Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunde:

Fyndtråden kan man väl snart stänga, en massa hörlurar, glödlampor etc. Det börjar ju likna CDON:s musli-kampanjer.

Nu är det rätt mycket komponenter som också tipsas så jag tycker inte ditt klagomål passar in med läget nu. Kollar du även på gilla-tryck så uppskattas uppenbarligen tipsen också.

Permalänk
Medlem

CDON's spel idag:
Sony SRS-X2 Mobilhögtalare för 629:-
Prisjakt ~900:- (Webhallen hade denna för 599:- nyss så varning på priset)

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Om ni ska beställa från Inet, använd deras nya design https://new.inet.se så knölar de tydligen i lite extra livs levande pingviner!

Permalänk
Medlem

Hur står sig Fidelio L2 mot Fidelio X2?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur står sig Fidelio L2 mot Fidelio X2?

Skickades från m.sweclockers.com

Detta tänkte jag precis också fråga!

Permalänk
Medlem

IMHO L2 slår X2 när det gäller ljudkvalite och design. X2 är lite mer "airy" i jämförelse, mest för att de är open back istället för semi-open.

Permalänk
Medlem

Skulle absolut inte lyssna på cub31993. Att L2 skulle vara bättre än hd600, 650 samt X2 är nonsense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Detta tänkte jag precis också fråga!

Läst några tester nu, och det verkar vara mindre, portabla hörlurar med inline mikrofon och inte lika mycket bas. Överlag så verkar de vara riktigt bra, blir ju riktigt sugen för det priset
Någon som vet om de fungerar med PS4? Mikrofonen tänkte jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Läst några tester nu, och det verkar vara mindre, portabla hörlurar med inline mikrofon och inte lika mycket bas. Överlag så verkar de vara riktigt bra, blir ju riktigt sugen för det priset
Någon som vet om de fungerar med PS4? Mikrofonen tänkte jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skall ha dem för hemmabruk är det tänkt så jag kanske får vänta tills X2 kommer ner i pris igen då. Jag vill ha ordentligt med bas. Har redan Sennheiser momentum on ear för portabelt bruk. Vill ha något med mer kräm i och med mer komplett ljudbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Jag skall ha dem för hemmabruk är det tänkt så jag kanske får vänta tills X2 kommer ner i pris igen då. Jag vill ha ordentligt med bas. Har redan Sennheiser momentum on ear för portabelt bruk. Vill ha något med mer kräm i och med mer komplett ljudbild.

L2 är over-ear, men är det bas du är ute efter så låter ju X2 som ett mycket bättre val iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på Fidelio L2, tänk på att dessa är designade för utomhusbruk. De är riktigt fina också, ser väldigt bekväma ut och ska tydligen ha ett väldigt bra ljud men jag skulle tro att X2 är mycket skönare att ha för inomhusbruk och kanske har ett smått bättre ljud (mindre bas då de är mer öppna än L2, MEN X2 har 50mm medan L2 har "endast" 40mm drivers). Har själv ett par X1 och blir ALDRIG trött på att ha dem på huvudet, öronen värms aldrig upp lika mycket som med andra hörlurar jag haft och de har ett väldigt skönt, bra och neutralt ljud. Dock måste jag påpeka att jag blir riktigt sugen på att köpa L2, bara för att

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Skulle absolut inte lyssna på cub31993. Att L2 skulle vara bättre än hd600, 650 samt X2 är nonsense.

Har du någonsin lyssnat på L2?
Bra läsning för de som inte tror på att de kan vara in pair eller bättre än HD600 och X2: http://www.headfonia.com/the-phenomenal-philips-fidelio-l2-fe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni som funderar på Fidelio L2, tänk på att dessa är designade för utomhusbruk. De är riktigt fina också, ser väldigt bekväma ut och ska tydligen ha ett väldigt bra ljud men jag skulle tro att X2 är mycket skönare att ha för inomhusbruk och kanske har ett smått bättre ljud (mindre bas då de är mer öppna än L2, MEN X2 har 50mm medan L2 har "endast" 40mm drivers). Har själv ett par X1 och blir ALDRIG trött på att ha dem på huvudet, öronen värms aldrig upp lika mycket som med andra hörlurar jag haft och de har ett väldigt skönt, bra och neutralt ljud. Dock måste jag påpeka att jag blir riktigt sugen på att köpa L2, bara för att

X2 är ju riktigt bastunga lurar, trots att de är öppna, mycket mer än vad L2 är av de tester jag läst. Och är inte X1 ännu basigare?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

X2 är ju ru riktigt bastunga lurar, trots att de är öppna, mycket mer än vad L2 är av de tester jag läst. Och är inte X1 ännu basigare?

Kan stämma väl det, jag har iaf väldigt bra bas med mina X1! Har nu lagt en beställning på dessa och ska jämföra dem med mina X1, återkommer nästa vecka med en kort recension!

