Permalänk
Medlem

spela ca på mobilt bredband

finns det något mobilt bredband som har nog bra svarstid för att kunna spela cs utan lagg?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

finns det något mobilt bredband som har nog bra svarstid för att kunna spela cs utan lagg?

Har vänner som spelar på 4g och bor i norrlands skogar. Funkar ganska ok, får spikes ibland och blir dc:ad lite nu och då. Går gör det ju alltid, frågan är hur bra.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga vilken latency just du skulle få med mobilt bredband...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Bor inte i skogen utan Enköping temporärt men finns inget fiber indraget tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Vad jag hittat för info på nätet så ska telia ha bäst latency, någon som vet om det stämmer? måste ju prova något iallafall

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha en mobiltelefon med 4G som du kan testa internetdela från?
Det kan ju ge en fingervisning om hur det kan komma att fungera för dig, även om nu ett dedikerat usb modem/router kanske presterar bättre och har möjligheten till ytterantenn.

Har själv testat spela lite BF3 tidigare på ett mobilt bredband från telia som jag lånade hem från jobbet bara för att jag var nyfiken på hur det fungerar. Det fungerade över förväntan!

Men med det sagt är det precis som e1m1 säger ovan, att det är omöjligt för oss att spå hur det skulle prestera just där du befinner dig, du kan ju ha en helt annan latency pga allt från mastavstånd till belastning på masten.

Permalänk
Avstängd

Jag körde på mobilt 4G från BBB innan jag insåg att det faktiskt fanns fiber... ^^

Det sög. 3 km från centrum i västerås, skulle ha bra täckning men det gick knappt. Disconnects ständigt.. Men när det väl fungerade så fungerade det bra, jag kanske bara hade otur. Men kolla om du får testa det i 14 dagar och ångra dig ifall det fungerar dåligt, det fick jag göra och lämnade tillbaka skiten

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag har kört mycket med 4g från fello (telias nät). Har kring 40 i ping. Man träffar bättre än med ADSL i samma hus men det är såklart olika beroende på hur nära man har till masterna. Det funkar finfint och är global xD

Jag kör hotspot från mobilen till laptopen och sen bryggar med nätverkskabel till stationär. Går väl 10gb trafik i månaden.

Telia brukar vara bäst i Norrland men någon annan operatör kan ha en mast närmare.

Permalänk
Medlem

fan jag minns i 3G barndomen när inte näten var så jävla crowded med mobiler som ligger o skickar pushnotiser i parti o minut. Jag kunde lira utan problem via min mobil över 3G på den tiden när fasta nätet låg nere, idag är det omöjligt..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Okej, eftersom Enköping ligger nära Stockholm och Tele2 hade bäst priser så har jag nu beställt från dom med öppet köp i 30 dagar, fungerar det dåligt så prövar jag med telia!

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX