SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk

@Fluf: Måste säga att Radon går grymt bra ihop med manchettknapparna. Snygg kombo där.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

För tillfället ingen då min dog, var ingen märkvärdig historia heller utan en studentgåva som med andra ord inte var varken dyr eller ny. Men gillade den.
Är dock väldigt förtjust i Omega och deras klockor, Speedmaster 57 tänker jag leta efter när väl skatteåterbäringen kommit. Frågan är dock till er som är entusiaster, bör man skaffa en billigare klocka för mer vardagligt bruk. Jag är inte den som alltid är jättevälklädd och kan tänka mig att det blir en riktig "missmatch" om man bär ett ur för 1-2månadslöner (tror de nya ligger runt 70k) medan man har en simplare klädsel. Eller ska man bara skita i detta och göda klockälskaren inom sig?

Du bär precis vad du vill till vad du vill. Jag har burit knall-orange Seiko till mörk camo M65. Kronograf till Jeans och douchebag t-shirt. Speedmaster 57 funkar till ALLT. Tom mysbraller och flanell så länge du trivs

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

@iaken: Ok, det mesta går an, men jag tycker inte att det är snyggt med typ G-shock till kostym.

Permalänk
Medlem

@Bonden_88:
HJÄLP! EN BJÖRN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av newtoninja:

@iaken: Ok, det mesta går an, men jag tycker inte att det är snyggt med typ G-shock till kostym.

jag tycker att enbart dressur, mao klockor med läderarmband och utan kronograf etc fungerar.
En sportdress kan fungera men tar då hellre en ren dress till just kostym eller bläzer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Sonofagun! Det är alltså en Alien-klocka! Det krävs att man är en inbiten klocknörd för att först lägga märke till vad Ripley hade för klocka och sedan få tag på samma modell! Hatten av!

Den är ju rätt populär i sig. Rapporteras om den i andra medier än klockcommunityn också vad jag sett. När jag såg Alienfilmerna reflektera jag inte över vad som bars på handleden. Var mer imponerad av filmerna. Känns som det är en del efterkonstruktion när folk säger att det alltid varit deras drömklocka sedan de var 8 år gamla. En känsla bara...

Skrivet av newtoninja:

@iaken: Ok, det mesta går an, men jag tycker inte att det är snyggt med typ G-shock till kostym.

Haha, det är väl inte optimalt kanske rent praktiskt heller då den ska få plats under skjortärmen.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Läste: Vad har ni för klocka (frekvens) på er arm (processor). Haha skadad.

OnT:

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Mekaniskt ZENITH ur i guld från 1975 med läderband.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Har en Gant Windsor Silver/Svart sen ett tag tillbaka. Kalla mig mainstream, men den är stilren och snygg

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Proffsmoddare

Nixon Sentry

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av iaken:

Den är ju rätt populär i sig. Rapporteras om den i andra medier än klockcommunityn också vad jag sett. När jag såg Alienfilmerna reflektera jag inte över vad som bars på handleden. Var mer imponerad av filmerna. Känns som det är en del efterkonstruktion när folk säger att det alltid varit deras drömklocka sedan de var 8 år gamla. En känsla bara...

Absolut en efterkonstruktion. Som om man i den åldern ens skulle lägga märke till vad för klockor som används i en action/skräckfilm haha. Nåt annat är det ju idag med uppenbara produktplaceringar typ James Bond filmer där Bond tittar på sin klocka i typ 5 sekunder.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av newtoninja:

Absolut en efterkonstruktion. Som om man i den åldern ens skulle lägga märke till vad för klockor som används i en action/skräckfilm haha. Nåt annat är det ju idag med uppenbara produktplaceringar typ James Bond filmer där Bond tittar på sin klocka i typ 5 sekunder.

Eller tar kål på mästerskurken mha klockan i sig. Bara där har du 15min plotline och förklaringar

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@CyberVillain: Stållänk t ex datejust går ju bra ihop med kostym. Är man lite modig funkar t om en någorlunda tunn dykarur med stållänk också tycker jag. Alltså nu pratar vi inte bamsingar från Panerai eller liknande.

Permalänk

@maLakai: Snygg dinka. Ser ut som en värstingklocka - Certina gör bra grejer för pengarna.
...Det är något med röda visare. Oerhört snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Nån som har tips på en uppvridbar snygg skeletonklocka med läderarmband som inte kostar skjortan? Har en kinaklocka sen två år tillbaka som är snygg, men den håller knappt en dag nuförtiden.

Kan tänka mig att lägga runt 2000 - 2500 spänn.

