Är "Taurus Overkill GTX 970 Skylake" Bra?

Permalänk

Är "Taurus Overkill GTX 970 Skylake" Bra?

Hjälp, jag ska köpa en ny dator och jag undrar är http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-overkill-gtx-970-sk... bra? kan den hantera hög grafik med hög fps ingame som typ på World of warcraft, Cs:Go, Lol osv... klarar den av streama? Kanske några av er säger bygg en själv men tyvär har jag inte kunskaperna för att göra det och skulle vilja ha hjälp med att hitta en bra gaming dator till ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chronicle1337:

Hjälp, jag ska köpa en ny dator och jag undrar är http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-overkill-gtx-970-sk... bra? kan den hantera hög grafik med hög fps ingame som typ på World of warcraft, Cs:Go, Lol osv... klarar den av streama? Kanske några av er säger bygg en själv men tyvär har jag inte kunskaperna för att göra det och skulle vilja ha hjälp med att hitta en bra gaming dator till ett bra pris.

Jag skulle rekomendera att du läser på lite om datorn. Sen skulle jag kolla rewiews på alla enskilda komponenter.
BTW jag är ej erfaren

Visa signatur

Corsair Carbide 300R
Intel Core i5 4690K
ASUS Strix GTX 970
MSI Gaming 3 Z90
EVGA 750 G2

Permalänk

Vill bygga en ny dator, behöver hjälp :)

Behöver hjälp, plockade fram lite saker http://www.inet.se/kundvagn/visa/8940998/2015-12-25 och jag behövde hjälp med att förbättra den om det går, har inte mycket erfarenhet med att bygga datorer

Permalänk
Medlem

fel minne för det mobot det vill ha SO-Dimm samma som man har i bärbara datorer

Permalänk
Medlem

@Chronicle1337: Du har valt ett moderkort med integrerad CPU. Det betyder att din CPU, RAM och grafikkort inte kommer fungera

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Medlem

Det här är något kanske, vad tycker du?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8941155/2015-12-25

Permalänk
Medlem

Där har du ett alternativ ---> http://www.inet.se/kundvagn/visa/8941191/2015-12-25

Permalänk

Tack för hjälpen alla

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma, den verkar superprisvärd. Men jag är orolig över hur flexibel den är att uppgradera. Kommer nätaggregatet vara ett problem och sådant. Man vill ju ha kvar garantin i 3 år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chronicle1337:

Hjälp, jag ska köpa en ny dator och jag undrar är http://www.inet.se/produkt/1517098/taurus-overkill-gtx-970-sk... bra? kan den hantera hög grafik med hög fps ingame som typ på World of warcraft, Cs:Go, Lol osv... klarar den av streama? Kanske några av er säger bygg en själv men tyvär har jag inte kunskaperna för att göra det och skulle vilja ha hjälp med att hitta en bra gaming dator till ett bra pris.

Skrivet av Kodoman:

Undrar detsamma, den verkar superprisvärd. Men jag är orolig över hur flexibel den är att uppgradera. Kommer nätaggregatet vara ett problem och sådant. Man vill ju ha kvar garantin i 3 år.

1. Datorn är bygd med de billigaste delarna. Processorn är låst och tillåter inte överklockning, grafikkortet är utav refrensmodell och nätaggregatet är inte ens 80+ certifierat. Moderkortet kostar lika mycket som ett Z170 moderkort men saknar fysiska grafikportar, nackdel den dagen grafikkortet säger upp sig och du vill fortsätta använda datorn under RMA perioden. Chassit är inte ljuddämpat så under hög belastning lär datorn låta, och som en dålig kompensation har man slängt in dyr AIO-kylare.
2. Inget jag personligen skulle köpt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Hade inte betalat dom pengarna för den burken, att bygga själv är inte svårare än att bygga lego

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Med det chassit får man ställa datorn i ett skåp eller bakom ett skynke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

1. Datorn är bygd med de billigaste delarna. Processorn är låst och tillåter inte överklockning, grafikkortet är utav refrensmodell och nätaggregatet är inte ens 80+ certifierat. Moderkortet kostar lika mycket som ett Z170 moderkort men saknar fysiska grafikportar, nackdel den dagen grafikkortet säger upp sig och du vill fortsätta använda datorn under RMA perioden. Chassit är inte ljuddämpat så under hög belastning lär datorn låta, och som en dålig kompensation har man slängt in dyr AIO-kylare.
2. Inget jag personligen skulle köpt.

