Permalänk
Medlem

Alternativ till skype

hejsan! Först av allt, jag är inte 100% säker på att detta ligger i rätt foruumdel. Om detta råkar ligga i fel får mod gärna flytta tråden. Jo det är så här att jag o min polare har tröttnat på skype. Det krashar, det buggar ur, vi hör inte varandra ordentligt... med mera. Vi skulle vilja ha ett annat program (helst till android eftersom att det är vad vi använder). Det skall vara så likt skype som möjligt. vi vill kunna prata gratis och kunna skriva. Det måste vara gratis!!

Tacksam för svar eftersom detta börjar bli lite väl irriterande nu.

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk

WhatsApp
Viber
Ts om det finns till mobil x)

Permalänk
Medlem

prova Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

hejsan! Först av allt, jag är inte 100% säker på att detta ligger i rätt foruumdel. Om detta råkar ligga i fel får mod gärna flytta tråden. Jo det är så här att jag o min polare har tröttnat på skype. Det krashar, det buggar ur, vi hör inte varandra ordentligt... med mera. Vi skulle vilja ha ett annat program (helst till android eftersom att det är vad vi använder). Det skall vara så likt skype som möjligt. vi vill kunna prata gratis och kunna skriva. Det måste vara gratis!!

Tacksam för svar eftersom detta börjar bli lite väl irriterande nu.

Det låter väldigt konstigt, de enda problemen jag har haft med skype på telefonen är att den drar väldigt mycket batteri.

Permalänk
Medlem

Facebook's messenger?

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med Skype som du beskriver, vad kör ni Skype på?

Permalänk

Discord är underbart

Permalänk
Medlem

Hangouts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

prova Discord

Skrivet av CryingCat:

Discord är underbart

Jag håller med. Jag fick veta att Discord existerade i gårkväll, och jag är helt såld. TeamSpeak, Skype och IRC. Vad är de för några?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Finns Biscord till android? tror min polare kör android 4.1.1. Är dock inte säker. Jag vet i alla fall att jag kör android 4.2.2 på min platta.

/dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Finns Biscord till android? tror min polare kör android 4.1.1. Är dock inte säker. Jag vet i alla fall att jag kör android 4.2.2 på min platta.

/dennis55

Om du hade kollat deras officiella webbsida (som jag även länkade till), så hade du inte ställt den frågan.

Discord på Google Play.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
99:e percentilen

Telegram för chatt! Alla andra chattklienter, inklusive Facebook Messenger, framstår som dåliga skämt i jämförelse.

TeamSpeak kostar $2 på Android och är kanske inte så smidigt för den typen av röstkommunikation som ni eftersöker, men det är ett alternativ iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers