Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

har inte galen koll på vad som säljs i butik, men runt den storleken lär du kunna få tag i köksbänkskivor lite överallt. (åtminstone längden, 45-65cm brukar vara standardbredd om jag inte missminner mig)

EDIT: lödhörnan
https://c2.staticflickr.com/6/5675/23688097356_4aba89b2ec_b.jpg

Vad gör alla tangentbord?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Vad gör alla tangentbord?

smider ränker.

hah, njae, mellanlandar mest, har en tendens att nörda ner mig en aning i det mesta som fångar mitt intresse, vilket ofta leder till obalans på prylar

Permalänk
Medlem

Installerade lite sjyssta dioder bakom idag!
(sorry för dålig bild, använde mobilen )

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

http://i.imgur.com/AuBkyXL.jpg

Har även ställt upp min LAN/resegamedator som gästburk för polare. hade platsen, hade skärmarna.. Varför inte

Och den obligatoriska NightShot
http://i.imgur.com/KIBLPWE.jpg

Tycker om bordet!
Skulle behöva något liknande, vilket bord med vilka dimensioner är det?
Hur mycket vikt tål det?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Mitt nuvarande, inga coola grejjer, en 29" ultrawide och 2st 24" skärmar jag svara antagligen på frågor (om jag inte glömmer bort att kolla sweclockers på några dagar )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nwrk:

jag svara antagligen på frågor (om jag inte glömmer bort att kolla sweclockers på några dagar )

Välkommen till Swec, Du verkar ha det engagemanget som söks.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Välkommen till Swec, Du verkar ha det engagemanget som söks.

Tackar tackar Känns bra att veta vart man bör ha sin ambitionsnivå i lurkandet

Permalänk
Medlem

Japp, så ser det ut just nu. Ska även fixa kabeldragningen men det får bli när jag köpt buntband och en signum på IKEA.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MaxieTheHatter:

Tycker om bordet!
Skulle behöva något liknande, vilket bord med vilka dimensioner är det?
Hur mycket vikt tål det?

IKEA Gallant kontorssystem, de tål hur mycket som helst, stålram på undersidan och stabila ben. Finns en rad skivor av olika dimensioner, kolla IKEA

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluf:

IKEA Gallant kontorssystem, de tål hur mycket som helst, stålram på undersidan och stabila ben. Finns en rad skivor av olika dimensioner, kolla IKEA

Galant försvann ur sortimentet under 2014, det är den smått bedrövliga Bekant-serien som gäller nu. Nedgradering på nästan alla områden i mitt tycke.

Dock borde det nog gå att hitta begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

http://i.imgur.com/MclAxJy.jpg
Japp, så ser det ut just nu. Ska även fixa kabeldragningen men det får bli när jag köpt buntband och en signum på IKEA.

Vilken DXracer är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vilken DXracer är det?

Det är en Iron

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@KaffeMedKotlett:

Ett billigt system från ikea som består av olika långa skivor och hörn och lite olika ben

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Hej,

Jag har tänkt att bygga ett eget stort skrivbord men har lite problem med att hitta skivmaterial till detta. Djupet bör vara minst 75cm och längden minst 230cm.

Vart hittar man skivor i denna storlek?

Köksbänk på Ikea? Tror Byggmax har billiga med.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ODDNAME:

@KaffeMedKotlett:

Ett billigt system från ikea som består av olika långa skivor och hörn och lite olika ben

Låter som en interessant kombination. Börjar känna att det är dags att ge skrivbordet och stolen lika mycket uppmärksamhet som datorn

I övrigt kommer här en nyare bild med något vinklade 2xS27D590C skärmar. Pga utyrmmet på skrivbordet så är inte egonomin extremt högt i kurs.

Permalänk
Medlem

Ursäktar kabelhärvorna, ska dra om allt när jag kommer på en bra lösning.

Permalänk

Här är min lilla "myshörna". Funderar starkt på att byta chassie till något som är tystare.
(Förslag mottages, ska ej vara fulltower).

