Permalänk
Medlem

Bilder på ditt (fysiska) skrivbord!

Jag skapade denna tråd för mer än två och ett halvt år sedan nu, och den har bara växt och vi har fått se många olika skrivbord, med olika finurliga lösningar. Därför skulle jag vilja ta tillfället i akt och tacka alla kära medlemmar som bidragit till en livlig tråd!

Då tråden blivit så pass stor har jag bestämt mig för att göra en liten omstrukturering här, originalposten finns självklart kvar

Stora skrivbordstråden

Denna tråd skapades redan 2012 för att jag skulle hitta ett nytt skrivbord. Två och ett halvt år, och jag dras fortfarande med samma gamla skrivbord och nu utan riktig anledning att byta för tillfället (blir väldigt väldigt jobbigt). Trots detta har det här kommit att bli en av, skulle jag vilja påstå, de största trådarna på SweClockers. I mångt och mycket är det en tråd liknande galleriet, men fokuserat kring arbetsytan, och dessutom öppen för precis alla.

Galleriet har på vissa sätt kommit att bli lite prestigefyllt, och där lägger man ner mycket arbete och tar ofta många fina bilder. Denna tråd liknar mest sektionen "datorhörna" i SweClockers galleri, men här handlar det om att visa hur man själv sitter och arbetar just vid datorn (datorhörnan har lite mer öppen tolkning i många fall).

I och med att tråden blivit så stor är det självklart många som inte följer de "regler" jag satte i början. Då var syftet att se hur ett visst skrivbord såg ut i kombination med dator, skärm och vad mer man nu anser viktigt, men inga onödiga papper eller kablage i vägen. Jag vill nu gärna se att denna regel följs; inte för att jag har något emot att man utnyttjar all yta på skrivbordet, men för att det är trevligare att titta på ett städat skrivbord. Därför har jag skrivit ett par enkla regler

Regler

Dessa regler är egentligen bara rekommendationer för hur folk bör posta sina bilder. Sedan får man självklart avvika från detta om man vill, det är en fri tråd detta

  • Städa skrivbordet innan tagning av bild

  • Försök få med så mycket som möjligt av arbetsplatsen

  • Om ni har en säregen setup, skriv gärna varför ni gjort så

That's it!

Keep on postin',
Leo
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Originalet

Hej alla kära SweClockare,

Jag har nu i flera månader tänkt byta det skrivbord jag har för tillfället, men jag söker lite inspiration från er andra. Det jag då vill ha är alltså bilder på era skrivbord, så att jag kan se hur olika alternativ faktiskt skulle se ut i verkligheten.

När ni tar bilderna på era skrivbord ber jag er att gärna försöka städa upp era skrivbord så att man lättare kan se det faktiska skrivbordet, och för att jag själv brukar tycka om att ha ett ganska tomt skrivbord. Min förhoppning är att inte bara jag, utan även andra medlemmar möjligtvis kan få lite inspiration här, eller kanske idéer om hur man vill att det ser ut. Tveka inte att lägga upp en bild på ditt skrivbord, alla färger och former är välkomna!

Nedan bifogas ett par bilder på mitt nuvarande skrivbord, hoppas nu att jag får se ett par snygga eller kreativa lösningar!

EDIT: Ursäktar för den andra bilden på de överexponerade områdena, såg mig inte riktigt för.

Dold text
Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Tar och lägger upp en bild lite senare på mitt egenbyggda!
Finns ju även några gallerier på byggda skrivbord.

Här kommer bilderna;

Köpte ekskivorna på rusta har jag för mig, 500:- styck så 1000:- sammanlagt! Enda saken jag inte är helt nöjd med är djupet, det är ~60cm djupt nu, det funkar men det borde varit i alla fall 65

Det lilla underlägget till vänster är för att ha allt som äts vid datorn på. Fett från t.ex chips sätter fläckar direkt och kalla burkar gör också fina ringar!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut hos mig. Nycklar, headset och vattenflaskan fick dock inte vara med på bilden.

Lite närmare bild på tangentbordet och musen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Såhär ser det ut hos mig. Nycklar, headset och vattenflaskan fick dock inte vara med på bilden.
http://img207.imageshack.us/img207/8072/dsc1064g.jpg

Lite närmare bild på tangentbordet och musen.
http://img406.imageshack.us/img406/4652/dsc1070.jpg

Ooh! Såg att du hade Tt gaming mouse, vilken har du?
och kan man ta bort sladden?