Det var detta jag var tveksam över. Hur ser du att processorn är låst? Vad innebär att grafikkortet är utav referensmodell? Är detta sämre?

Jag var orolig över nätaggregatet, hört att Bequiet är budget. Men hur mycket hindrar det att inte är 80 plus certifierat.

Att moderkortet saknar fysiska grafikportar. Innebär det att när jag ska uppgradera mitt grafikkort måste jag även uppgradera mitt moderkort?

Jag slängde ihop samma delar och det blev över 16000 enkelt. Hur mycket drar nackdelarna tillbaka det skulle du säga?

Permalänk
Medlem

@Kodoman: 6700K olåst, 6700 låst.
Nej du behöver inte byta moderkort.

Hade hellre kört på Swecs vinterdator.
Bättre komponenter överlag.

http://www.inet.se/produkt/v100566/dator-i-delar-baserat-pa-s...

Eller helt enkelt plockat ihop eget paket som man vill ha.

Permalänk

@Kodoman: Intels överklocknings bara modeller har generellt ett K på slutet. Det finns även andra benämningar på det. Men K är mest vanlig. Som den processorn som sitter i datorns överklockningsbara motsvarighet heter: intel i7 6700K

Om benämningen inte finns brukar det stå att den är olåst. Som Intel pentium 3258

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kodoman:

Det var detta jag var tveksam över. Hur ser du att processorn är låst? Vad innebär att grafikkortet är utav referensmodell? Är detta sämre?

Jag var orolig över nätaggregatet, hört att Bequiet är budget. Men hur mycket hindrar det att inte är 80 plus certifierat.

Att moderkortet saknar fysiska grafikportar. Innebär det att när jag ska uppgradera mitt grafikkort måste jag även uppgradera mitt moderkort?

Jag slängde ihop samma delar och det blev över 16000 enkelt. Hur mycket drar nackdelarna tillbaka det skulle du säga?

Man ser att processorn är låst då den inte av "K"-modell. Det är en i7 6700 (inte 6700k), därav ej överklockningsbar.

Grafikkort med referensmodell brukar oftast ha dåliga kylare, och kylare som låter jäkligt mycket. Man brukar köpa grafikkort som andra företag gått in och lagt dit t.ex kylare, varav referens är "direkt från AMD/NVIDIA".

80+ dikterar hur pass effektivt ett nätagg är på att leverera energi till datorn. Här har du en lista på effektiviteterna som är 80+ och dess 'steg'

Nej man behöver inte uppgradera moderkortet om det saknar fysiska grafikkortar (såvida det inte är 90 år gammalt).

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kodoman:

Det var detta jag var tveksam över. Hur ser du att processorn är låst? Vad innebär att grafikkortet är utav referensmodell? Är detta sämre?

Jag var orolig över nätaggregatet, hört att Bequiet är budget. Men hur mycket hindrar det att inte är 80 plus certifierat.

Att moderkortet saknar fysiska grafikportar. Innebär det att när jag ska uppgradera mitt grafikkort måste jag även uppgradera mitt moderkort?

Jag slängde ihop samma delar och det blev över 16000 enkelt. Hur mycket drar nackdelarna tillbaka det skulle du säga?

1. Processorer utrustade med betäckningen k efter modell-nr är upplåsta.
2. Grafikkort utav referensmodell har en sämre kylare som låter mer, samt lägre klockfrekvenser. Perfekt för chassin med dålig ventilation.
3. KRAFT serien kan väl ses som budget, och inte tillverkaren. Deras nätaggregat i premium serien är riktigt bra, dock dyra som satan.
4. Nej. Utan fysiska grafikportar kan du inte använda datorn utan ett grafikkort.
5. Det blir alltid dyrare att bygga eget, speciellt om man inte är villig att montera ihop datorn själv. T.ex Inet monteringstjänst kostar 800kr, sen Operativsystem på 1100kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hedersmedlem

@Chronicle1337 *Trådar sammanfogade*

Observera att vi ej tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...