Spelkväll med SpelClockers – Unreal Tournament

Permalänk
Hedersmedlem

Spelkväll med SpelClockers – Unreal Tournament

Streamen visades torsdagen 18/2, kl 19:00.

Klockan är slagen torsdag, och därmed är det dags att lira loss med gänget hos SpelClockers! På agendan för dagen står inget mindre än Unreal Torunament, nytolkningen av klassikern från 1999. Det handlar med andra ord om futuristiska vapen och blixtsnabbt gameplay, perfekt till kvällskaffet! För att vara med, ladda ned titeln gratis från https://www.unrealtournament.com/. Hoppa sedan in på SweClockers Teamspeak-server, där alla andra spelsugna hänger.

Kan du inte vara med just idag? Ingen fara! Gänget hos SpelClockers laddar även upp med en direktsändning på Twitch där skjutandet kan beskådas från bekvämt soffläge.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hade det bara gått att ladda ner så..

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Entusiast

Laddar hem nu så får se om jag hinner klart innan alla tröttnar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Laddar hem nu så får se om jag hinner klart innan alla tröttnar.

Funkar det för dig? För mig fastnar launchern i "please wait".

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Funkar det för dig? För mig fastnar launchern i "please wait".

Jag har fått igång launchern och håller på att ladda hem spelet nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fan va ballt! Visste inte ens att det fanns en gratisversion av UT Går det att rulla detta på ett HD4000 (Laptop med i5a)?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

om ni får error e-70-2006 när ni ska tanka hem spelet. gå bara in på unrealtournament.com > profil och fyll i alla person uppgifter.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla som tänker spela ikväll att vara ute i tid då det är några GB att ladda hem.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Rekommenderar alla som tänker spela ikväll att vara ute i tid då det är några GB att ladda hem.

Det fick jag erfara.. nästan 4 gig att ladda hem. Hej hå!

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Hur ofta sker detta? Det skulle vara trevligt att deltaga någon kväll, fast det skulle förmodligen kräva att jag kan planera för det i förväg.

Permalänk
Medlem

Var lagom kul. Ser starkt fram emot när UT är färdigt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig kväll. Såg att det var 55 som tittade på twitch när jag hoppade ur. Hoppsan jag trodde det skulle vara något fåtal och därmed babblade på om allt möjligt under spelandet..
Måste säjja att det är mycket trevligt med spelkvällar då man vet att det blir folk.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Puscifer:

Kul initiativ! Hur ofta sker detta? Det skulle vara trevligt att deltaga någon kväll, fast det skulle förmodligen kräva att jag kan planera för det i förväg.

Från och med denna säsongen så kör vi "Veckans spel" som vi försöker lira lite extra på Teamspeak, vi kör alltid en spelkväll varje torsdag men nu kan man alltså få bättre chanser under hela veckan. Det finns alltid någon som vill lira på fredagen eller helgen efter att vi kört en torsdag.

Nästa vecka har vi inte bestämt vilket spel det blir ännu, vi ska kolla på kalendern vilka nyheter som är på g, om något spel är uppdaterat eller om vi tar något som vi tror är populärt. Håll ett öga på SpelClockers forumet efter nya trådar eller häng på SweCTV på Twitch måndag-torsdag så får du info direkt där!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Facing worlds instagib FTW! Och just det, måste vara reduced gravity. UT var fantastiskt i CTF när man lärde sig utnyttja teleportören.
https://www.youtube.com/watch?v=oRhacR58WMM

Har kvar mitt original UT med kartong och hela klabbet.

Soundtracket på UT är helt fantastiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=7MSFW8pZ-_4

Permalänk
Medlem

Morpheus. Domination på Tomb Of Sesmar. Deathmatch på Tempest
Ut99 bäst genom tiderna =D

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till alla som kollade in, riktigt kul att köra.
Detta får vi göra fler gånger, kanske blir lite UT helgen?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Man åkte ju på storstryk. Men ger igen nästa gång

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk

Jag kan inte ens installera launchern i Windows 10. Får bara ett meddelande att om att en DLL-fil saknas för att kunna installera.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Kommer detta spel någonsin bli färdigt? Hur långt har de kommit?

Skrivet av bl0m1:

Tack till alla som kollade in, riktigt kul att köra.
Detta får vi göra fler gånger, kanske blir lite UT helgen?

Det blir väl mer UT än bara denna helgen hoppas jag?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Tack för igår! Det var en kul runda.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4GHz, Corsair 32 GB ddr4 2133 MHz VENGEANCE, Evga GeForce GTX 980 4 GB GDDR5, Evga z170 Ftw, Evga supernova 750 g2, Noctua Nh-d15, Samsung ssd PRO 850-series 256 gb, Samsung ssd 850 Evo 500 gb.