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tar och lägger upp en bild lite senare på mitt egenbyggda!
Finns ju även några gallerier på byggda skrivbord.

Här kommer bilderna;
http://i.imgur.com/Zna5E.jpg

Köpte ekskivorna på rusta har jag för mig, 500:- styck så 1000:- sammanlagt! Enda saken jag inte är helt nöjd med är djupet, det är ~60cm djupt nu, det funkar men det borde varit i alla fall 65
http://i.imgur.com/AGqJ6.jpg

Det lilla underlägget till vänster är för att ha allt som äts vid datorn på. Fett från t.ex chips sätter fläckar direkt och kalla burkar gör också fina ringar!

Ser riktigt fint ut, det där bordet! Tycker dock, precis som du säger, att det hade kunnat vara lite djupare.

Skrivet av HoBb3:

Såhär ser det ut hos mig. Nycklar, headset och vattenflaskan fick dock inte vara med på bilden.
http://img207.imageshack.us/img207/8072/dsc1064g.jpg

Lite närmare bild på tangentbordet och musen.
http://img406.imageshack.us/img406/4652/dsc1070.jpg

Vackert, vilka högtalare är det du har där, och hur är ljudet i dessa? Får man dessutom fråga vad för gitarr det är du spelar på (såg förstäkaren under bordet )?

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Vackert, vilka högtalare är det du har där, och hur är ljudet i dessa? Får man dessutom fråga vad för gitarr det är du spelar på (såg förstäkaren under bordet )?

Ser ut som vita Altec Lansing:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38825

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Ooh! Såg att du hade Tt gaming mouse, vilken har du?
och kan man ta bort sladden?

Tt-esports black är det. Går dock inte att ta bort sladden.

Skrivet av phroggyy:

Ser riktigt fint ut, det där bordet! Tycker dock, precis som du säger, att det hade kunnat vara lite djupare.

Vackert, vilka högtalare är det du har där, och hur är ljudet i dessa? Får man dessutom fråga vad för gitarr det är du spelar på (såg förstäkaren under bordet )?

Har haft dom i 4 år nu tror jag och är fortfarande helt okej. Altec Lansing MX5021 heter dom.

Gitarren är en Ibanez GRG 170 DX, är även en akustiks med på första bilden

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Bord från ikea, praktiskt och billigt. Dock är det ett hörn bord och det passar kanske inte till alla.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Bord från ikea, praktiskt och billigt. Dock är det ett hörn bord och det passar kanske inte till alla.

http://ladda-upp.se/data/dqrznlyumxqcy/

ganska snyggt, dock inte vad jag letar efter, då jag själv vill ha något som är ganska mycket större, men annars var det väldigt snyggt!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

http://www.box.com/s/sgh51nnhqirhack1o1kp

Riktigt dålig bild, men jaja

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Fick inte med hela med mitt objektiv men var för lat för att byta, så det kommer några stycken istället!

Dold text
Dold text

Där är den vänstra sidan i närbild och lite längre ifrån.

Höger sida:

Dold text
Dold text

Bordet är ett enkelt ifrån Jysk, hyllan där man ska ställa datorn på orkar inte med min dators tyngd, så får sätta något stöd under innan jag ställer datorn på den. I övrigt är jag nöjd med skrivbordet, lagom stort både för rummet och för mina datorgrejor!

Diskarna som ligger på högersidan är gamla IDE-hårddiskar som får agera underlägg för dricka!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på att fixa ett nytt skrivbord, helst hemmasnickrat givetvis, så man kan bygga det lite som man själv vill.

Men jag är värdelös på att snickra på frihand. Ritningar med mått och allehanda beskrivningar vore oerhört trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

ganska snyggt, dock inte vad jag letar efter, då jag själv vill ha något som är ganska mycket större, men annars var det väldigt snyggt!

Det är som sagt inte den bästa arbetsbänken kanske men du skulle köpa två sådana och sätta ihop, då får du en rätt så stor arbetsyta

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag och drar ner nivån på tråden lite

Jag tänkte såhär att man ska väl ta en bild på hur det ser ut i vanliga fall, inte städa inför bilden bara. Brukar städa kanske varannan månad och det är väl dags snart igen tror jag, eller vad tycker ni?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

1m djupt, 1.5m brett

Varning: Ostädat och telefonbilder.