EDIT: Tills vidare så finns en bra recension och jämförelse mellan ett flertal hörlurar av användaren Andyken på head-fi.org:

http://www.head-fi.org/t/728109/philips-fidelio-l2-review-and...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

X1 är mer bastunga än X2

När det gäller basen så är det så Fidelio line-up ser ut:
X1 > L1 > X2 > L2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cub31993:

1299:-

http://cdon.se/hemelektronik/philips-l2bo-00-black-p26957781

Ord. pris 2000:-

Absolut bästa hörlurar i 2000SEK - 3000SEK segment. Lika bra som HD600 och HD650 fast 16ohm så ingen amp behövs!

Och nu sänkte dom med ytterligare 41:- (1249:-). Tror det får bli en beställning

@Icte Se ovan. Du kanske kan be Cdon lite snällt om att justera ditt pris då det var så nära inpå? Inte för att det handlade om många kronor men ändå

Edit: Kunde inte hålla mig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och nu sänkte dom med ytterligare 41:- (1249:-). Tror det får bli en beställning

@Icte Se ovan. Du kanske kan be Cdon lite snällt om att justera ditt pris då det var så nära inpå? Inte för att det handlade om många kronor men ändå

Edit: Kunde inte hålla mig

Damn, ska kontakta dem och se med dem om detta! Handlar ju ändå om 50 hela kr!

EDIT: Chatten var tydligen stängd (igen..) så har skickat en fråga via kontaktformuläret, får se om de kommer att svara eller ej

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Damn, ska kontakta dem och se med dem om detta! Handlar ju ändå om 50 hela kr!

EDIT: Chatten var tydligen stängd (igen..) så har skickat en fråga via kontaktformuläret, får se om de kommer att svara eller ej

Rätt ska vara rätt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rätt ska vara rätt!

Chatten aktiverades igen, satt i kö i ca 10 minuter innan jag fick prata med en handläggare som snabbt justerade mitt pris till 1149 kr utan några större problem! Verkar som att CDON börjar återkomma med en bättre service!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Alina börjar mellandagsrea, bl a 5% på datorkomponenter, och 10% på skärmar; https://www.alina.se/produkt.aspx?kampanj=mellandagsrea

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Alina börjar mellandagsrea, bl a 5% på datorkomponenter, och 10% på skärmar; https://www.alina.se/produkt.aspx?kampanj=mellandagsrea

5% ?! Oj oj, grinar dom när dom skiter också?

Permalänk
Medlem

Beställde Philips hörlurarna men avbeställde nästan direkt då jag köp på att jag är halvdöv med tinitus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

5% ?! Oj oj, grinar dom när dom skiter också?

Hehe, jag sket i att ens kolla igenom det, men någon kanske kan spara en kaffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

5% ?! Oj oj, grinar dom när dom skiter också?

Skrivet av kronwalled:

Hehe, jag sket i att ens kolla igenom det, men någon kanske kan spara en kaffe.

Det är säkert bara för att Alina inte vill överbelasta hemsidan med kunder som vill handla!
Så måste det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Chatten aktiverades igen, satt i kö i ca 10 minuter innan jag fick prata med en handläggare som snabbt justerade mitt pris till 1149 kr utan några större problem! Verkar som att CDON börjar återkomma med en bättre service!

Åhfan, så du fick det reducerat till 100 kr mindre än vad dom är listade för på sidan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Värt att nämna angående Xbox One kontrollen och USB-mottagare är att mottagaren endast fungerar med W10, såvida det inte släppt nya drivrutiner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Åhfan, så du fick det reducerat till 100 kr mindre än vad dom är listade för på sidan?

Nejnej, hade en rabattkupong på 100 kr också Så fick priset justerat till 1249 kr - 100 kr (rabattkupong) = 1149 kr! Helt OK för ett par riktigt bra lurar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nejnej, hade en rabattkupong på 100 kr också

Jaha okej, fint

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Värt att nämna angående Xbox One kontrollen och USB-mottagare är att mottagaren endast fungerar med W10, såvida det inte släppt nya drivrutiner

Skickades från m.sweclockers.com

Stöd för Windows 7 och 8.1 kom alldeles nyligen: http://www.pcworld.com/article/3014181/hardware/xbox-one-wire...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Alina börjar mellandagsrea, bl a 5% på datorkomponenter, och 10% på skärmar; https://www.alina.se/produkt.aspx?kampanj=mellandagsrea

Mellandagsrea när mellandagarna inte ens börjat plus fantastiska 5%. Jag blir provocerad när affärer inte har rea som vanligt, det försämrar hela köpklimatet och bekräftar bara att reor i Sverige är så långt ifrån reor som det går. Försöker man hamna före alla andra kommer det sluta med att ingen bryr sig om reorna för det är inga reor, bara ord som ska locka en till att besöka butiken och köpa till någolunda vanliga priser.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB