Datorskärm blinkar vid neflixanvändning.

Permalänk
Medlem

Datorskärm blinkar vid neflixanvändning.

Jag har en SyncMaster SA850T som nu senaste dagarna har börjat Blinka på så vis att den (bilden) stängs av helt som om man drar ur D-DVI kabeln.

Den gör nästan alltid så vid start av netflix. börjar med att va svart någon sekund för att sen fungera och sen bli svart osv.
låter man den stå och blinka så efter 15sek så är skärmen helt svart.
Det finns även tillfällen då den börjar blinka direkt av uppstart av datorn.

Drar jag ur kabeln ur datorn och sätter i den igen så fungerar det oftast och ibland får jag göra om det 3-4 gånger. Vill även tillägga att jag har ruckat mycket på kabeln då när den fungerat och inte fungerat utan skillnad så kabeln ska inte vara glapp.
Har även installerat nya grafikdrivrutiner.

Någon som känner igen detta problem ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Visst använder netflix Silverlight? Testat att ominstallera det?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Visst använder netflix Silverlight? Testat att ominstallera det?

Ska testa nu!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Okej bumpar tråden då felet fortfarande finns! Ibland har man tur o startar datorn utan problem!

skulle säga att det är ngt med grafikkortet för när ja startar cs o kör så fungerar det men när jag drar över HBO elller netflix så börjar skärmen stänga av sig/blinka. Den andra skärmen körs direkt in i morderkortet. Några ideer ?
:/

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Kör du windows 10? Senaste updaten muppade overlays så extremt för mig att hela datorn gick ner på knä samt krashade.
Var tvungen att göra en clean install för att lösa problemet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kör du windows 10? Senaste updaten muppade overlays så extremt för mig att hela datorn gick ner på knä samt krashade.
Var tvungen att göra en clean install för att lösa problemet.

Japp det gör jag. men hade problem även i W8 men haft en period är det har gått bra för det mesta. men ikväll så fuckade det ut helt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.