Fiber och ska välja leverantör av bredband och TV....

Permalänk

Fiber och ska välja leverantör av bredband och TV....

Ska denna månad bestämma vilket bredband jag vill ha samt vilken leverantör av TV.

Jag har tidigare Bredbandsbolaget och Viasat men har funderingar på att byta till Bredband2 (BB2) samt IP Sweden/Serverado för TV.
Detta kommer mer än halvera mina totala kostnader för bredband och TV.

Jag har dock börjat blir lite fundersam kring BB2 då många här där jag bor är väldigt missnöjda med deras tjänst, den ska vara instabil och dålig kundtjänst. Har ett erbjudande på 500/500 för 299 kr och det är ingen annan som kan komma i närheten av det priset för den hastigheten (eller ens 100/100).

Jag undrar oxå om det är någon som har erfarenheter med IP Sweden/Serverado och deras TV tjänster. Hur är kvaliteten och deras service ?

Så, två frågor:
Vad är era erfarenheter av bredband från BB2 och Tv från IP Sweden/Serverado ?

/Cliff

Visa signatur

Konsoller: PlayStation 4, PlayStation 2, Nintendo Wii

Dator: MacBook Pro M1 16gb
AMD Ryzen 5, 16 GB RAM, Win11, GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag körde Bredband2 i 6 månader. Fick problem och bytte till Ownit (mest pga ett bättre erbjudande). Problemen visade sig ligga på stadsnätets sida. Bredband 2 levererande rött hastighet till mig 100/20 och jag hade låg ping i alla spel jag lira online.

Ownit fungerar lika bra.

Bredband 2 var lätta att ha att göra med när jag skulle säga upp abbonemanget. De fixade det samma dag och var trevliga i telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

@Cliffisen:

Valde du Serverado? Hur funkar det?