Permalänk
Medlem

Inear som passar mig

Hej jag har aldrig hittat inear plugg lurar som suttit i mina öron dock har jag bara testat samsungs med skicka till nyare telefoner med samtliga storlekar och ett par andra 100kr modeller.

Problemet är att jag inte alls får in dem i örat har nog för små hörselgångar eller nått. Aldrig fått in de i örat över huvud taget så alla jag testat trillar ur vid minsta tiltning av huvudet. Jag har inte våga köpa några lurar alls pga detta och nu är det svårare och svårare att få tag i snäckor med kvalitet finns nästan bara pluggar. Har testat med våld helt utan plugg som gör fruktansvärt ont dessutom, men får inte pluggar på nogot sätt har för trånga hörselgångar tror jag.

Finns det några super extra small modeller med pluggar som kan passa mig över huvud taget i 500-1500kr klassen eller är jag helt felskapt för denna nya standard.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har själv haft en del problem med att hitta bra in-ear pga vad som verkar vara trånga hörselgångar. Vanliga billiga plast gör bara ont och andra åker ut.

Har ett par beats som jag brukar använda till vardags som sitter helt okej men har hittat drömmen när det gäller passform som jag använder under träning:

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/in-ear/monster-...

De verkar vara ganska stora vid första anblick men de lägger sig helt perfekt i och utanför örat med byglarna. Finns inte en chans att de hoppar ut. Dessutom stort plus att de är trådlösa samt funktionaliteten är så klockren.

Permalänk
Medlem

Mindre än såhär blir det inte, då får du leta efter andra typer av lurar.
AKG K323: http://headphones.reviewed.com/content/akg-k323-xs-headphones...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Har själv haft en del problem med att hitta bra in-ear pga vad som verkar vara trånga hörselgångar. Vanliga billiga plast gör bara ont och andra åker ut.

Har ett par beats som jag brukar använda till vardags som sitter helt okej men har hittat drömmen när det gäller passform som jag använder under träning:

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/in-ear/monster-...

De verkar vara ganska stora vid första anblick men de lägger sig helt perfekt i och utanför örat med byglarna. Finns inte en chans att de hoppar ut. Dessutom stort plus att de är trådlösa samt funktionaliteten är så klockren.

Problem med att de hoppar ut ju egenteligen att jag inte får in de i hörselgången så bygel eller inte spelar ju ingen roll om jag in får in dem. Problemet ju fräst att de går ju inte att testa sig fram utan att köpa. Eller ska man sticka ner till elgiganten tex köpa för att testa sen lämna tillbaka på öppetköp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir ju lätt grisen i säcken.
Gillar mina RHA MA750 pga att dom sitter så bra och bekvämt. Har inte just ditt problem men haft en del par innan och dom vägrar sitta i mina öron

RHA har en hel del olika pluppar att välja på och du får med 6st par i olika storlekar/form/typer, själv fastnat för: Double Flange Ear Tips - Small, dom åker kanske rätt långt in i örat kan vara ovant i början eller kanske inte passar dig alls.
RHA MA750 går även över runt öronen som hjälper till med att dom inte ska trilla ut samt hjälper mot mikrofoniskt ljud från kabeln.

Lycka till

Edit:

Skrivet av agitax:

Problem med att de hoppar ut ju egenteligen att jag inte får in de i hörselgången
Skickades från m.sweclockers.com

Låter faktiskt lite som mitt problem som löstest helt med double flange plupparna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av agitax:

Problem med att de hoppar ut ju egenteligen att jag inte får in de i hörselgången så bygel eller inte spelar ju ingen roll om jag in får in dem. Problemet ju fräst att de går ju inte att testa sig fram utan att köpa. Eller ska man sticka ner till elgiganten tex köpa för att testa sen lämna tillbaka på öppetköp

Skickades från m.sweclockers.com

har samma problem och därför köper jag alltid de med snäckor annars är det on ear eller over ear som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ast0r:

Edit: Låter faktiskt lite som mitt problem som löstest helt med double flange plupparna.

låter som värt att testa men som sagt så måste jag ju köpa för ens testa vilket jag är lite rädd för

Skrivet av MW2 FANBOY:

har samma problem och därför köper jag alltid de med snäckor annars är det on ear eller over ear som gäller

Har du testa många olika modeller? vill verkeligen kunna hitta några med plugga som kan passa mina hade funnits med storlek av en tops så hade det varit prima

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

låter som värt att testa men som sagt så måste jag ju köpa för ens testa vilket jag är lite rädd för

Jo precis, självklart underlättade det lite för mig att jag provade polarens Hifiman RE-262 med double fang plupppar, som petades in ännu längre i örat så va lite nojig att jag inte skulle tycka om dom, men MA750 är dom första lurararna jag kan gå med t.om springa helt utan justering. Allt annat jag har haft innan dög knappt att pendla med.

Webhallen har bara MA750i, i-modellen är till iPhones. Cdon verkar ha båda.
Distanslagen: ångerrätt i 14 dagar kanske inte är så poppis med in-ears.

Hoppas du hittar nåt som passar, ljudet är sekundärt i min bok kan man inte ha dom med sig spelar det ingen roll hur bra dom låter. Tur för mig att RHA gör bra prylar

Permalänk
Medlem

Hade samma problem i många år. Jag trodde dock hela tiden att det inte blev bättre än att de satt lite halvlöst... tills jag köpte dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340775
Fick med tre olika storlekar, varav den minsta fick mig att inse hur fel alla mina tidigare var.

Vet inte om du vill ha mindre ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080