Gamingdator under 10k, färdigbyggd!

Permalänk
Medlem

Gamingdator under 10k, färdigbyggd!

Frågeställning nummer ett är följande:
Om jag lägger 10.000:- på en dator+skärm, klarar jag då LOL, Dota2, CS:go med bra fps?

Känner mig inte bekväm med att bygga en själv och vill därför köpa en färdig.

Vart får jag mest för pengarna? Gör ju absolut inget om det landar på 7.000 heller...
Tips på paket och återförsäljare?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riodondo:

Frågeställning nummer ett är följande:
Om jag lägger 10.000:- på en dator+skärm, klarar jag då LOL, Dota2, CS:go med bra fps?

Känner mig inte bekväm med att bygga en själv och vill därför köpa en färdig.

Vart får jag mest för pengarna? Gör ju absolut inget om det landar på 7.000 heller...
Tips på paket och återförsäljare?

Tacksam för all hjälp!

Att köpa en färdig, menar du då att du ska gå på Elgiganten och köpa där? Isåfall är det det värsta du kan göra.
Jag rekommenderar att du antingen lägger ut en tråd här eller fortsätter på denna och låter någon plocka ihop en prisvärd dator+skärm för max 10k, sedan beställer du det ifrån inet och lägger till "montering" så monterar Inet datorn åt dig. Det är mycket bättre än att gå in på en affär och köpa en färdigbyggd och sedan få en massa bloatware när din 30-dagars trial gått ut på antivirus och andra program som dom proppar datorerna med.

Permalänk
Medlem

@Trejlord:

Menar väl mer om komplett har en gamingdator som är passande men annars är väl din ide den rätta vägen sett till ekonomin?

Permalänk
Skrivet av riodondo:

Frågeställning nummer ett är följande:
Om jag lägger 10.000:- på en dator+skärm, klarar jag då LOL, Dota2, CS:go med bra fps?

Känner mig inte bekväm med att bygga en själv och vill därför köpa en färdig.

Vart får jag mest för pengarna? Gör ju absolut inget om det landar på 7.000 heller...
Tips på paket och återförsäljare?

Tacksam för all hjälp!

Jag skulle rekommendera antingen komplett pc eller webhallen config, ett annat alternativ vore om du plockar ihop en dator hos inet och låta dem bygga ihop den åt dig (kostar 799kr).

Om du ska klara av de spel du nämner i ex. 1080p skulle skulle jag rekommendera minst ett gtx 960 eller r9 360 och en intel cpu.

Permalänk
Medlem

@riodondo: Detta är vad jag kan bidra med för att få en någorlunda hyfsad dator. Dock så är inte montering inräknat här men om du har/kan få tag i OS någon annan stans så kan du lägga till det och sänka priset med några hundringar.
Alternativt byta moderkort också för att spara, dumt av mig att ta ett Z97 när processorn ändå inte går att överklocka.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9134150/2016-01-25

Visa signatur

Fractal Design Define S | Kolink Enclave 700W | Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 7 5800X | Gigabyte Radeon RX 5600 XT 6GB WINDFORCE OC | SSD Samsung 850 Evo 250GB + M.2 Samsung 970 Evo 500GB | 16 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av riodondo:

@Trejlord:

Menar väl mer om komplett har en gamingdator som är passande men annars är väl din ide den rätta vägen sett till ekonomin?

Jo, precis. Både komplett och Inet har färdiga datorer, Men är nog ändå bäst att välja delar själv för att få ut MAX av pengarna.

Permalänk
Medlem

@sebrahm:

Om jag skall ta ett annat moderkort som då är optimerat för gaming, vilket skulle du rekommendera?
Räcker det med 450w? Trodde de här komponenterna behövde mer kräm?

Operativsystem kan jag lösa på annat håll

Permalänk
Medlem

@riodondo:
Finns nog inget under den prislappen som är optimerat på gaming utan det blir bara ett billigare moderkort helt enkelt.
Sen kan man gå upp 2-300 så finns det moderkort som kanske har några specifika funktioner för just gaming, om du verkligen behöver det

http://www.sweclockers.com/test/19925-geforce-gtx-960-fran-as...

Här kan du se hur mycket ett system med 960 drar, med 2gb versionen så drar det max 255w i full load beroende på vilken tillverkare du väljer. Du borde klara dig väl på 450w, annars kan du gå upp 150kr får du ett 550w som jag har, och mitt drar ett r9 380 vilket den klarar galant

här är kundvagnen utan OS och med montering
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9134987/2016-02-10

Visa signatur

Fractal Design Define S | Kolink Enclave 700W | Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 7 5800X | Gigabyte Radeon RX 5600 XT 6GB WINDFORCE OC | SSD Samsung 850 Evo 250GB + M.2 Samsung 970 Evo 500GB | 16 GB |