Ingen bild med xfx radeon r9 380 2gb.

Permalänk
Medlem

Ingen bild med xfx radeon r9 380 2gb.

Köpt lite nya delar till min dator. Datorn startar, fläktarna snurrar men jag får ingen bild.

Delarna är..
Grafikkort: xfx radeon r9 380 2gb
Moderkort: ASUS M5A97 R2.0
Processor: AMD Phenom ii x4 955 3,2 GHz
Nätagg: Cooler Master B700
Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Någon som varit med om samma problem och vet hur jag löser det.

Läste att det kan vara för gammal bios men inte lätt att uppdatera det utan skärm.

Permalänk
Medlem

Koppla in skärmen direkt i moderkortet så får du förhoppningsvis bild och du kan då testa uppdatera bios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

Koppla in skärmen direkt i moderkortet så får du förhoppningsvis bild och du kan då testa uppdatera bios

Har inga sånna uttag på moderkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ekmanz:

Har inga sånna uttag på moderkortet.

Har du inte det gamla kortet kvar så du kan uppdatera bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem då jag inte fick upp någon bild på skärmen och alla lampor lös och fläktarna snurra fint. Problemet var att ram minnen satt inte riktigt och därför fick jag inte någon bild. Jag testade och tryckte in ram minnen bättre och problemet var löst skärmen fick signal och visade bild fint.

Permalänk

Jag hade liknande problem med exakt samma kort, enda indikationen på vad som kunde vara knas var att VGA_LED lyste på moderkortet (ASUS P8Z68).

Efter en massa felsökning och bytande av kort mellan datorer så visade det sig att lösningen var att återställa BIOS till grundinställningar.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Min lösning var enkel, hade inte kopplat in båda 6pins till kortet