Nya högtalare, skulle sitta fint.

Permalänk

Nya högtalare, skulle sitta fint.

Var hälsad eder alla, tiden är kommen för att investera i ett par högtalare och frågan vilka? Jag är ingen bas-dåre, utan söker högtalare med bra ljud för lyssnande på tal (podcasts etc.) och klassisk musik. Jag som förvirrad student har även dåligt med plats och hela uppsättningen för som max ta upp 60*9*15 (cm), vi talar om en soundbar eller mindre högtalare helt enkelt. Eftersom man är student måste man även vara sparsam och därav tänkte jag inte spendera mer än ~1000kr.

Tack i förväg för era förträffliga råd och rön.

Permalänk
Medlem

Är det 1000 pengar med förstärkeri och allt?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Är det 1000 pengar med förstärkeri och allt?

Ja, ni tänker helt rätt. Jag skulle varit lite tydligare, ursäkta mig.

Permalänk
Medlem

Som student sympatiserar jag med budgeten. Med det sagt blir det dock inte allt för mycket välljud för 1000 kr.

Med budgeten i beaktande har du iaf. tre modellförslag, desto dyrare modell desto bättre skulle jag nog dessvärre säga.

Edifier R1600 TIII (780 kr med studentrabatt hos Dustin)
Simple Audio Listen (1290 kr)
Doome BT2022 (1490 kr, samma som Roth OLi POWA-5)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som hade hur bra med pengar som helst under studietiden?

Ett bra tips, men du måste bygga dem själv.
Bosso Mupps
Här hittar du elementet från Vifa

En billig förstärkare på det så har du ett bra mini-system.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett par Creative Gigaworks T40 Series II för nån månad sedan, ville bli av med lite kablar rutn datorn.
Måste säga: Damn vad förvånad jag blev över vilket ljud de levererar! Klart och rent ljud med tillräcklig bas för mig, samt att man kan justera lite bas och treble med rattar på ena högtalaren. (Drivs enbart av det inbyggda ljudkortet på moderkortet)
Sett till priset är jag mer än nöjd, samt att det endast är ett 2.0 system.

Creative T40 II (849:-)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Akheron:

Är det bara jag som hade hur bra med pengar som helst under studietiden?

Ett bra tips, men du måste bygga dem själv.
Bosso Mupps
Här hittar du elementet från Vifa

En billig förstärkare på det så har du ett bra mini-system.

Instressant förslag, bygga själv det är sannerligen något jag skulle kunna tänka mig. Skulle herrn kunna ge ett förslag på en förstärkare?

Permalänk
Medlem

@MysteriousHaider:

Dynavoice D-amp kanske?
Då har du ett litet och kompakt system, bättre än de flesta datorhögtalare. Alternativt en begagnad större förstärkare.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk

@Akheron:

Trevligt, då får det nog bli att bygga egna högtalare. Tack för den förträffliga hjälpen återkommer när jag gjort lite framsteg.