Medlemmarna röstar fram The Witcher 3: Wild Hunt till årets bästa datorspel

Permalänk
Melding Plague

Medlemmarna röstar fram The Witcher 3: Wild Hunt till årets bästa datorspel

När medlemmarna får säga sitt är det CD Projekt Red som går hem med segern. Enligt en populär omröstning i forumet är The Witcher 3 årets bästa datorspel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktig flopp för DICE m.a.o. Inser dessutom att jag inte hängt med bland titlarna och det kanske mer är ett tecken på att det är dags att uppgradera grafikkortet

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Phantom Pain😫

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk

Fantastiskt spel som jag känt jag haft för lite tid för Inte kommit långt alls känns det som

Permalänk

Bläh tycker inte det är det bästa spelet i år men det beror nog på att jag inte gillar sådana spel.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Fick Witcher 3 av min bror i julklapp så ska ge det en chans!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Röstade själv på MGS V. Trodde väl inte att det skulle komma före The Witcher kanske men att det inte ens når över 1% var märkligt.

Iofs så har ju alltid MGS varit en serie som har haft merparten av sina fans hos Playstation-spelare.

Permalänk
Medlem

4 välförtjänta procent som Cities Skylines fick. Antagligen de bästa spel jag ägt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Välförtjänt seger. Skulle mycket väl kunna vara det här millenniets bästa spel såhär långt. I min mening alltså.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Nog bästa rpg spelet jag lirat på länge, riktigt välförtjänt seger.

Permalänk
Medlem

Välförtjänt, och det säger jag som Fallout fanboy.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Avstängd

Hmmm, det säger egentligen ingenting hur något röstas fram, det är vad somliga tycker bara. 70% tycker fortfarande annorlunda, så det var ju ingen "jordskredsseger" heller.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Helt klart välförtjänt

Permalänk
Medlem

Så årets bästa spel är ett spel utan multiplayer, dafuck..

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så årets bästa spel är ett spel utan multiplayer, dafuck..

Alla har olika smak

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så årets bästa spel är ett spel utan multiplayer, dafuck..

Ännu en gång bevisas det att folk vill ha mera singleplayer, iallafall valbart.
Så utvecklarna gör bort sig varje gång de släpper ett spel som enbart har multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Så årets bästa spel är ett spel utan multiplayer, dafuck..

Kan bli så när man gör ett jävligt bra spel. Kom väl bara ett ok MP spel under 2015 och det är Rocket League, vilket man blir less på efter en helg

Slutade själv nästan helt spela SP spel för några år sen, allt var fan bara quick time events och spel där man var tvungen att följa en bana.

Här har man enorm värld och efter en kort introduktion kan man fara omkring hur man vill i timme efter timme utan att ens röra main story (hade själv en 30-40 timmars paus från huvudmålet och gjorde annat).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kan bli så när man gör ett jävligt bra spel. Kom väl bara ett ok MP spel under 2015 och det är Rocket League, vilket man blir less på efter en helg

Slutade själv nästan helt spela SP spel för några år sen, allt var fan bara quick time events och spel där man var tvungen att följa en bana.

Här har man enorm värld och efter en kort introduktion kan man fara omkring hur man vill i timme efter timme utan att ens röra main story (hade själv en 30-40 timmars paus från huvudmålet och gjorde annat).

Jag har själv inte spelat SP sedan Warcraft 3 TFT campaign, Det roliga i mina ögon med spel är ju att kunna köra över polarna med tank eller veva ner noobs med lasersvärd och höra se responsen hos spelare.

Att spela mot en dator finns inte på kartan längre men smaken är ju olika

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Entusiast

Blev lite chockad vid första blicken av artikeln och trodde att alternativet 'Övrigt' kammat hem många gånger fler röster sedan jag kollade sist.. Hade varit jobbigt som trådskapare isåfall. Witcher 3 var även mitt alternativ, välförtjänt! Och om inget har ändrats i omröstningen av SweC så är den öppen tills efter nyårsafton då jag satte en tidsgräns på den.

@hakd:
Går i perioder för mig, ibland är det singleplayer som gäller och ibland nöter man enbart online som starcraft, street fighter osv. Båda har sina meriter och det är gott med variation. Ser mycket fram emot SF5 i februari..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ingen aning om Witcher 3, men GTA V är grovt överskattat och Fallout 4 förtjänar som minst andraplatsen!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag har själv inte spelat SP sedan Warcraft 3 TFT campaign, Det roliga i mina ögon med spel är ju att kunna köra över polarna med tank eller veva ner noobs med lasersvärd och höra se responsen hos spelare.

Att spela mot en dator finns inte på kartan längre men smaken är ju olika

Tycker samma, men när det kommer såna här mästerverk är det imo värt att spela dem

Det är inte som att spela mot datorn, det är att uppleva en berättelse där man kan göra val som stort ändrar saker.
Har sett 10~ personer som nämnt sina slut i spelet, igen har fått samma än.

Att det sen också är många år mellan bra MP spel (imo) gör ju att det finns plats för SP spel. Även olika scheman som gör att polarna inte har tid samtidigt som en själv. Sitta och krossa noobs på publik blev tråkigt för tio år sen för mig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Ännu en gång bevisas det att folk vill ha mera singleplayer, iallafall valbart.
Så utvecklarna gör bort sig varje gång de släpper ett spel som enbart har multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Mja. Det där tycker jag nog är en sanning med modifikation. Går inte rakt av att bara säga så, tycker jag i alla fall.

Multiplayerspel t.ex. har generellt sett bättre livslängd eftersom de är designade kring multiplayer och sen är de just det. Multiplayerspel. Du kan spela dem med kompisarna och ha roligt ihop. Något Witcher 3 eller andra spel som man spelar ensam kan erbjuda.

Så det är inte svart och vitt detta område. Är nyanser av grått. Spel utan enspelarläge har sin plats, precis som spel helt utan multiplayer också har det och vissa spel lyckas faktiskt med att erbjuda båda delar, även om det sällan lyckas numera. Oftast är det antingen eller som fungerar bäst, men de finns fortfarande. Halo serien t.ex.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Riktig flopp för DICE m.a.o. Inser dessutom att jag inte hängt med bland titlarna och det kanske mer är ett tecken på att det är dags att uppgradera grafikkortet

Syftar du på Battlefront? Det var inte med i omröstningen.

Permalänk
Medlem

Någon på redaktionen som kan meddela personalen på FZ?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Rättvist resultat. För mig var Cities Skylines klart bäst i år, men det är lite mer nischat så det kommer aldrig vara lika framgångsrikt som RPG, actionspel o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Intressant för bror kasta på mig just det spelet i julklapp, man kanske skulle ta å sätta sig in i det.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

@biorrith: Nä, de kanske inte hade så många titlar det gånga året... fasiken vad tiden går fort.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag har själv inte spelat SP sedan Warcraft 3 TFT campaign, Det roliga i mina ögon med spel är ju att kunna köra över polarna med tank eller veva ner noobs med lasersvärd och höra se responsen hos spelare.

Att spela mot en dator finns inte på kartan längre men smaken är ju olika

Singelplayer är ju som att titta på film. Men att man vevar lite med fingrarna också. Film kollar du väl på?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag kan personligen inte begripa hur någon kan gilla det spelet. Usch...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Singelplayer är ju som att titta på film. Men att man vevar lite med fingrarna också. Film kollar du väl på?

Du har spelat för mycket Mass Effect tror jag. De spel jag spelar i single player är då verkligen inte som att titta på film.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.