrag!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaya:

Inte allt för duktig i paint men jag gjorde mitt bästa.

http://i.imgur.com/jzvW4GB.png

Det är i högsta upplösningen 1976x220

God jul alla.

Se instruktionerna i reglerna där det står om bl.a. färger, teckensnitt, bilder från skapandeprocessen och transparent bakgrund.

Skrivet av martin_cs:

Tänk på att logotypen ska smälta in väl på webbplatsen. Det ser ut som att det skulle bli väldigt skarpa kanter med den där logotypen. Kom också ihåg att man ska visa upp bilder från skapandeprocessen. Upplösningen är inte heller rätt.

Permalänk
Medlem

Hoppas någon gör en i Pixel Art, är väl lite på modet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214934:

@foxzox7: Eller hur. Vinnarbidragen ser ut som små variationer av varandra. Sen är det ju vissa som tenderar att vinna flera gånger också. Börjar bli ganska enformigt.

Håller med, enda som sticker ut är 2007'an, resten är mer eller mindre desamma...

Visa signatur

''Playstation 4 got the power of ultra-end PC's for years to come''

-Andrew Wilson

Permalänk
Inaktiv

Kan man få se ungefär hur logon blir applicerad? Tar man en screenshot nu så stämmer ju inte storleksytan man får in riktigt, så blir ju svårt att se...

Permalänk
Legendarisk

@anon214934: Ungefär samma område som #siteHeader a.logo tar upp, det är en del marginal runt själva logotypen redan. Mallen här har texten positionerad för att överrensstämma med nuvarande, men det går naturligtvis att knuffa runt den lite för att det ska passa med era motiv.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

@Albert:

Wop.! Det tänkte jag inte på. Tack!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Grymt kul! Perfekt sysselsättning när man är sjuk !

Gjorde om mitt bidrag lite:

Bidrag 1:

Bidrag 2

Är det ok att ladda upp en Youtube video som visar lite hur jag gått tillväga?

Tillvägagång:

vh

Ändrat till rätt förhållande
Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Haikarainen: Ungefär samma område som #siteHeader a.logo tar upp, det är en del marginal runt själva logotypen redan. Mallen här har texten positionerad för att överrensstämma med nuvarande, men det går naturligtvis att knuffa runt den lite för att det ska passa med era motiv.

Kan man få veta i förväg om omröstningen kommer ske på fullstora bidraget ("mellan 1 868 och 1 976 pixlar breda och mellan 136 och 220 pixlar höga") eller om det kommer ske på nedskalad webbplatsanpassad storlek?

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk

Mitt bidrag

Oj vad många år jag har varit med i den här tävlingen nu. Det är jätteroligt att se hur mycket man utvecklas mellan varje gång, mitt första bidrag gjorde jag i MS Paint, årets har jag skapat i Photoshop CS6. Är orimligt stolt över granen

Här kommer loggan i full upplösning!

Och här är den nedskalad till 1976x145

Så här ser den ut på sidan (ungefär iallafall, är kass på css så fick kasta runt grejer för att göra plats)

Dold text

Devlog

På med snön:

Börjar med granen:

Lägger på alla bollar etc:

Sätter lampor på C:et:

Dold text

Redigerar gärna bilden ifall någon har nått tips

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Härligt att tävlingen äntligen är här! Har väntat länge, och ett tag trodde jag inte att det skulle bli någon tävling alls. Väldigt spännande med högupplösta bilder eftersom mina logotyper utnyttjar förminskningen av det jag ritar, vi får se hur det går.

Må bäste konstnär eller bästa konstnärinna vinna!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Legendarisk

@leadc4ge: Tidigare år har vi klippt in det i exempel av layouten inför omröstningen, och det blir troligen likadant i år. Här är omröstningen för 2013. Anledningen till att de behöver skickas in i högre upplösning i år är för att de ska se skarpa ut på skärmar med högre dpi.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

...och där kom julkänslan

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albert:

Se instruktionerna i reglerna där det står om bl.a. färger, teckensnitt, bilder från skapandeprocessen och transparent bakgrund.

Jag läste reglerna, vad är mer juligt är rött vitt och grönt? och vad har teckensnitt med julen att göra?
bilder från skapande processen är väl nått man visar upp när man väl vunnit? Du tror väl ändå inte att jag har stulit bilden? jag kan lova att jag gjort den helt själv den är ju tom signerad med mitt namn.
Transparent bakgrund? vad är det? Jag är färgblind, jag hoppas ni inte håller det emot mig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Mitt bidrag!

TRYCK PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE VERSIONER! GOD JUL!

Eftersom vi ändå är en väldigt spelinriktad community så tycker jag att en liten "pixel-art" tomtemössa får finnas som en extra detalj på loggan. I övrigt så ville jag hålla det ganska minimalt samt skapa lite annorlunda jämfört med tidigare år

Skapad i Blender 2.75 och Photoshop CS6.

Utvecklingsalbum av logo finns här: http://imgur.com/a/uUCe6

Full size:

Site preview:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martin_cs:

Grymt kul! Perfekt sysselsättning när man är sjuk !

Gjorde om mitt bidrag lite:

Bidrag 1:
http://i.imgur.com/YTHORoZ.png

Bidrag 2
http://i.imgur.com/yuKMMqE.png

Bidrag 3
http://i.imgur.com/CTGoPm1.png

Är det ok att ladda upp en Youtube video som visar lite hur jag gått tillväga?

Tillvägagång:
https://www.youtube.com/watch?v=t83_S-pD5uE

vh

Tänk på att bokstäverna måste se ut att ha samma förhållande mellan höjd och bredd som i originalet.

Skrivet av kaya:

Jag läste reglerna, vad är mer juligt är rött vitt och grönt? och vad har teckensnitt med julen att göra?
bilder från skapande processen är väl nått man visar upp när man väl vunnit? Du tror väl ändå inte att jag har stulit bilden? jag kan lova att jag gjort den helt själv den är ju tom signerad med mitt namn.
Transparent bakgrund? vad är det? Jag är färgblind, jag hoppas ni inte håller det emot mig.

Jag förstår ditt resonemang, men någonstans går gränsen för vad som är en julpyntad logga och vad som är en helt ny logga. Vi har valt att sätta gränsen på det sätt som framgår av instruktionerna.

Transparent bakgrund innebär att de delar av bidraget som inte innehåller något särskilt anpassar sig till den bakgrund som bidraget placeras på. Din bakgrund är vit i stället för transparent.

Permalänk
Medlem

Första gången jag deltar.

Lätt snöfall, mörk/svart bakgrund, inget lull-lull. Den orangea "com" räcker!

Preview (Klicka för fullstor bild):

Nedskalad:

Länk till album där fler bilder samt fullstor variant finns
http://imgur.com/a/YoQgV

Gjord i Gimp 2.8.16

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?