En med ganska klassiskt utseende
http://www.houseofwatches.co.uk/rotary-mens-mechanical-skelet...

Eller
http://www.houseofwatches.co.uk/rotary-mens-vintage-skeleton-...

Annars så är denna ganska snygg
http://www.houseofwatches.co.uk/bulova-mens-automatic-watch-9...

Permalänk
Medlem

Någon aning om byggkvaliteten där? Bulova brukar göra hyfsade budgetklockor med åtminstone klart bättre kvalitet än "klädmärkesklockorna".
De andra ser ut att vara riktigt budgetaktiga om man granskar bilderna, men det kanske beror på dåliga bilder.

Ingen anger modell på urverket, vilket brukar innebära restprodukter (B-sortimentet som inte klarade kraven) från stora urverkstillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Någon aning om byggkvaliteten där? Bulova brukar göra hyfsade budgetklockor med åtminstone klart bättre kvalitet än "klädmärkesklockorna".
De andra ser ut att vara riktigt budgetaktiga om man granskar bilderna, men det kanske beror på dåliga bilder.

Ingen anger modell på urverket, vilket brukar innebära restprodukter (B-sortimentet som inte klarade kraven) från stora urverkstillverkare.

Inte en aning om jag ska vara ärlig.Kollade mest efter något i den prisnivån som efterfrågades.

Hittade en rolig film för dom med intresse. Precision på hög nivå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av newtoninja:

@CyberVillain: Stållänk t ex datejust går ju bra ihop med kostym. Är man lite modig funkar t om en någorlunda tunn dykarur med stållänk också tycker jag. Alltså nu pratar vi inte bamsingar från Panerai eller liknande.

Nja, alltså till kostym är det strikt dress som gäller säger jag. Länk går bort...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av micke7406:

Inte en aning om jag ska vara ärlig.Kollade mest efter något i den prisnivån som efterfrågades.

Hittade en rolig film för dom med intresse. Precision på hög nivå.
https://youtu.be/I1L15xehfEA

jag har varit på deras museum i Genève, riktigt kul museum om man gillar klockor. Dock är ju själva klockan i den videon ruggigt ful

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Min första klocka, Certina DS Podium Automatic. Ingen värsting men jag är nöjd

Det tycker jag nog du ska vara! Tycker det är fräscht med stålbezel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Fick precis den här reparerad. Var min farfars som han köpte 1959

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanKJIP:

Fick precis den här reparerad. Var min farfars som han köpte 1959

http://i.imgur.com/20P5WLb.jpg

Roligt att se äldre klockor, dom var så små i jämförelse med dagens trend Fin klocka!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@JohanKJIP: Så vacker klocka! Grattis för den.

Permalänk

@KKay: Jo har märkt att den är lite mindre, passar dock mina smala handleder

Permalänk
Skrivet av Oggs:

Kul att se så många trevliga ur

Den här använder jag flitigast just nu:

Omega 300 M CO-AXIAL 41 MM Ref. 212.30.41.20.01.003

Ser lite väl "blingigt" ut i solen
http://i.imgur.com/wM24ohO.jpg

Men lumen gillar det
http://i.imgur.com/DPk18pU.jpg

Snygg, funderar själv på en Seamaster 300 Master:

Fast 42000kr i Sverige eller 35000kr på chrono24 hmmm dom pengarna kan man göra annat för, jag får nog sälja några gamla klockor eller vänta på en bättre beg, man kan ju ha tur. Dyraste jag nånsin har köpt hittills är nog Speedmaster Broad Arrow för ca 9000kr beg för 5 år sen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! De var snygga, men är inte helt hemma på de vita urtavlorna.. Bulova:n tycker jag nog var snyggast av dom men är inte såld till 100 %

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

@Oneone: Fantastiskt fina färgkontraster. Vad är det för klocka?

http://www.luur.se/

Permalänk
Medlem

För att slippa plocka upp mobilen för att se klockan så använder jag numera en Apple Watch! Väldigt behändigt när man även slipper plocka fram mobilen för att läsa/svara på inkommande meddelanden och samtal

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk

Jag har fyra klockor för stunden som jag skiftar mellan.

Dessa:

En Omega Seamaster Planet Ocean

En Oris BC3 Advanced (sjukt prisvärda klockor, lite okända i Sverige utanför klockkretsar.)

Senaste tillskottet, en Omega Seamaster Aqua Terra Blue DIal

och sist, men inte minst. Min första lite finare klocka.

En Longines Grande Vitesse

Har haft ett intresse för mekaniska klockor i 6-7 år

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)