Permalänk
Medlem

Smart(?) skrivbord med för mycket utrymme

298,5 cm brett skrivbord med upphöjning för skärmar samt en usb hub, en startknapp och en "hörlurshängare" monterade i bordet. Skrivna ord är inte min starka sida så jag låter bilderna tala för sig själva

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ser ju väldigt prydligt och funktionellt ut. Jag planerar ett bygge med bänkskiva och undangömt chassi också och är nyfiken på dosan med usbhubb, SD-läsare och kabelgenomföring. Var har du köpt den och startknappen?

/Anders

Permalänk
Medlem

Stora skrivbord är nice!
har själv ett som är 3m och ett hett tips är att fixa stöd till det i mitten, antingen med typ vinkeljärn eller med ben för annars kommer mitten att "sjunka ner" fast din skärmlösning kanske är tillräcklig vad vet jag.
btw köp gärna kabel lister på Ikea, för atm förstör dem helhetsintrycket lite.

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av f97anka:

Ser ju väldigt prydligt och funktionellt ut. Jag planerar ett bygge med bänkskiva och undangömt chassi också och är nyfiken på dosan med usbhubb, SD-läsare och kabelgenomföring. Var har du köpt den och startknappen?

/Anders

Först och främst: tack!
Usb-hubben köpte jag av en medlem här på SweC finns även liknande på Ebay vilket också är vart jag köpte knappen

Skrivet av kao172:

Stora skrivbord är nice!
har själv ett som är 3m och ett hett tips är att fixa stöd till det i mitten, antingen med typ vinkeljärn eller med ben för annars kommer mitten att "sjunka ner" fast din skärmlösning kanske är tillräcklig vad vet jag.
btw köp gärna kabel lister på Ikea, för atm förstör dem helhetsintrycket lite.

Här har du mittenstödet:

Går till mitten på bordet för att inte synas eller störa för mycket
Alla kablar kommer att nästlas upp under skärmupphöjningen när jag fått hem lite nya kablar(ett par stycken som är liite korta) och byggt hyllan till datorn har även monterat 8 eluttag där under så inte en enda kabel kommer att synas sen!

Kommer att komma fler bilder allteftersom allt kommer på plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av f97anka:

Ser ju väldigt prydligt och funktionellt ut. Jag planerar ett bygge med bänkskiva och undangömt chassi också och är nyfiken på dosan med usbhubb, SD-läsare och kabelgenomföring. Var har du köpt den och startknappen?

/Anders

Det finns lite olika varianter av dessa infällda USB-hubbar.
Jag fick leta ett tag för att hitta en variant med både USB, mic/hörlur och minneskortsläsare och det slutade med att jag fick beställa från webbutik i USA. (TS köpte dom av mig)
Numera finns det även med USB 3.0 har jag sett.

Jag har annars en likadan som bild som är överbliven. Är du sugen så skicka mig ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det finns lite olika varianter av dessa infällda USB-hubbar.
Jag fick leta ett tag för att hitta en variant med både USB, mic/hörlur och minneskortsläsare och det slutade med att jag fick beställa från webbutik i USA. (TS köpte dom av mig)
Numera finns det även med USB 3.0 har jag sett.

Jag har annars en likadan som bild som är överbliven. Är du sugen så skicka mig ett PM.

Måste passa på att tacka för en bra affär! Väldigt användbara må jag säga, blev riktigt glad när jag hittade 2 att köpa inrikes för ett bra pris(motsvarande produkter kostade vid tillfället dryga 450:- på ebay om jag minns rätt).

Permalänk
Medlem

@HTprof: Tack själv. Om mitt minne inte sviker mig gav jag runt 120kr styck och 100kr i frakt när jag köpte dom. (köpte 3st)

Permalänk
Medlem

Vad är det för hörlurar?:)

Permalänk
Permalänk

Snyggt o jävligt skönt med stort bord .

Visa signatur

Dreams are like rainbows only idiots tries to chase them.

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på en sån hörlurshängare? Gillar sladdlösningen!