Rösta fram Månadens Galleri! (december 2015)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri! (december 2015)

Hej alla SweClockare!

Nu är det dags för Månadens Galleri igen! Denna gång är det sex gallerier som är utvalda och det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen "Månadens Galleri". Så rösta på eran favorit nu!

Omröstningen pågår i en vecka. Nytt för denna gång är att man får rösta på fler än ett bidrag.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2015-10-20 - 2015-12-08)

Lian Li PC08 av @EmmaaaWinberg
Stilrent bygge i ett stilrent chassi!

Pandoro av @Gustav
Fränt litet bygge med kromade kopparrör.

Racing Cockpit 2.0 av @StegeSWE
En hemmabyggd simulator-setup!

T.E.B. av @Henrik-W
Hemmasnickrat dator-låda, med betoning på låda!

Novo Mini av @ygd3n
Litet stilrent scratchbygge med custom loop.

Mitt andra bygge blev vattenkylt av @lindelöw
Intressant vattenkylningsbygge med rejäla vattenblock!

Permalänk
Medlem

Lycka till alla ni som får vara med i årets sista!
Novo mini är en självklar vinnare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Vad kul att få vara med i Månadens Galleri (fick en chock när jag upptäckte det)! Känner mig mycket hedrad och bockar ödmjukast.

Lycka till allihop!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Kul att få vara med igen Lycka till alla som är med.

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

Min dator kommer när någon säljer mig 2 radiatorer och ev 2x980ti block

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Proffsmobbare

Fina bidrag, lycka till!

Permalänk

T.E.B. snyggast utan tvekan

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat allihop! Ska rösta efter en ordentlig genomgång

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

TEB och Novo Mini fick röstera då jag gillar custombyggen

Permalänk

TEB av Henrik får min röst, helt i min smak och en smart lösning ochså. gillar de där robusta stilen så som mitt eget bygge var lite falloutish industrial stuff. Är nog dags igen för ett nytt galleri för mig, behöver bygga en ny datorlåda he he

Permalänk
Medlem

Var ett svårt val mellan T.E.B och Racing Cockpit 2.0, båda är goa byggen och verkligen kreativa.
Personligen anser jag inte att trycka in radiator, vätskekylning, lite färg mm vara "kreativt".

Efter att ha läst igenom dem och tittat noga på lösningarna så blev det röst på T.E.B, just pga det är en väldigt finurlig och användbar lösning som du både kan ta med på LANet och kan göra annat än spela bil spel. Troligen fick jag lite fallout känsla från det och gillade därför verkstads konceptet.

Dock ska StegeSWE ändå vara mycket stolt över bygget, för det är helt klart ett bra bygge

Novo bygget är snyggt, ingen tvekan om det, men om man ska bygga det från scratch, varför ändå hamna med ett helt "vanligt" chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

T.E.B. snyggat utan tvekan

Håller med till 100%

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Ser en liten bugg, Röstade själv innan på två alternativ. kom tillbaka nu för att se hur det går och ser bara att en av mina två alternativ jag röstade på är checkade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Racing cockpit 2.0 är det mest kreativa bygget i mina ögon. Lycka till alla deltagare!

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk

Jobbigt när två riktigt bra hemma byggen tävlar mot varandra! Både @StegeSWE och @Henrik-W är värda denna vinst! =D

Permalänk
Avstängd

Novo Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jobbigt när två riktigt bra hemma byggen tävlar mot varandra! Både @StegeSWE och @Henrik-W är värda denna vinst! =D

Novo Mini är ju ett hemskt bra hemmabygge det med!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Novo Mini är ju ett hemskt bra hemmabygge det med!

Visst är det fint. Men känns mer som fina köpta delar som plockats ihopa och sådeles inte väcker lika stor beundran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Visst är det fint. Men känns mer som fina köpta delar som plockats ihopa och sådeles inte väcker lika stor beundran!

Att bygga ett så snyggt litet chassi med plats för vattenkylning är ingen liten bedrift, kanske är svårt att uppskatta innan man vet vilket jobb som är lagt på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Cockpiten får min röst!

Permalänk
Medlem

Racing cockpit får min röst

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Att bygga ett så snyggt litet chassi med plats för vattenkylning är ingen liten bedrift, kanske är svårt att uppskatta innan man vet vilket jobb som är lagt på det

Skickades från m.sweclockers.com

Om han nu har byggt hela chassit själv så blir det ju faktiskt enklare att anpassa vattenkylningen än om han passat in det i ett färdigt chassi..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Om han nu har byggt hela chassit själv så blir det ju faktiskt enklare att anpassa vattenkylningen än om han passat in det i ett färdigt chassi..

Jag byggde det inte från början efter vilka komponenter jag skulle använda eller vilken typ av kylning.. Jag byggde för att kunna ha möjligheten till att kunna vattenkyla i framtiden. Därav "vanligt" chassi. Bygget har pågått snart 1,5 år och utvecklat det eftersom. Jag byggde ut efter en idé. Inte någon direkt ritning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Wohoo! Tusen tack och tack till alla som röstat och lämnat så fina kommentarer på mitt lilla bygge! Grymt kul att så många fattade "konceptet" med en praktisk LAN-dator.

Stort grattis till den värdige vinnaren också, vem hade inte velat ha det bygget hemma?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jag kan bara Tacka och Buga för alla som röstat på mitt lilla projekt...

Och grattis till alla andra deltagare för fina bidrag.

MVH:Stege

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Tack alla som röstat! Kul att komma med på prispallen

Visa signatur