Mvh D

Visa signatur

Battlestation - "AntiSocial"
AMD Threadripper 2920x - Noctua NH-U14S TR4-SP3 -Asrock X399 Phantom Gaming 6 - 32GB DDR4 @3600 - PNY GeForce RTX3070 XLR8 - Samsung 970 Pro M.2 1TB SSD (Win10+Steam Lib) - Samsung 750 Evo 500GB SSD (Local media) - Samsung 850 Evo 500GB SSD (Steam Lib) - WD Black 730 M.2 250GB SSD (Pop!_OS) - Intel 730 480GB SSD (Misc Storage) - 8x Intel DC S3500 400GB in Mirrored Pairs (Linux /Home) - Supermicro AOC-STGN-I2S 10GbE NIC - EVGA SuperNova 850 G3 - FD Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av edge_of_sarcasm:

Här är min lilla "myshörna". Funderar starkt på att byta chassie till något som är tystare.
(Förslag mottages, ska ej vara fulltower).
https://farm6.staticflickr.com/5665/23748012896_0ec3798f8c_b.jpg

Mvh D

Vart har du hittat "hyllan" som skärmen står på?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sQuille:

http://i.imgur.com/MclAxJy.jpg
Japp, så ser det ut just nu. Ska även fixa kabeldragningen men det får bli när jag köpt buntband och en signum på IKEA.

Grym skiva, är det en IKEA Klimpen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurant:

Ursäktar kabelhärvorna, ska dra om allt när jag kommer på en bra lösning.
http://i.imgur.com/yvZnhRL.jpg?1

http://i.imgur.com/fuof5P0.jpg?1

Är det Ikea Sjunne ben du använder?

Skrivet av Thecreep:

Vart har du hittat "hyllan" som skärmen står på?

Ikea Alex http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20260718/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Är det Ikea Sjunne ben du använder?

Jajjemen!

Permalänk
Skrivet av Thecreep:

Vart har du hittat "hyllan" som skärmen står på?

Precis som Peppar2014 skriver så kommer den från IKEA.

/D

Visa signatur

Battlestation - "AntiSocial"
AMD Threadripper 2920x - Noctua NH-U14S TR4-SP3 -Asrock X399 Phantom Gaming 6 - 32GB DDR4 @3600 - PNY GeForce RTX3070 XLR8 - Samsung 970 Pro M.2 1TB SSD (Win10+Steam Lib) - Samsung 750 Evo 500GB SSD (Local media) - Samsung 850 Evo 500GB SSD (Steam Lib) - WD Black 730 M.2 250GB SSD (Pop!_OS) - Intel 730 480GB SSD (Misc Storage) - 8x Intel DC S3500 400GB in Mirrored Pairs (Linux /Home) - Supermicro AOC-STGN-I2S 10GbE NIC - EVGA SuperNova 850 G3 - FD Define R5

Permalänk
Medlem

Något måste man ju återuppliva sin gamla användare (att jag ens lyckades få fram inloggningen är ett under) med:

Permalänk
Medlem

Folk har det hyfsat städat till skillnad från mitt skrivbord som ser ut som en krigszon. Borde kanske städa upp lite.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Folk har det hyfsat städat till skillnad från mitt skrivbord som ser ut som en krigszon. Borde kanske städa upp lite.

Hahaha! Oroa dig inte, jag städar för att ta kort på anläggningen, när jag sitter och jobbar vid datorn så är det en kaffemugg, en bricka från frukost/lunchen, ett gäng relevanta böcker och liknande, så det går fort att få det att se ut som fan :), men jag försöker städa undan iallafall en gång i veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Grym skiva, är det en IKEA Klimpen?

Nästan rätt. Skrivbordet är en Linnmon-skiva med fyra Godvin-ben. Från IKEA såklart

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

En ohelig allians mellan ett gammalt Galant-skrivbord med Summera-datorhållare ihop med ett nytt Bekant-bord. Totalt fem skärmar, två tangentbord (det tredje är för portabla enheter), två möss allt kopplat till samma dator (den i signaturen).
Det högra bordet har IPS-skärmar och används till mer eller mindre allt. Det vänstra bordet är något slags spel-bord med plats för såväl min Logitech G25-ratt samt Saitek X52 Pro-joystick och TrackIR 5 som inte syns på bild. Trådlös Xbox One-kontroller ligger vid lampan.

Skärmarna i porträttläge är samtliga HP ZR24w (24" IPS), skärmen på "spelbordet" är en AOC G2460PF (24" 144Hz TN med FreeSync) och mittenskärmen på det andra bordet är en Dell U2713HM (27" IPS).
Tangentborden är ett Filco Majestouch II med bruna Cherry MX (till höger) och ett Ducky Mini med röda Cherry MX till vänster. Tangentbordet vid lampan är ett Microsoft Wedge-tangentbord.
Mössen är en Logitech G502 till vänster (används på båda skrivbord) och en trådlös Logitech G602 till vänster.

Två bilder till ligger längst ner i spoiler taggen.

Nightshot:

Dold text
Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt ut!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB