Mailprogram till windows 10

Permalänk

Mailprogram till windows 10

Söker ett bra program för windows 10.
De krav jag har är:
1. Ska kunna ladda hem mail till datorn, vill inte spara dem på servern.
2. Behöver inte vara avancerat, enklast möjliga, bara jag har tillgång till regler och kan använda kontakterna från windows eller icloud

Sitter med windows live mail 2011 nu men det är lite väl laggigt, men väldigt likt Outlook som vi använder på jobbet vilket jag tyckte om. Använde det i win 7 sedan jag skaffade det 2011 och där flöt det på bättre.

Har kollat på Thunderbird (använder Firefox) och Mailbird som båda verkar bra. Men det finns säkert fler. Googlade men fick upp en jäkla massa tips och tricks för den inbyggda klienten i win 10 som bara hanterar webmail som det verkar.

/Martin

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Mailbird är trevligt!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Själv använder jag mozilla thunderbird mycket smidigt, tar b.l.a. gmail/hotmail.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Den inbyggda klarar POP/IMAP konton sedan November uppdateringen 1511

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Mailbird är trevligt!

Skrivet av bärplockaren:

Själv använder jag mozilla thunderbird mycket smidigt, tar b.l.a. gmail/hotmail.

Skrivet av plygv92:

Den inbyggda klarar POP/IMAP konton sedan November uppdateringen 1511

Glömde säga jag har varken hotmail eller gmail, bara operatörens egna adresser.
POP/IMAP tror jag att jag har koll på skillnaderna men det betyder väl inte den laddar ned mailet till datorn och spar det där? Eller?

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MartinP74:

Glömde säga jag har varken hotmail eller gmail, bara operatörens egna adresser.
POP/IMAP tror jag att jag har koll på skillnaderna men det betyder väl inte den laddar ned mailet till datorn och spar det där? Eller?

Det brukar du kunna välja själv.

Pegasus är ett annat bra mailprogram
http://www.pmail.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av MartinP74:

Glömde säga jag har varken hotmail eller gmail, bara operatörens egna adresser.
POP/IMAP tror jag att jag har koll på skillnaderna men det betyder väl inte den laddar ned mailet till datorn och spar det där? Eller?

Kör du POP så finns en inställning för att hämta mail och samtidigt radera det från servern direkt så det endast finns på din dator, hur och vart du ställer in det beror såklart på vilket program du kommer köra.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

2012 menar du nog? Har märkt att även den "laggar"/hänger sig i windows 10

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

2012 menar du nog? Har märkt att även den "laggar"/hänger sig i windows 10

Jo, 2012 är det, men jag kör den på W10 som körs i VB och där har den inte hängt sig.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Jo, 2012 är det, men jag kör den på W10 som körs i VB och där har den inte hängt sig.

Ok, hänger sig för mig varje gång jag startar den, kan inte växla till andra program då (alt+tab fungerar), efter ngn minut så går den igång...
Kanske har med att jag kör imap med massa mail på servern?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Har testat eM client en tid och den verkar funka bra.
I gratisversionen kan du bara använda 2 epostkonton.
Den klarar även av Microsoft Exchange Server vilket var anledningen till att jag provade den.

http://www.emclient.com/

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

2012 menar du nog? Har märkt att även den "laggar"/hänger sig i windows 10

Kör också live mail 2012, har gmail, hotmail och en operatörmail inkopplad där, inge hängningar vad jag har märkt.
Även om jag har ett svagt minne av att den strulade lite under windows 10 betan, men är svårt att veta var man ska lägga skulden nånstans.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om ni använder microsoft office på jobbet så beroende på vilken version/licens ni har så får ni installera det på 5 enheter per användare. Är rätt skönt att ha samma version av programmen hemma som på jobbet.

https://products.office.com/sv-se/business/compare-office-365...

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Har testat eM client en tid och den verkar funka bra.
I gratisversionen kan du bara använda 2 epostkonton.
Den klarar även av Microsoft Exchange Server vilket var anledningen till att jag provade den.

http://www.emclient.com/

Em Client är bra den klarar även kalendern men den klarar inte Gmail med 2faktor inoggning just nu.. hoppas på en patch snart.. har den både hemma och på jobbet.

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

@MartinP74:

Jag kanske missar något väsentligt här... men om du nu gillar Outlook, varför kör du inte på Outlook privat också? Själv kör jag på en Office 365-prenumeration, och det funkar alldeles utmärkt för mina behov.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

@MartinP74:

Jag kanske missar något väsentligt här... men om du nu gillar Outlook, varför kör du inte på Outlook privat också? Själv kör jag på en Office 365-prenumeration, och det funkar alldeles utmärkt för mina behov.

Det var nära TM ville inte alls skicka mail. Och inställningarna hade olika namn från Live Mail för att skicka lösenordet till server. Men till sist...
Funderade i början på Office men insåg det var det enda programmet jag skulle använda.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W