Permalänk
Medlem

Jag har inte provat det än men är mer än sugen kan jag ju säga. Minnena från originalet!
Det tråkiga däremot är att jag känner att jag inte har möjlighet att lira på kvällarna före kl 22 (invänta att familjen ska lägga sig). Däremot sitter jag väl någonstans mellan varje och varannan kväll och lirar från ca 22 - 01 eller 02.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Åh, men neeej, jag missade helt detta, var upptagen med Black Desert Online-betan istället. =(

Det finns fortfarande inget annat spel jag haft lika roligt med som UT99. Ser supermycket framemot den färdiga releasen av nya versionen!

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

om ni får error e-70-2006 när ni ska tanka hem spelet. gå bara in på unrealtournament.com > profil och fyll i alla person uppgifter.

Tack för tipset, blev nästan lite förbannad där ett tag

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Fan va ballt! Visste inte ens att det fanns en gratisversion av UT Går det att rulla detta på ett HD4000 (Laptop med i5a)?

Kan konstatera att det INTE går ligger på 20fps på low i 720p

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gibbe:

Kommer detta spel någonsin bli färdigt? Hur långt har de kommit?

Det blir väl mer UT än bara denna helgen hoppas jag?

Det är ju fortfarande Pre-Alpha men tycker det rullar på fint på min maskin (4790k och GTX 980)
Långt ifrån alla bannor som har texturer men det uppdateras löpande.

Självklart blir det att spela UT mer än bara i helgen

Skrivet av Heligare:

Tack för igår! Det var en kul runda.

Håller med, det var riktigt skoj, hoppas vi möts i UT fler gånger

Skrivet av Peking:

Jag har inte provat det än men är mer än sugen kan jag ju säga. Minnena från originalet!
Det tråkiga däremot är att jag känner att jag inte har möjlighet att lira på kvällarna före kl 22 (invänta att familjen ska lägga sig). Däremot sitter jag väl någonstans mellan varje och varannan kväll och lirar från ca 22 - 01 eller 02.

Om du hoppar in på våran TS så finns det folk att spela med, du spelar lite sent men på helger så är folk generellt uppe längre.
Mer info om TS hittar du här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-sweclockers-tea...

Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Åh, men neeej, jag missade helt detta, var upptagen med Black Desert Online-betan istället. =(

Det finns fortfarande inget annat spel jag haft lika roligt med som UT99. Ser supermycket framemot den färdiga releasen av nya versionen!

Vi kommer spela UT fler gånger, om du har tid och är intresserad så ser det ut att vara ett gäng som är intresserade av att spela i helgen.
Jag ser framemot den färdiga versionen jag med, känns även som spelet har potential att etablera sig inom esport vilket kan bli skoj i framtiden

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hur är den senaste upplagan av UT? Tempot i UT99 är ju oslagbart och ingen av de senare upplagorna kommer i närheten...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Hur är den senaste upplagan av UT? Tempot i UT99 är ju oslagbart och ingen av de senare upplagorna kommer i närheten...

Skulle säga att tempot är aningen långsammare än UT orginal och nya UT saknar även 2k3/2k4's double jumps. Men den övergripande känslan är mycket bra tycker jag och det är inte sämre är föregångarna, bara annorlunda. Jag tycker att jämförelsen quake 1-2-3 är rättvis. Alla olika, men jäkligt bra.

Permalänk
Medlem

Jag vid nästa UT spel lägger jag min röst på ut2004 utgåvan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag har inte provat det än men är mer än sugen kan jag ju säga. Minnena från originalet!
Det tråkiga däremot är att jag känner att jag inte har möjlighet att lira på kvällarna före kl 22 (invänta att familjen ska lägga sig). Däremot sitter jag väl någonstans mellan varje och varannan kväll och lirar från ca 22 - 01 eller 02.

En till här medlem i "Pappaclockers"
Jag har turen att få hoppa in i dator hörnan redan 20:30 om barnen sover och skolväskorna är packade

I kväll blir det dock inte UT för min del då jag har premiumtid på Mwo.

För övrigt så är känslan ganska bra i den nya UT utgåvan. Fock rosta av gamle tävlingsriggen med windows 98 bar för att känna efter, ja känslan finns där mycket mer än vad efterföljarna har känts som.

Kommer vi får se mer "retro" trend i spelen framöver? Ja menar allt annat skall ju vara retro nu för tiden? Inte mej emot.. Red alert kanske?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Jag vid nästa UT spel lägger jag min röst på ut2004 utgåvan

Jag har köpt 2004an på GOG nu. Kommer spela på fredag förmodligen. PMa om ni vill joina

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm