Bordsstativ till högtalare

Permalänk
Medlem

Bordsstativ till högtalare

Hej!
Har införskaffat 2x Audio Pro T14 högtalare, letar nu efter ett stativ likt detta STATIV. Grejen är det att de stativet jag hittat är 5" brett, Högtalaren är 6", vilket jag kommer tycka är skitfult. Så vet ni något liknande stativ som är bredare?

MvH

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inget mer konkret förslag än detta populära DIY-ställ i galleriet:
http://www.sweclockers.com/galleri/13576-hogtalarstall-av-ett...

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q

Permalänk
Rekordmedlem

Använd lösa fötter i stället, de är bättre på att dämpa vibrationerna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13460

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Använd lösa fötter i stället, de är bättre på att dämpa vibrationerna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13460

Men mycket fulare

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyzlite:

Men mycket fulare

Finns snyggare än dem han postade

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Stativ till monitorer har man väl främst för att få upp högtalarna från bordet så diskanten hamnar mer i öronhöjd? Dämpa vibrationer är ju sekundärt.

Så resonerar jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Finns snyggare än dem han postade

Som tex?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Olegh:

Stativ till monitorer har man väl främst för att få upp högtalarna från bordet så diskanten hamnar mer i öronhöjd? Dämpa vibrationer är ju sekundärt.

Så resonerar jag iaf.

Vibrationerna är mycket viktiga att få bort, höjden beror på hur högtalaren sprider och den kanske inte ska vara i öronhöjd....
"Snyggt" är däremot mest trams, det handlar väl först å främst om att ge högtalarna bra akustiska förutsättningar att göra ett bra jobb, tyvärr verkar ju många välja bort ljudkvaiten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vibrationerna är mycket viktiga att få bort, höjden beror på hur högtalaren sprider och den kanske inte ska vara i öronhöjd....
"Snyggt" är däremot mest trams, det handlar väl först å främst om att ge högtalarna bra akustiska förutsättningar att göra ett bra jobb, tyvärr verkar ju många välja bort ljudkvaiten.

Hur viktiga de är att få bort beror ju på hur pass påtagliga de är i utgångsläget. Iofs ganska svårt att säga förutom att just försöka isolera bort dom så gott det går.

Placeringen känns viktigare om man ska gradera det och antar att man har "normala" eller små problem med vibrationer. Jag skrev "mer i öronhöjd" just för att jag är väl medveten om att olika högtalare är designade för olika placering relativt lyssnaren. Om de fungerar bra att ställa direkt på bordet hänger ju såklart ihop med hur djupt det är. Faktum kvarstår att man bör experimentera lite gärna utgående från tillverkarens rekommendationer. Har man ingen sån info så skulle som sagt mitt startvärde vara att få upp högtalaren en bit.

Skickades från m.sweclockers.com