Permalänk
Medlem

Nya hörlurar, hjälp!

Hej!

tänker köpa ett par nya hörlurar inom en månad osv, dom ska mest användas till spel, lite musik osv. Ja lyssnar på allt mellan himmel och jord, jag är lite av den sortens människor som gillar lite extra bass. ska jag trycka på rejält använder jag just nu audio pro t20 + subwoofer, lite finare ljud, älskar deras diskant, vet inte men de är sköna och lyssna på.

Nu är frågan, vilka ska jag köpa.

Superlux 660 sägs vara riktigt bra för priset, undrar dock hur djup basen är osv i dom.
Sony mdr 950 - Extra bass hörlurar, ska visst vara rätt bra också.
Astro a40 - lägger in dessa för att ja, jag ska skaffa en mik på detta och dessa verkar vara mest intressant i så fall.
Audio Technica ATH-M50 - Verkar vara dom bästa lurarna någonsin har skådat i denna prisklass 1000-1500?

Priset mitt är mellan superlux till Audio Technica ATH-M50, vilket är 350kr till 1500kr, typ. De ska vara kvalité annars får man väl köpa ny efter ett år eller så då man EJ blev nöjd! detta är vad jag inte vill vara!

Har just nu Hyper x cloud hemma och testar, tycker basen är lite klen för min smak. diskanten är så där.. Mina Jabra move som jag använder när jag tränar är otroligt mycket bättre.

Dessa är bara exempel på vad jag har hittat så gärna massvis av tips osv. Funderar även på ett ljudkort då jag sitter med z97m anniversary och kör genom deras ljudkort.. Får gärna tipsa om det också i tråden då de sägs bli en riktigt stor skillnad på ljud! Blir de även det på mina Audio pro t20 om jag köper ljudkort?

Permalänk

Jag testa precis ett par Audio-Technica ATH-MSR7.
https://www.dustinhome.se/product/5010874844/ath-msr7---greyb...
Lite över budget även med kampanjepris men ljudet va riktigt bra. Ser ut att va bra byggkvalite. Man får med 3 olika kabler, lång, kort och en kort men volym för mobilen.

Nu ska jag va ärlig och säga att jag ska lämna tillbaks dom men det är för att dom sitter lite för tajt på mitt stora huvud och inte något med kvaliten på verken bygg eller ljudet.

Har du möjlighet att testa dom så gör det.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera ett par Audio Tehcnica ATH-M50. Kör ett par såna själv. Som ljudkort Asus Xonar DGX.
Bara slå till, du kommer inte ångra dig.

Permalänk
Medlem

Jag säger ath-m50x, obs det är ett x på slutet i den senaste modellen. De är överlägsna i den prisklassen!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Så ATH m50x som gäller i 1000-1500. Å skillnaden mellan superlux å dessa är stort? Hur är basen i hörlurarna å diskanten. Hatar när de blir för vass diskant som de var på hyper x cloud. Herregud. Hatade ljudet i dom..

Men vilket ljudkort i så fall. Internt eller externt. Runt 500ish. Är de stor skillnad på kvalitet på ett 800krs ljudkort. Fine. Då kör man det istället. Ljud är viktigt! Lägger hellre några hundra extra för och bli riktigt nöjd. Så tips på ljudkort i så fall om skiljer de mycket på kvalitén jämfört mitt z97m anniversary moderkort och om jag köper ett ljudkort för 500kr?

Skickades från m.sweclockers.com