Permalänk
99:e percentilen

"Bra inlägg" används ej

Upplever att mindre vana forumbesökare inte använder knappen Bra inlägg, trots att de menar precis det. De postar istället ett svar som bara innehåller "Tack så mycket för förklaringen!" eller liknande.

Vet att knappen fick byta namn för att motverka det missbruk som dess föregångare, Gilla-knappen, uppmuntrade till, men jag tror att namnbytet även har medfört att den önskade användningen minskat, eftersom ovana besökare undermedvetet letar efter en knapp som det just står "Gilla" – inte "Bra inlägg" – på.

Med det som bakgrund föreslår jag att knappen får en ikon eller annan uppgradering som indikerar att den finns, för den är sannerligen väldigt anonym i dagsläget.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Alling:

Vet att knappen fick byta namn för att motverka det missbruk som dess föregångare, Gilla-knappen, uppmuntrade till, men jag tror att namnbytet även har medfört att den önskade användningen minskat, eftersom ovana besökare undermedvetet letar efter en knapp som det just står "Gilla" – inte "Bra inlägg" – på.

Sett till det totala antalet röster som delas ut så är det ingen större skillnad sedan bytet.

Skrivet av Alling:

Upplever att mindre vana forumbesökare inte använder knappen Bra inlägg, trots att de menar precis det. De postar istället ett svar som bara innehåller "Tack så mycket för förklaringen!" eller liknande.

Jag är inte säker på om det är ett problem? Det viktigaste borde vara att man tackar och uppmuntrar de som har tagit sig tid att skriva hjälpsamma eller extra informativa inlägg.

Visa signatur

Abstractions all the way down.