Dold text
Dold text

2dm~ mer till vänster som man inte ser.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Kul tråd! Vackra, stilrena och rymliga skrivbord är inte att underskatta. Riktigt avundsjuk blir man på vissa duktiga Sweclockare.

Här är ett par bilder på min hörna, ingenting speciellt, men postar för sakens skull. Måste försöka få tag på en snyggare skärm tror jag bestämt. :/

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Tar och lägger upp en bild lite senare på mitt egenbyggda!
Finns ju även några gallerier på byggda skrivbord.

Här kommer bilderna;
http://i.imgur.com/Zna5E.jpg

Köpte ekskivorna på rusta har jag för mig, 500:- styck så 1000:- sammanlagt! Enda saken jag inte är helt nöjd med är djupet, det är ~60cm djupt nu, det funkar men det borde varit i alla fall 65
http://i.imgur.com/AGqJ6.jpg

Det lilla underlägget till vänster är för att ha allt som äts vid datorn på. Fett från t.ex chips sätter fläckar direkt och kalla burkar gör också fina ringar!

Otroligt snyggt egenbygge!

Är det en Dell U2711 på bilden, eller är det bara jag som tycker att webbkameran ser liten ut?

Permalänk
Medlem

hmm... Blir riktigt sugen på att fixa ett eget, med det här galleriet som inspiration, redan börjat med en liten skiss/blueprint. ^^

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna.

Vika amon bord med Curry ben ifrån Ikea.
Funkar bra, dock inte värst bra kvalité på färgen.
Dock stabilt och bra!
Nytt bord är dock på ingång, med solid ekskiva :).

Lite närbild på kringutrustningen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Fin hörna!

Fin hörna Rydisen!.
Får man vara så elak och fråga var du köpte plastskivan?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Jag har inte laddat min kamera på länge så får visa en bild som jag tog i somras istället

Jag vet att bilden inte visar hela bordet, men det får duga.

Permalänk
Medlem

va alla har städade bilder

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

40" ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Fin hörna Rydisen!.
Får man vara så elak och fråga var du köpte plastskivan?

Jag har faktiskt hittat den. Såna reklamskyltar som sitter uppe på lyktstolpar, det var en sån plastskiva som skyddar dem liksom, om du förstår?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jag har faktiskt hittat den. Såna reklamskyltar som sitter uppe på lyktstolpar, det var en sån plastskiva som skyddar dem liksom, om du förstår?

Ahh okej. Ja jag förstår!
Tack för svaret! Blir att hålla utkik efter skyltar på lyktstolpar och i affärer efter såna underlägg!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ahh okej. Ja jag förstår!
Tack för svaret! Blir att hålla utkik efter skyltar på lyktstolpar och i affärer efter såna underlägg!

Annars är det väl bara att ta en bit plexiglas och använda, och om du inte har det så har jag en bit på uppskattningsvis 45x50 som du kan ta en del av.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Tummen upp!

Vad är det för skärm?

Permalänk
Medlem

Världens tråkigaste ljus, men vad kan man vänta sig av en ikealampa för 30 spänn (:

Rummet jag bor i just nu är på 6 kvadrat (Det är alltså mindre än en standard svensk fängelsecell), så "Skrivbordet" är en 80*60cm furuskiva på fyra ben som jag strök med lite svart färg. Står nedanför sängen och en byrå som tar upp övriga 4 kvadrat. Mitt 650D står på ett nattduksbord på sidan av "skrivbordet", därav den skumma höjdskillnaden.

I övrigt är det ett razer lycosa och en corsair m90 vilandes på en razer destructor-matta. Till höger skymtar en fläkt, en termometer och ett steelseries siberia v2 på fönsterkarmen. Skärmen är en LG W2363D 120hzare. Inte mycket till battlestation men man får tänka kreativt när man har så här begränsat med utrymme.

Edit: Hah, nu får ni ursäkta min trötthet, jag trodde poängen med tråden var att visa upp sin rigg, fattade inte att TS ville ha tips på nya skrivbord, jag ber om ursäkt! Nu får du iaf se ett exempel på hur det kunde vara om du bodde i en skrubb (:

Flyttar till eget om 3 månader, uppdaterar med nytt inlägg då (:

Permalänk

Lite stökigt kan man säga :3 som ni ser så blir det inte speciellt mycket fps spel och så mest iracing och gt5

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simplified:

Tummen upp!

Vad är det för skärm?

Hehe.. Det är rättare sagt, en TV.. lol

samsung UE40D5004