Permalänk
Medlem

I like it simple

Då jag byggde nytt skrivbord för lite mindre än en månad sen så är det dags att bjuda på lite bilder från nya hörnan.

Själva skrivbordet består av massiv ek och mäter 200 cm bredd, 90 cm djup och 2.7 cm tjock. I bakkanten sitter den fast i väggen med Bauhaus motsvarighet till elfa hyllsystem, och i framkant har jag två kromade ben som stödjer upp.

Specs på datorn och kringutrustning skriver jag under respektive bild.

Kommer att ladda upp bilder under hela helgen. så om det är något specifikt ni vill ha närmare bild på så säg bara till

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Cleant! En sån ekskiva brukar göra att det luktar ek i rummet flera månader
Använde en liknande lösning själv.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Bra kabelhållare under skrivbordet.
För att göra det snyggare hade jag nog kapat skenorna under bordet för att slippa se dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Bra kabelhållare under skrivbordet.
För att göra det snyggare hade jag nog kapat skenorna under bordet för att slippa se dem.

Planen är att täcka skenorna med en ek skiva.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut! Bara en sak jag tänkte på, varför satsade du inte på en rejäl stereoförstärkare istället? Ger oftaste mycket varmare och skönare ljud än dessa hemmabioreceivers, annars går det ju alltid att skaffa ett slutsteg dina fina högtalare förtjänar om du föredrar dess funktioner

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Ser riktigt fint ut! Bara en sak jag tänkte på, varför satsade du inte på en rejäl stereoförstärkare istället? Ger oftaste mycket varmare och skönare ljud än dessa hemmabioreceivers, annars går det ju alltid att skaffa ett slutsteg dina fina högtalare förtjänar om du föredrar dess funktioner

Tackar
Anledningen till hemmabioreceiver är att i framtiden skall ljudet ifrån datorn och till tvn och nya dedikerade aktiva högtalare skall användas vid datorn

Permalänk
Medlem

Grymt fint chassi, jag stod o vägde mellan den o Phanteks EVOLV slutade med evolv

Trevlig att se att ek-bänkskive trenden fortfarande lever efter jag la upp den iden 2011

Du har fin hörna, men jävlar vilka högtalare du kör.
Du har ingen annanstans att ställa routern? stör inte den??

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Grymt fint chassi, jag stod o vägde mellan den o Phanteks EVOLV slutade med evolv

Trevlig att se att ek-bänkskive trenden fortfarande lever efter jag la upp den iden 2011

Du har fin hörna, men jävlar vilka högtalare du kör.
Du har ingen annanstans att ställa routern? stör inte den??

Tackar Skrivbord utav EK har lockat mig länge och när man ändå skulle bygga om skrivbordet så var det lika bra att passa på
Högtalarna e alldeles lagom
Routern stör mig inget allas faktiskt, sen är det rätt snygg så

Permalänk
Medlem

Vart köpte du kabelhållarna ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5