Permalänk
Medlem

xbox chip

Vilket chip ska jag ha ?

X-Ecuter 2 Lite eller
X-Ecuter 2 Pro ?

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Re: xbox chip

Citat:

Ursprungligen inskrivet av No/One
Vilket chip ska jag ha ?

X-Ecuter 2 Lite eller
X-Ecuter 2 Pro ?

Beror på vilka funktioner du vill ha/behöver naturligtvis..

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk

Nu får jag bara 403 på den sidan, kolla på http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Nu får jag bara 403 på den sidan, kolla på http://www.psxcare.com/xbox-frame.asp

jo jag vet, jag märkte det sen, men tror ni man kan lita på den person ? eftersom ajg inte kan löda så vill jag ha det så billigt som möjligt.

http://www.xboxmods.nu/FAQ/FAQ.htm <--- Den ska funka

plus att dom på psxcare e så j*vla dyra! om man gemför med ovanstående adress.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Re: Re: xbox chip

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Beror på vilka funktioner du vill ha/behöver naturligtvis..

i dont know, typ läggan över spel på en ny hd till boxen samt kunna kör min brända "backuper" annars så e det övriga inte så viktigt

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Avstängd

lite om du inte har tänkt flasha om bios stup i kvarten

Permalänk

Det vart en pro för mig allafall, jag är lat och om jag skulle löda själv så skulle jag ändå måste massor verktyg plus delar. Det är skönt med switch så jag kan spela live senare.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Medlem

Lite räcker är inte PRO ett likadant fast med 4st biosar bara? Man behöver ju bara ett bios för att göra det du ska, funkar perfekt på min xbox behöver inget mera

Permalänk

Lite risk tar man ju när nissen fixar kunder genom blocket.se (blåst.se).

Helst ska du göra det i någon fysiskt butik och inte hos någon hemma pulare som man ska skicka till..

"Oftast när det låter otroligt för att vara sant, så är det oftast osant"

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Lite risk tar man ju när nissen fixar kunder genom blocket.se (blåst.se).

Helst ska du göra det i någon fysiskt butik och inte hos någon hemma pulare som man ska skicka till..

"Oftast när det låter otroligt för att vara sant, så är det oftast osant"

ok, tack för alal tips everybody.
Lungt jag hitta en som kan löda, så jag beställer chipet (mot postförskott).
& om det inte funkar då j*vlar

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

xbox chip

Tja! Jag provade att beställa ett chip av xboxmods.nu och det fungerade klockrent efter installation. Bra hjälp fick jag av snubben som har sidan oxå trots knäppa frågor från mig. Kan varmt rekomenderas!

/Matte

Permalänk
Medlem

matrix chip

undrar om matrix chip eller vad de nu heter är lagliga, han tänkt skaffa det så jag kan beställa en massa gundam spel till min krysslåda. nån som vet nåt em de chipen

Visa signatur

This signature is written in 100% recycled bytes

Permalänk
Medlem

Alla chip som inte är förflashade med bios som använder microsofts kod är lagliga, vilket egentligen betyder att så länge chippet levereras med cromwell bioset eller är tomma så är dom lagliga.
Men skall du göra nått annat än att köra linux på xboxen så måste du själv leta reda på ett bios och flasha in det. Guider finns på bla www.xbox-scene.com

En nackdel med det chip dom säljer på xboxmods.nu är att det inte klarar av 1.3 versionen av xbox. Tänk också på att det inte är ett x-ecuter2 chip även om man lätt kan bli lurad att tro att det är det (står iofs klart på sidan att det rör sig om ett cheapmod men många missar nog tyvärr det)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen ha chip längre?
Var ju uppe att dom hade hittat nån bugg i m$ start så att man kunde starta valfri programvara ?

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

Skaffa Lite, pro behöver du bara om du ska göra mer avancerade grejer och då hade du nog inte ställt denna fråga.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Fördelen med PRO är ju att det går att koppla till PC för uppgradering om flashning från XBOX misslyckas. Jag fick iaf använda det första dagen jag hade installerat chippet