Google Nexus 5X och Nexus 6P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gl0bal:

Skrev du inte "då Nexus aldrig haft det" angående löstagbart batteri?

Ja och han nämnde Samsung, vilket inte det var prat om alls.
Däremot hade jag helt missat dom modellerna innan Nexus 4, som NExus one osv. Då jag aldrig brydde mig om dom, kollade ifrån Nexus 4 och från den har dom haft non removable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja och han nämnde Samsung, vilket inte det var prat om alls.
Däremot hade jag helt missat dom modellerna innan Nexus 4, som NExus one osv. Då jag aldrig brydde mig om dom, kollade ifrån Nexus 4 och från den har dom haft non removable.

Du är medveten om att google aldrig tillverkar sina telefoner själva utan hyr in andra tillverkare för att göra nexus telefonerna?
Samsung Galaxy Nexus är då även känd som Nexus 3..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Ja och han nämnde Samsung, vilket inte det var prat om alls.
Däremot hade jag helt missat dom modellerna innan Nexus 4, som NExus one osv. Då jag aldrig brydde mig om dom, kollade ifrån Nexus 4 och från den har dom haft non removable.

Samsung Galaxy Nexus är en Nexus precis som LG Nexus 4/5/5X och Huawei Nexus 6P är. Google samarbetar med olika företag som står för hårdvaran.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Du missuppfattade det där rätt rejält eller hur.
Vi pratade om NEXUS mobilerna som tråden handlar om, samt läs det igen så ser du att jag pratade om Nexus5x, Nexus6p

Vi pratade inte om Samsung Galaxy Nexus på något sätt.

Det här är ju redan utrett, men jag tar min chans och säger:

Ha!

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Det här är ju redan utrett, men jag tar min chans och säger:

Ha!

Förutom det faktum att Samsung aldrig var på tal.
Det handlade om Google Nexus som vi pratade om, vilket var rätt tydligt.


HA!

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Förutom det faktum att Samsung aldrig var på tal.
Det handlade om Google Nexus som vi pratade om, vilket var rätt tydligt.


HA!

Mm. Samsung tillverkade en Nexus telefon vid namn Samsung Galaxy Nexus, Google Galaxy Nexus eller Galaxy Nexus beroende på var man letar information om den. (http://forum.xda-developers.com/galaxy-nexus)

För att göra det tydligare kanske man borde säga Samsung's Galaxy Nexus. Men du är med på att det är en Nexus-telefon va?
Det tyckte jag var det viktiga. Inte om det var Samsung eller ej som tillverkade den.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Och The Verge har nu släppt recensioner av båda lurarna:

Nexus 6P

Nexus 5X

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Det blir garanterat en Nexus 6P när min avbetalningsplan för min Nexus 5 är avklarad (vilket sker i mitten av december). Så sugen på en ny, och större, telefon som dessutom verkar riktigt välbyggd och kompetent!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Vill gärna ha en 6P men 6k är lite väl dyrt tyvärr :´(.
Finns det någon liknande androidlur för max 4k?

Permalänk
Medlem

Du har ju Motorolas lurar, Moto X Style för ca. 4.900kr eller Moto X Play för ca. 3.300kr. Nästan helt rent Android utan bloat och relativt snabba uppdateringar. Har Moto X Play och är väldigt nöjd! Länk till test av Moto X Style på Swedroid här:http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-motorola-moto-x-style/ @raoul_duke:

Permalänk
Medlem

Nexus 6p verkligen den bästa mobilen jag ägt. är så nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Vill gärna ha en 6P men 6k är lite väl dyrt tyvärr :´(.
Finns det någon liknande androidlur för max 4k?

Jag skulle då kunna rekommendera antingen Moto G 3 2GB RAM, köp från Amazon.co.uk, eller om du klarar av 5.5 tum, Moto X Play eller Moto X Style som är på 5.7 tum. Det ska dock sägas att dom inte har mycket döyta runt omkring skärmen, så dom har rätt så små fysiska mått om man jämför med andra telefoner med samma skärmstorlek

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazeTaze:

Nexus 6p verkligen den bästa mobilen jag ägt. är så nöjd

Om du vågar sträcka dig till 4,4k så finns Moto X Style. Väldigt likvärdig på många sätt. Bra kamera, ren android, näst bäst Qualcom CPU, framåtriktade högtalare osv.

Jag var väldigt nära att köpa den, men efter ett par trevliga aktieaffärer så kändes det lite lättare än innan att köra på 6P istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazeTaze:

Nexus 6p verkligen den bästa mobilen jag ägt. är så nöjd

Så det är fortfarande att rekommendera att skaffa en? kommer att byta telefon inom 1-2 månaders tid och är riktigt sugen på att skaffa en Nexus 6p. Eller bör man vänta ännu längre på något annat som kommer inom en överskådlig framtid?

