HP ML-10 V2 byte till Xeon E3-1231V3

Permalänk
Medlem

HP ML-10 V2 byte till Xeon E3-1231V3

Hej!
Någon som provat att byta till en Xeon E3-1231V3 från den standardmonterade Pentium processorn i HPs ML 10 V2?
Den verkar finnas med E3-1225 från HP men frågan är om 1231an är kompatibel?

Permalänk
Medlem

På Dustin säljs den med Intel E3-1220V3. Är lite sugen på att köpa den när ekonomin tillåter. Vad gör att du tittar på E3-1231V3?
https://www.dustin.se/product/5010885868/proliant-ml10-v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlgren:

På Dustin säljs den med Intel E3-1220V3. Är lite sugen på att köpa den när ekonomin tillåter. Vad gör att du tittar på E3-1231V3?
https://www.dustin.se/product/5010885868/proliant-ml10-v2

Har beställt entry modellen med en Pentium, tänkte köra Hyper-V på den och vill gärna ha VT-D och VT-X. 1231V3 känns som en vettig uppgradering, 4 fysiska kärnor + HT?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att återkoppla; Har nu fått hem server och processor, fungerar fint med Xeon proppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kåre!:

För att återkoppla; Har nu fått hem server och processor, fungerar fint med Xeon proppen.

Bytte du kylning eller kör med stock?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kåre!:

För att återkoppla; Har nu fått hem server och processor, fungerar fint med Xeon proppen.

Hur är ljudnivån och ungefär hur mycket drar den i ström? Har filat mycket på en Microserver gen 8 länge nu, men den känns inte riktigt som det jag vill ha. Be höver en processor som klarra runt 9000 i benchmark och dessutom är tyst och energisnål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Bytte du kylning eller kör med stock?

Standardkylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Hur är ljudnivån och ungefär hur mycket drar den i ström? Har filat mycket på en Microserver gen 8 länge nu, men den känns inte riktigt som det jag vill ha. Be höver en processor som klarra runt 9000 i benchmark och dessutom är tyst och energisnål.

Ljudnivån under drift är något högre än för min gamla N54L. Dock inte störande men heller inget du har i sovrummet.
Strömförbrukningen är förstås också högre men jag såg någon uträkning på ett tyskt forum att kostnadsskillnaden låg på ca 10kr i månaden i de fall processorn fick jobba hela tiden.
Jag räknar energiåtgångsökningen som obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kåre!:

Ljudnivån under drift är något högre än för min gamla N54L. Dock inte störande men heller inget du har i sovrummet.
Strömförbrukningen är förstås också högre men jag såg någon uträkning på ett tyskt forum att kostnadsskillnaden låg på ca 10kr i månaden i de fall processorn fick jobba hela tiden.
Jag räknar energiåtgångsökningen som obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har möjligtvis inte tid och lust och filma en lite snutt när den är igång?
Ljudet och energin är viktigast för mig, just nu kör vi en server hemma med AMD 6 kärnig processor och jag kan tänka mig att den är dyrare i drift.