Den mest prisvärda enklare datorn just nu?

Permalänk
Medlem

Den mest prisvärda enklare datorn just nu?

Kollar på en bärbar dator för enklare behov, lyssna på musik och streama netflix mm. Kollar på denna:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Vad tror ni, finns det något mera prisvärt?

Permalänk

i5 och SSD för 4000 spänn är inte dåligt, köp säger jag

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt väldigt prisvärd ut!
Lite synd på skärmen bara, personligen fixar jag inte 1366 x 768 på en 15" längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Lite synd på skärmen bara, personligen fixar jag inte 1366 x 768 på en 15" längre.

Skulle precis säga detsamma! i5 och SSD för 4000 kr är verkligen inte illa pinkat men 1366x768 på 15" är verkligen en dealbreaker.
1920x1080 blir dock en tusenlapp dyrare, t.ex. denna.

Lite off topic men jävlar vad Elgiganten pressar priserna den här veckan! Mycket fina erbjudanden just nu utöver denna dator såsom Nexus 5x 32 gb för 2890 kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ser faktiskt väldigt prisvärd ut!
Lite synd på skärmen bara, personligen fixar jag inte 1366 x 768 på en 15" längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite så jag resonerade med, men känns svårt att hitta något som är mera prisvärt ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Be:

Lite så jag resonerade med, men känns svårt att hitta något som är mera prisvärt ändå?

Alltså några kronor hit eller dit, det blir inge mer skillnad. Det ska vara om du väntar och hoppas på att någon erbjuder en fullHD skärm för samma pris liksom. Men det är verkligen inte värt att sitta på prisjakt och i forum i en månad för att tjäna 500 kr liksom. Just saying. So det är bara att köra på!

Permalänk
Medlem

Var uppmärksam på att det är en "snik" i5a med bara 2 kärnor och 4 trådar.
Hatar att intel gör så, än värre i NUC:arna där i3, i5 och i7 har alla 2 kärnor och 4 trådar -.-

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Alltså några kronor hit eller dit, det blir inge mer skillnad. Det ska vara om du väntar och hoppas på att någon erbjuder en fullHD skärm för samma pris liksom. Men det är verkligen inte värt att sitta på prisjakt och i forum i en månad för att tjäna 500 kr liksom. Just saying. So det är bara att köra på!

Min fundering är nog mer om jag vill köpa en Lenovo, skulle kanske hellre se någon annan tillverkare. Men Lenovo kanske tillverkar bra bärbara..?

Permalänk
Medlem

Lenovo tillverkar dåliga bärbara OCH bra bärbara. De har hela spannet, från de billigaste billiga till riktiga proffsdatorer, har själv 1 lenovo som jag är GRYMT nöjd med, har haft den 3 år gammal och jag har dock satt en ssd i den. Det var jag och 2 kamrater som köpte 3 datorer samtidigt, vi alla använder dem än och är nöjda.

Batteriet räcker flera timmar när jag är i skolan, gjorde grupp arbete med 2 som hade macbooks och båda hade batteritorsk innan jag hade.
Enda jag kan gnälla lite över är att skärmens betraktningsvinklar skulle ha fått vara bättre. Datorn jag har är en Lenovo E540.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Det blev lenovon på Elgiganten som jag länkade i första inlägget.

Permalänk
Entusiast

Hade nog kikat på en 2-in-1 i den prisklassen. En mycket bättre skärm hade du fått.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Skärmen kan vara riktigt dålig. Vi köpte en helt ok dator som hade fina specs till jobbet. Men skärmen för fan, det var så dålig. Betraktningsvinklarna var hemska. Då är jag inte den första som gnäller, jag brukar vara ganska ok med det mesta. Sen är trackpaden riktigt äcklig också. När man klickar så trycks hela padden ner. Den känns väldigt lågbudget. Nu var det inte en ideapad, men tänk på att specs är inte allt. Sen är inte det där någon raket till cpu.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Min syster köpte denna idag efter att jag tipsat om den. For till elgiganten och testade lite i butiken. Verkar var en trevlig dator, hon hade en thinkpad innan, men hon verkar vara mycket nöjd. Kan tillägga att hon inte har så höga krav. Bara att den ska vara hyfsad snabb då hon surfar. Hon hade länge tänkte köpa en asus med likadana specs fast med en hybriddisk för 5990. 2k mer kändes inte värt. Sen var hon mycket nöjd med sin förra Lenovo.

Visa signatur

Fractal Design Define C | Asus ROG Strix Z270E | Intel Core i7 7700K @4.5GHz - Noctua NH-U14S | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | EVGA SuperNOVA G3 550W| Samsung 960 EVO 250GB/120GB SSD| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz (16GB)