Permalänk
Medlem

@Guestah:
Så är det, men jag älskar ju Android vanilla och tillgången till den nyaste versionen direkt. i övrigt är det en underbar lur. Möjligtvis är vissa andra modeller utrustade med en bättre kamera. Men denna kameran är grymt bra, och duger till fullo för en vanlig hobbyfotograf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Så det är fortfarande att rekommendera att skaffa en? kommer att byta telefon inom 1-2 månaders tid och är riktigt sugen på att skaffa en Nexus 6p. Eller bör man vänta ännu längre på något annat som kommer inom en överskådlig framtid?

Du kommer INTE bli missnöjd, toppentelefon! Alternativet är att vänta till April/Maj och köpa efter mobilmässan i Barcelona, alltså till sommaren. Vill du vänta så länge på en ny telefon? (Det är då samtliga tillverkare utom Google/Apple lanserar sina nya telefoner för 2016).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazeTaze:

@Guestah:
Så är det, men jag älskar ju Android vanilla och tillgången till den nyaste versionen direkt. i övrigt är det en underbar lur. Möjligtvis är vissa andra modeller utrustade med en bättre kamera. Men denna kameran är grymt bra, och duger till fullo för en vanlig hobbyfotograf.

Skrivet av Stenfan:

Du kommer INTE bli missnöjd, toppentelefon! Alternativet är att vänta till April/Maj och köpa efter mobilmässan i Barcelona, alltså till sommaren. Vill du vänta så länge på en ny telefon? (Det är då samtliga tillverkare utom Google/Apple lanserar sina nya telefoner för 2016).

@HazeTaze

Det är lite det jag är ute efter, inte något extra tjafs som med samsunglurarna utan vanilla android. Kameran gör mig inte så mycket, mest det att jag kommer behöva dölja det faktum att det står Huawei på baksidan på jobbet för att inte riskera att bli skjuten

@Stenfan Jag vill ju egentligen inte vänta så länge, det lutar mer och mer mot att det blir att klicka hem en. Den lur jag har nu börjar sakta men säkert ge upp så det är verkligen på tiden att byta ut den.

Permalänk

Köpte 6p för några veckor sedan, skit nöjd! Var skeptisk till storleken först men nu känns den inte alls mycket större när man vänjt sig. När jag håller i min gamla 5:a så känns det till och med alldeles för liten. 5,7 tum passar mig perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

@HazeTaze

Det är lite det jag är ute efter, inte något extra tjafs som med samsunglurarna utan vanilla android. Kameran gör mig inte så mycket, mest det att jag kommer behöva dölja det faktum att det står Huawei på baksidan på jobbet för att inte riskera att bli skjuten

@Stenfan Jag vill ju egentligen inte vänta så länge, det lutar mer och mer mot att det blir att klicka hem en. Den lur jag har nu börjar sakta men säkert ge upp så det är verkligen på tiden att byta ut den.

Kameran ska tilläggas är i toppen-kvalitet, den har en sensor som är designad för "point-and-shoot" kameror. Mycket nöjd! Jag ser inga skäl till att INTE klicka hem den. Om du gör det, fundera på skins från d-brand också då den kan vara hal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

@Guestah:
Hahahaha, varför bli skjuten? jag kör med Dbrand skin på den, deras kopparversion är urläcker, skyddar ju en del med så rekommenderar det skarpt. Sen med ett skin så döljer du ju det lilla Huawei märket där finns. Sen kan jag även rekommendera ett skydd för glaset intelliARMOR kör jag med där och märks knappt av att där sitter ytterligare ett glas. hög kvalitet och grym kundsupport, negativt är väl deras frakttid.

Permalänk
Medlem

@Stenfan: Haha två som gillar Dbrand, vet dock inte om den blir så mycket mindre hal med deras skin på. Fast det kan ju också bero på vilket man väljer, kör man på kolfiberimitationen så antar jag att det blir lite bättre. Hittade för övrigt ett nytt skin häromdagen om det kan kallas för skin ens. Är gjort i äkta trä och verkar sjukt häftigt, skulle vara intressant att beställa ett. Märket heter Toastmade.

Permalänk
Medlem

@HazeTaze: För att det inte rimmar jättebra som Ericssonanställd att springa omkring med en telefon ifrån värsta konkurrenten sen kanske man inte blir skjuten, men fasiken inte långt ifrån Tack för tipset angående skin och skydd, ska absolut se över det när jag väl klickar hem den

@Stenfan Alright, tack för tipset angående skin