Silverstone SX-500LG - fläkten tjuter?

Permalänk

Silverstone SX-500LG - fläkten tjuter?

Mitt SX-500LG slår endast på fläkten om temperaturen stiger över 60 grader, men ibland snurrar inte fläkten igång vilket leder till att jag måste blåsa på fläkten. PSU:t avger ett coilwhine-liknande ljud innan jag blåser igång fläkten, och den gnisslar till precis när fläkten kickar igång.

Är detta normalt? Finns det ett sätt att tvinga fläkten att alltid vara på, eller måste jag blåsa igång den varenda gång den tjuter till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hetkyckling:

Mitt SX-500LG slår endast på fläkten om temperaturen stiger över 60 grader, men ibland snurrar inte fläkten igång vilket leder till att jag måste blåsa på fläkten. PSU:t avger ett coilwhine-liknande ljud innan jag blåser igång fläkten, och den gnisslar till precis när fläkten kickar igång.

Är detta normalt? Finns det ett sätt att tvinga fläkten att alltid vara på, eller måste jag blåsa igång den varenda gång den tjuter till?

Av det du beskriver så är nätagget sönder, skicka in på garanti om det fortfarande finns tillgängligt.

Permalänk

PSU:t gnisslar till och från konstant numera, byter Webhallen ut nätaggregat 'på plats' eller måste man vänta på reparation och annat strunt?

Permalänk

Här är ett ljudklipp på hur det låter innan man blåser igång fläkten (blåser igång det vid 30 sekunder). Efter detta kan det ibland uppstå ett gnisslande ljud, vilket försvinner när värmen stigit ytterligare.

http://vocaroo.com/i/s1tWLJcbDMcq

Permalänk

SX-500LG är nätagget som gud glömde. Inte för att vara dryg men vad hjälper det att någon här vet hur det låter?
Kontakta Webhallen om det var där du köpte det.