CPU når 98grader - blir överhettad efter flytt

Permalänk

@ksw: det är bara min fläkt som fungerar tror jag vad heter den "grejen" där du pluggade in din pump i?

Permalänk
Medlem

@Mr FalconS: Okej, jag vet inte längre vilken nivå det är här. Har du läst manualen som följde med i paketet när du köpte din h60? Är du medveten om att det finns två kontakter som måste pluggas in?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

@ksw: ja jag har kopplat in båda men jag menar att kan jag har kopplat in sladden till pumpen fel?

Permalänk
Medlem

@Mr FalconS: Prova att skifta dem, min pump vägrade att varvtalsstyras utan pwm så den hamnade på 4pin kontakten.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

@ksw: okej ska testa nu

Permalänk

@ksw: fläkten har ju 4 hål går det bra om man kopplar in den i en med 3 pinnar?
så sätter jag pumpen med 3 hål på 4 pinnar istället för 3?

Permalänk
Medlem

@Mr FalconS: Det är samma saker i de tre första pinnarna, jord, data och +12v. kör på och se om det löser dina problem!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

@ksw: kan det skada dator om man sätter dom i fel?

Permalänk
Medlem

@Mr FalconS: Vet inte hur du skulle kunna sätta dom fel...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Värt att även tänka på att det är 2 kablar. en från fläkten och 1 från kylblocket.

Presis, är båda kopplade?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Permalänk

@Haptic: jag satte 3 hålan i 3 pin och 4 hålan i 4 pin men det är endån bara fläkten som fungerar.

Permalänk
Medlem

@Mr FalconS: låter som att din pump är trasig då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

@Haptic: köpte allt igår. Men det kan ju endån vara trasigt det är ju sant.