Uppdrag: Hur sparar jag mest pengar på mellandagsrean vid köp av dator?

Permalänk

Uppdrag: Hur sparar jag mest pengar på mellandagsrean vid köp av dator?

Hej SweClockers!

Jag hänger inte här alldeles för mycket. Men SweClockers är min absoluta GO-TO när man har några knepiga frågor kring datorvärlden - har alltid fått superbra svar här!
Så nu är jag här igen, med funderingar och frågor:

Jag ska köpa en dator och mellandagsrean är kring hörnet.. Skulle jag kunna smart lägga upp mitt köp på dessa dagar för att känna in en rejäl slant på denna rea? Tänker.. köpa delarna från olika sidor eller andra knep.. (har duktig hjälp att sätta ihop datorn sedan).

Hur skulle ni gått till väga med detta? Är det möjligt att spara in rätt mycket? Ska jag vänta ut rean till den sista veckan elr är det en gamble för att lagret kan ha tagit slut då? - Hur ska detta läggas upp..?
Om någon har kunskap om något kring detta så är det bara och skriva! Blir glad för alla svar!

Målet är en kraftig speldator kring 11-15K i pris.

GOD JUL och tack på förhand!

Mvh
Josef

Permalänk
Medlem

Bara förbereda sig på vad man vill ha för komponenter och hålla koll på olika säljares reor.
Köp det som är billigast från olika sidor så kan du förmodligen spara ett par tusen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Timmermannen:

Hej SweClockers!

Jag hänger inte här alldeles för mycket. Men SweClockers är min absoluta GO-TO när man har några knepiga frågor kring datorvärlden - har alltid fått superbra svar här!
Så nu är jag här igen, med funderingar och frågor:

Jag ska köpa en dator och mellandagsrean är kring hörnet.. Skulle jag kunna smart lägga upp mitt köp på dessa dagar för att känna in en rejäl slant på denna rea? Tänker.. köpa delarna från olika sidor eller andra knep.. (har duktig hjälp att sätta ihop datorn sedan).

Hur skulle ni gått till väga med detta? Är det möjligt att spara in rätt mycket? Ska jag vänta ut rean till den sista veckan elr är det en gamble för att lagret kan ha tagit slut då? - Hur ska detta läggas upp..?
Om någon har kunskap om något kring detta så är det bara och skriva! Blir glad för alla svar!

Målet är en kraftig speldator kring 11-15K i pris.

GOD JUL och tack på förhand!

Mvh
Josef

1. Ta reda på vilka komponenter/varor du är ute efter.
2. Gör efterforskningar och ta reda på om vald komponent/vara är prisvärd.
3. Köp inte en Skylake plattform.
4. Köp ifrån seriösa butiker.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Sätt ihop en dator idag och håll koll på priset ... Mellandags rea är inte alltid "rea" och jämför med "mellandagsreapriset" .

samt håller med föregående..

Köp ifrån stora etablerade komponent butiker/internet..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Hållread på siter some pricerunner och prisjakt. De uppdateras inte alltid så snabbt men du får en överblick på vad saker brukar kosta.

Permalänk

Det finns också Dagens fynd här på Sweclockers, där folk brukar vara snabba med att tipsa. Räkna dock med att butikerna snarare rear ut äldre saker, och inte Skylake eller 980ti.

Permalänk

Underbart allihopa! Jag tror jag kommer lösa detta nu med tipsen jag fått!

/Josef

Permalänk
Medlem

Dagens fynd tråden här på sweclockers och prisjakt sajten är guld värda men räkna inte med att spara massvis med pengar. Marginalerna för onlinebutikerna är väldigt små. Ofta är det äldre eller utgående komponenter som reas ut. Du kan även slänga ett getöga på http://www.tomshardware.com/reviews/best-gpus,4380.html och http://www.tomshardware.com/reviews/best-cpus,3986.html

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Webhallen har grymt erbjudande på ASUS STRIX Geforce GTX 980 ti just nu
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/229398-asus_s...

Visa signatur

intel i7 4790K med Noctua NH-U12S kylning | ASUS z97-a | Crucial ballistix sport DDR3 1600MHz 2x8gb | 1x Samsung EVO 500gb SSD | Define R5 | Evga supernova G2 850W | Asus Strix 980ti